Kalat pieneen vara-akvaan

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
susannamarsu
Junior Member
Junior Member

Kalat pieneen vara-akvaan

Viesti Kirjoittaja susannamarsu »

128-litraseni näytti siltä, että poksahtaa hetkenä minä hyvänsä, joten siirsin koko sopan 60-litraseen vara-akvaarioon.

Tuota isompaa allasta en jaksa ruveta säätämään. Silikonien vaihdon lisäksi pitäsi ostaa uusi pöytä ja kansilasi > tulisi aika hintavaksi. Ajattelinkin jatkossa pitää vain tuon pikupurkin.

Kalasto on nyt seuraavanlainen:
n. 10 neontetraa
4 hunajarihmakalan poikasta (joista kaksi no 2 cm, kaksi pienempää)
3 katinkultamonnia

ja vettähän oli se 60 litraa

Joudunko luopumaan jostain?
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Etpä ainakaan toistaiseksi (joudu luopumaan), mutta hunajoitahan ei sinne noin montaa myöhemmässä vaiheessa mahdu ja pariskunnallakin voi olla sangen tukalat olot, varsinkin jos toinen heistä on pissipäistä sorttia [;)]

Katinkultaisten mahtumisesta pyttyyn saattaa ilmestyä ei-suosittelevaa juttua tähän keskusteluun, mutta itse olen sitä mieltä, että menevät kyllä, tietysti isompi tankki olisi parempi vaihtoehto.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
susannamarsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja susannamarsu »

Kiva juttu.

Onnistuisikohan semmonen, että pitäisin kaksi tyttöhunajaa?
Pariskunta varmaan tappelisikin liikaa, ehkä siskokset tulisivat paremmin toimeen ;)
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kyllä kaksi naikkosta sinne mahtuu (neonien ja kattisten lisäksi), kunhan vedet vaihdetaan säännöllisesti ja suodatus pelaa. Paljonhan tankissa on populaa, mutta överiksi ei taida ihan vielä ehtiä ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”