Akvaarioseura Keski-Uudellemaalle?
Valvoja: Moderaattorit
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Akvaarioseura Keski-Uudellemaalle?
Hei kaikki!
Jo vuosikymmenen ajan olen miettinyt Keski-Uudenmaan Akvaariokerhon perustamista. Ko. seura olisi tarkoitettu Keravan, Tuusulan ja Järvenpään akvaristeille, mutta myös muut, esim. Nurmijärveltä, Sipoosta, Vantaalta yms. saisivat liittyä. Kuka olisi innostunut lisäkseni?
Jo vuosikymmenen ajan olen miettinyt Keski-Uudenmaan Akvaariokerhon perustamista. Ko. seura olisi tarkoitettu Keravan, Tuusulan ja Järvenpään akvaristeille, mutta myös muut, esim. Nurmijärveltä, Sipoosta, Vantaalta yms. saisivat liittyä. Kuka olisi innostunut lisäkseni?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Viestit: 15316
- Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
- Viesti:
Pannaan kilpailu pystyyn. Kumpi on nopeampi Hämeenlinna vai Keski-uusimaa.
Kumpi seura aloittaa aikaisemmin säännöllisen toiminnan
Hämäläisillä on jo etumatkaa, mutta koska ovat hitaampia, voinee sen antaa tasoituksena
Kumpi seura aloittaa aikaisemmin säännöllisen toiminnan
Hämäläisillä on jo etumatkaa, mutta koska ovat hitaampia, voinee sen antaa tasoituksena
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Kuak...
Eikö kukaan muu ole kiinnostunut ideasta? Alueellahan lienee 4 liikettä, joissa myydään akvaarion eläväisiä? Voimme tehdä näköisemme seuran: tiedän että n. 100 000 asukkaan alueella on muitakin kuin me kaksi ihmistä 
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
niin...
Hyvinkäällä ja Helsingissä on seurat, ellei Vantaallakin. Kuitenkin on helpompaa liikkua alueella, jonka tuntee, eikä tarvitse muutenkaan matkustella kamalasti. Samoin mitä useampi seura, sitä rikkaampi akvaariokulttuuriFN kirjoitti:Kerros vielä lisää perusteluja, miksi tällä alueella pitäisi olla oma seura.
Matkat ?
En kuulu vielä mihinkään seuraan, mutta ajattelin HAS:ia, kun olen joskus muinon ko. seuraan kuulunutkin.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Tuo matka on yllättävän usein syynä siihen, ettei minua ole HAS:in riennoissa näkynyt. Ja kun on lisäksi huono suunnistamaan, niin mielummin jää kokonaan kotiin, kuin eksyy sompailemaan Helsingin liikennehullunmyllyyn.FN kirjoitti: Matkat ?
*harkitsee vakavasti liittymistä Keski-Uudenmaan seuraan, mikäli sellainen saadaan perustettua*
Ainakin minulla on Järvenpäähän muuton jälkeen matkustuspuoli muodostunut esteeksi HAS:n kokouksiin. Jos liikkuu julkisten varassa, menee tosi myöhään ennen kuin pääsee Meilahdesta kotiin
Toisaalta, Keski-Uudellamaalla julkinen liikenne ei tietääkseni ole kovinkaan loistava (paitsi juna). Joten mistä löytyisi se täydellinen paikka johon kaikki pääsisivät suhteellisen helposti?
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Sama kysymys täältäkin. Ei viitsisi autoa ostaa seuraan liittymisen takiaBehemot kirjoitti:Joten mistä löytyisi se täydellinen paikka johon kaikki pääsisivät suhteellisen helposti?
Jos jollakulla on tilava kämppä ja halua, niin voisihan pientä seuraa pyörittää vuoroin vieraissa periaatteellakin(?)
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Mulla ainakin löytyy tilaa näin alkajaisiksi. Sijainti ei ehkä ole maailman paras (noin kolme kilometriä keskustasta), mutta omistan auton ja voin kyyditä tarvitsevia.KtMan kirjoitti:Sama kysymys täältäkin. Ei viitsisi autoa ostaa seuraan liittymisen takiaBehemot kirjoitti:Joten mistä löytyisi se täydellinen paikka johon kaikki pääsisivät suhteellisen helposti?![]()
Jos jollakulla on tilava kämppä ja halua, niin voisihan pientä seuraa pyörittää vuoroin vieraissa periaatteellakin(?)
