tochle: Vaihdat vettä 2 kuukauden välein puolet?

Kiinnostaisi kovasti tietää millaisia vesiarvot ovat altaassasi näin pitkällä veden vaihtovälillä..Millaisia kaloja altaassasi elelee?
Valvoja: Moderaattorit
Viitsisitkö vähän malliksi kertoa ihan konkreettisesti näitä arvoja? Nykysuositukset veden vaihdoista kun ovat n puolet viikossa. Ihmetyttää kovasti, miten hyvään tulokseen voi päästä noin harvoilla vaihdoillatochle kirjoitti:Minulla on 500l:nen allas ja siellä elelee seuraavat kalat :
8 Lehtikalaa,
18 Sterbaita,
4 Partamonni urosta ja
1 Iso pleko jonka lajia en tiedä.
Olen juuri ottanut plekosta kuvan ja odotan sen kehitystä jotta voin liittää sen tänne ja kysyä siitä.
Vesiarvot ovat suotuisat kaikille minun kaloille.
Mittaan veden aina veden vaihdon aikana ja parannan sitä sen mukaan kun tarve on veden vaihdon yhteydessä tarve.
Poikas akvaariona minulla on 130l:nen akvaario jossa on 28 partamonnin poikasta ja vesi arvot on kohdillaan.
Vaihdan siitä vettä noin kerran kuussa.
Eli vaihdat liian harvoin. Äitini akvaariossa vaihdettiin vettä ennen kerran kuussa about, ja aina ennen vaihtoa pH oli pudonnut 5,5:teen. Ei todellakaan mitään tekemistä kantojen kanssa. Ei siinä mitään, nitriittiä ei ollut (tietystikään kypsässä akvaariossa), mutta nitraattia oli, 100 mg/l !!! Sepä sitten selittikin miksei uudet kalat pysyneet hengissä kuin muutaman kuukauden...tochle kirjoitti:Veden arvo pyörii 5,8 ja 7,4 välillä johtuen ilmeisesti kannoista.
Kalat voivat mainiosti ja partikset kutevat minkä kerkeävät.
Kui ! Miksi halusit tietää veden arvon ?
Sanon nyt ihan aluksi, että vaihdan vettä useammin kuin kerran kuukaudessa.aquasol kirjoitti: Nykysuositukset veden vaihdoista kun ovat n puolet viikossa. Ihmetyttää kovasti, miten hyvään tulokseen voi päästä noin harvoilla vaihdoilla
Tuota. Mikä ihme on venäläinen luonnonkanta? Kylmän sodan taisi voittaa kuitenkin Amerikka ja tuotaaaaa... miten eteläamerikkalainen kalalaji voi olla luonnonkanta Venäjällä....Lehtikalat n. 14 vuotiaaksi ja 1½ kertaisiksi maksimeihin nähden siitä on myös erään toisen fooruminkäyttäjän silminnäkijähavainto. Kyseessä oli "venäläinen" luonnonkanta.