Akvaarioseura Keski-Uudellemaalle?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Akvaarioseura Keski-Uudellemaalle?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hei kaikki!

Jo vuosikymmenen ajan olen miettinyt Keski-Uudenmaan Akvaariokerhon perustamista. Ko. seura olisi tarkoitettu Keravan, Tuusulan ja Järvenpään akvaristeille, mutta myös muut, esim. Nurmijärveltä, Sipoosta, Vantaalta yms. saisivat liittyä. Kuka olisi innostunut lisäkseni?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Kuulostaa hyvältä ajatukselta. Voisin vaikka liittyäkin.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Pannaan kilpailu pystyyn. Kumpi on nopeampi Hämeenlinna vai Keski-uusimaa.
Kumpi seura aloittaa aikaisemmin säännöllisen toiminnan

Hämäläisillä on jo etumatkaa, mutta koska ovat hitaampia, voinee sen antaa tasoituksena :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Kuak...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Eikö kukaan muu ole kiinnostunut ideasta? Alueellahan lienee 4 liikettä, joissa myydään akvaarion eläväisiä? Voimme tehdä näköisemme seuran: tiedän että n. 100 000 asukkaan alueella on muitakin kuin me kaksi ihmistä :)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
FN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 19:03, 29.09.2003
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja FN »

Kerros vielä lisää perusteluja, miksi tällä alueella pitäisi olla oma seura.

Matkat ?

En kuulu vielä mihinkään seuraan, mutta ajattelin HAS:ia, kun olen joskus muinon ko. seuraan kuulunutkin.
vms
Junior Member
Junior Member
Viestit: 62
Liittynyt: 20:27, 02.09.2002
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja vms »

Kun nyt alkaa näyttää siltä, että n. vuoden päästä asun sielläpäin taas muutaman vuoden tauon jälkeen, niin olkaa hyvät, perustakaa seura, liityn kunhan muutan sinne.

--
vms
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

niin...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

FN kirjoitti:Kerros vielä lisää perusteluja, miksi tällä alueella pitäisi olla oma seura.

Matkat ?

En kuulu vielä mihinkään seuraan, mutta ajattelin HAS:ia, kun olen joskus muinon ko. seuraan kuulunutkin.
Hyvinkäällä ja Helsingissä on seurat, ellei Vantaallakin. Kuitenkin on helpompaa liikkua alueella, jonka tuntee, eikä tarvitse muutenkaan matkustella kamalasti. Samoin mitä useampi seura, sitä rikkaampi akvaariokulttuuri :)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

FN kirjoitti: Matkat ?
Tuo matka on yllättävän usein syynä siihen, ettei minua ole HAS:in riennoissa näkynyt. Ja kun on lisäksi huono suunnistamaan, niin mielummin jää kokonaan kotiin, kuin eksyy sompailemaan Helsingin liikennehullunmyllyyn. [;)]

*harkitsee vakavasti liittymistä Keski-Uudenmaan seuraan, mikäli sellainen saadaan perustettua*
Aphrodite
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:12, 22.02.2003
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Aphrodite »

Kyllähän meitä akvaristeja tältä alueelta löytyy... Ja miksipäs ei sitä voisi paikalliseen seuraan liittyäkin jos sellainen perustettaisiin. [;)]
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Ainakin minulla on Järvenpäähän muuton jälkeen matkustuspuoli muodostunut esteeksi HAS:n kokouksiin. Jos liikkuu julkisten varassa, menee tosi myöhään ennen kuin pääsee Meilahdesta kotiin :( Toisaalta, Keski-Uudellamaalla julkinen liikenne ei tietääkseni ole kovinkaan loistava (paitsi juna). Joten mistä löytyisi se täydellinen paikka johon kaikki pääsisivät suhteellisen helposti?
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
KtMan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1160
Liittynyt: 22:44, 31.03.2003
Paikkakunta: J:pää/K-UAs

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Behemot kirjoitti:Joten mistä löytyisi se täydellinen paikka johon kaikki pääsisivät suhteellisen helposti?
Sama kysymys täältäkin. Ei viitsisi autoa ostaa seuraan liittymisen takia :D
Jos jollakulla on tilava kämppä ja halua, niin voisihan pientä seuraa pyörittää vuoroin vieraissa periaatteellakin(?)
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Aphrodite
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:12, 22.02.2003
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Aphrodite »