T:Krisse
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Hyvä idea. Miten olisi tapaaminen vaikkapa 26.11.2003?Behemot kirjoitti:Järvenpäällä näyttää olevan aika vankka edustus. Pitäisikö tehdä jossain vaiheessa treffit vaikka Kulmakonditoriaan (se on ihan Järvenpään keskustassa joten bussi/junayhteyksien pitäisi olla siedettävät ulkopaikkakuntalaisillekin), ja pohdiskella asiaa livenä?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
En valitettavasti pääse paikalle, toisaalta en asukkaan vielä keskiuudellamaalla, mutta jos Kulmikseen menette, niin suosittelen syötäväksi vaniljajuustokakkua tai marjakorejaBehemot kirjoitti:Järvenpäällä näyttää olevan aika vankka edustus. Pitäisikö tehdä jossain vaiheessa treffit vaikka Kulmakonditoriaan (se on ihan Järvenpään keskustassa joten bussi/junayhteyksien pitäisi olla siedettävät ulkopaikkakuntalaisillekin), ja pohdiskella asiaa livenä?
--
vms
Minäkin olisin kiinnostunut ko kerhon jäsenyydestä. Mihinkään akvaario seuraan en kuulu ja odotten vielä ensimmäisen akvaarion kotiutumista. Tutustuisin harrastajiin eikä tarvitsisi olla vain kalakauppiatten tietojen varassa.
Voinko tulla tuolloin kulmikseen vai perustatteko ensin seuran ja sitten jäsenhankintaa??
Voinko tulla tuolloin kulmikseen vai perustatteko ensin seuran ja sitten jäsenhankintaa??
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Selvä!
Sunnuntaina 30.11.2003 pidetään perustavaa laatua oleva Keski-Uudenmaan akvaariokerhon tms. keskustelutuokio. Paikkana Järvenpään Kulmakonditoria!
Ilmoittautumiset minulle, joko yv:nä tai sähköpostitse jukkav77@yahoo.com - niin tiedän, kuinka monta ihmistä on odotettavissa paikalle. Voisiko joku laittaa ilmoituksia lähiseudun liikkeisiin, kun olen nyt Pohjanmaalla? Samoin muille keskustelupalstoille olisi hyvä tiedottaa asiasta.
Kuka ehtisi näitä asioita hoitamaan?
Sunnuntaina 30.11.2003 pidetään perustavaa laatua oleva Keski-Uudenmaan akvaariokerhon tms. keskustelutuokio. Paikkana Järvenpään Kulmakonditoria!
Ilmoittautumiset minulle, joko yv:nä tai sähköpostitse jukkav77@yahoo.com - niin tiedän, kuinka monta ihmistä on odotettavissa paikalle. Voisiko joku laittaa ilmoituksia lähiseudun liikkeisiin, kun olen nyt Pohjanmaalla? Samoin muille keskustelupalstoille olisi hyvä tiedottaa asiasta.
Kuka ehtisi näitä asioita hoitamaan?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Muistutan, että ennakkoilmoittautumisia tarvitaan, jotta tiedetään järjestää sopivankokoinen pöytä ja myös se, että kannattaako vaivautua paikalle. Siis minimiosallistujamäärä olkoon 4!
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Ottakaa mukaan jotakin akvaarioaiheista kaikki! Esimerkiksi Akvaariomaailma-lehti! 
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viestit: 3249
- Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tuusula ja Turku
- Viesti:
Nyt on käynyt ilmi, että porukkaa lienee tulossa riittävästi, joten kannattaa vaivautua tulemaan. Samoin samalla voitte tuoda esim. kaloja tai kasveja vaihtoon - ainakin saan johonkin 7 altaastani jotakin mahtumaan. Varmasti joku muukin on halukas jotakin ottamaan. Mutta, ilmoittakaa silti, niin pyrin varaamaan Kulmiksesta sopivan paikan riittävälle määrälle.
Kannattaa katsella Lahjoitetaan-palstaa tapahtumaan liittyen!
Kannattaa katsella Lahjoitetaan-palstaa tapahtumaan liittyen!
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).