KtMan kirjoitti:
Behemot kirjoitti:Joten mistä löytyisi se täydellinen paikka johon kaikki pääsisivät suhteellisen helposti?
Sama kysymys täältäkin. Ei viitsisi autoa ostaa seuraan liittymisen takia :D
Jos jollakulla on tilava kämppä ja halua, niin voisihan pientä seuraa pyörittää vuoroin vieraissa periaatteellakin(?)
T:Krisse
Mulla ainakin löytyy tilaa näin alkajaisiksi. Sijainti ei ehkä ole maailman paras (noin kolme kilometriä keskustasta), mutta omistan auton ja voin kyyditä tarvitsevia.
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Järvenpäällä näyttää olevan aika vankka edustus. Pitäisikö tehdä jossain vaiheessa treffit vaikka Kulmakonditoriaan (se on ihan Järvenpään keskustassa joten bussi/junayhteyksien pitäisi olla siedettävät ulkopaikkakuntalaisillekin), ja pohdiskella asiaa livenä?
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Behemot kirjoitti:Järvenpäällä näyttää olevan aika vankka edustus. Pitäisikö tehdä jossain vaiheessa treffit vaikka Kulmakonditoriaan (se on ihan Järvenpään keskustassa joten bussi/junayhteyksien pitäisi olla siedettävät ulkopaikkakuntalaisillekin), ja pohdiskella asiaa livenä?
Hyvä idea. Miten olisi tapaaminen vaikkapa 26.11.2003?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
vms
Junior Member
Junior Member
Viestit: 62
Liittynyt: 20:27, 02.09.2002
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja vms »

Behemot kirjoitti:Järvenpäällä näyttää olevan aika vankka edustus. Pitäisikö tehdä jossain vaiheessa treffit vaikka Kulmakonditoriaan (se on ihan Järvenpään keskustassa joten bussi/junayhteyksien pitäisi olla siedettävät ulkopaikkakuntalaisillekin), ja pohdiskella asiaa livenä?
En valitettavasti pääse paikalle, toisaalta en asukkaan vielä keskiuudellamaalla, mutta jos Kulmikseen menette, niin suosittelen syötäväksi vaniljajuustokakkua tai marjakoreja [;)] . Tai ihan mitä vaan. Nykyisin kun joutuu elämään fazer pohjaisilla leivonnaisilla, kaipuu Järvenpäähän ja Kulmiksen paakelsseille on suuri.

--
vms
Aphrodite
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:12, 22.02.2003
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Aphrodite »

JukkaV kirjoitti:
Hyvä idea. Miten olisi tapaaminen vaikkapa 26.11.2003?
Sopii. Moneltako? :D
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
rlaakko
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 13:21, 15.10.2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rlaakko »

Minäkin olisin kiinnostunut ko kerhon jäsenyydestä. Mihinkään akvaario seuraan en kuulu ja odotten vielä ensimmäisen akvaarion kotiutumista. Tutustuisin harrastajiin eikä tarvitsisi olla vain kalakauppiatten tietojen varassa.
Voinko tulla tuolloin kulmikseen vai perustatteko ensin seuran ja sitten jäsenhankintaa??
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

26.11 on minulla ihan täyteen buukattu (mm. Iso Paha Tentti).
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kuinka olisi tapaaminen 30.11. klo 17 Kulmakonditoriassa Järvenpäässä?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
KtMan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1160
Liittynyt: 22:44, 31.03.2003
Paikkakunta: J:pää/K-UAs

Viesti Kirjoittaja KtMan »

JukkaV kirjoitti:Kuinka olisi tapaaminen 30.11. klo 17 Kulmakonditoriassa Järvenpäässä?
Parempi, vkl:t passaa minulle paremmin :)
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Selvä!

Sunnuntaina 30.11.2003 pidetään perustavaa laatua oleva Keski-Uudenmaan akvaariokerhon tms. keskustelutuokio. Paikkana Järvenpään Kulmakonditoria!

Ilmoittautumiset minulle, joko yv:nä tai sähköpostitse jukkav77@yahoo.com - niin tiedän, kuinka monta ihmistä on odotettavissa paikalle. Voisiko joku laittaa ilmoituksia lähiseudun liikkeisiin, kun olen nyt Pohjanmaalla? Samoin muille keskustelupalstoille olisi hyvä tiedottaa asiasta.

Kuka ehtisi näitä asioita hoitamaan?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Muistutan, että ennakkoilmoittautumisia tarvitaan, jotta tiedetään järjestää sopivankokoinen pöytä ja myös se, että kannattaako vaivautua paikalle. Siis minimiosallistujamäärä olkoon 4!
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ottakaa mukaan jotakin akvaarioaiheista kaikki! Esimerkiksi Akvaariomaailma-lehti! :)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Nyt on käynyt ilmi, että porukkaa lienee tulossa riittävästi, joten kannattaa vaivautua tulemaan. Samoin samalla voitte tuoda esim. kaloja tai kasveja vaihtoon - ainakin saan johonkin 7 altaastani jotakin mahtumaan. Varmasti joku muukin on halukas jotakin ottamaan. Mutta, ilmoittakaa silti, niin pyrin varaamaan Kulmiksesta sopivan paikan riittävälle määrälle.

Kannattaa katsella Lahjoitetaan-palstaa tapahtumaan liittyen!
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Vielä mahtuu mukaan :)))
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”