Voinko ottaa rengaspallokaloja 63-litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
-
Pieni_Punainen
- Starting Member

Voinko ottaa rengaspallokaloja 63-litraiseen?
Tuollaisia näin tänään eläinkaupassa ja olivat vallan hurmaavia!
Kysymykseni siis kuuluukin, että mahtuisiko pari sellaista pieneen pyttyyni? Tulisivat ainoiksi kaloiksi. Eri asia sitten on, että olisiko niitä enää tarjolla siinä vaiheessa kun saan pyttyni toimintaan.. 
Vilkaiseppa täältä Tetraodon biocellatus: http://www.psyanide.com/pallokala/omatkalat.php
60l. on kyllä pikkuisen pieni. Kasit kyllä kasvaa tosi hitaasti. Ovat tosi erilaisia persoonia, eivätkä kaikki välttämättä tule toimeen toistensa kanssa edes isossa altaassa. Tarvitsee piiloja ja köllöttelypaikkoja ja menestyy paremmin hieman suolatussa vedessä. Maistelee kaikkea. Haulla löydät varmasti paljon vanhoja keskusteluja (laita hakuun vaikka kasi* tai tuo tieteellinen nimi luulisi löytyvän minunkin vanhoja kirjoituksia) Masun pitäisi olla puhtaan valkoinen ja harmaa vatsa kertoo stressistä/sairaudesta.
60l. on kyllä pikkuisen pieni. Kasit kyllä kasvaa tosi hitaasti. Ovat tosi erilaisia persoonia, eivätkä kaikki välttämättä tule toimeen toistensa kanssa edes isossa altaassa. Tarvitsee piiloja ja köllöttelypaikkoja ja menestyy paremmin hieman suolatussa vedessä. Maistelee kaikkea. Haulla löydät varmasti paljon vanhoja keskusteluja (laita hakuun vaikka kasi* tai tuo tieteellinen nimi luulisi löytyvän minunkin vanhoja kirjoituksia) Masun pitäisi olla puhtaan valkoinen ja harmaa vatsa kertoo stressistä/sairaudesta.
-
Pieni_Punainen
- Starting Member

Vastaankin sitten itse itselleni. Lueskelin paljon vanhoja juttuja pallokaloista ja ilmeisesti rengaspallokalat ovat liian isoja altaaseeni. Sen sijaan kääpiöpalloja vissiin mahtuisi.
Kuinkahan monta sellaista sitten voisin hankkia?
---
Kappas, viestisi tuli samaan aikaan.
Tuolla sivulla olen kyllä vieraillut.
---
Kappas, viestisi tuli samaan aikaan.
Kääpiöitä menee tuonkin kokoiseen altaaseen koko joukko. Sukupuolijakaumalla kuulemma on väliä niiden tapauksessa. Mutta tuosta rengaspallosta voisin sanoa sen verran että juu, iso on tuon kokoiseen altaaseen ja sen verran liikuskelee että se alarajaksi mainittu 80 litraa on aika vähän jos kalat kasvavat saman kokoisiksi kuin minulla - isoin lähentelee 8 senttiä, pyrstöineen ylikin. Ja sitten se että kyseessä on murtoveden kala, mikä hieman lisää vaivaa ja kustannuksia vedenvaihdoissa.Pieni_Punainen kirjoitti:Vastaankin sitten itse itselleni. Lueskelin paljon vanhoja juttuja pallokaloista ja ilmeisesti rengaspallokalat ovat liian isoja altaaseeni. Sen sijaan kääpiöpalloja vissiin mahtuisi.Kuinkahan monta sellaista sitten voisin hankkia?
Sottaisia nämä ovat kuten muutkin pallot, eläinruokaa menee runsaasti ja sitä myötä vedenvaihdot 50%/viikko eivät ole vähimmässäkään määrin liioittelua. Minulla on neljä tällaista 180 litrassa, lisäksi yksi pantteripallon poikanen samassa. Puolet viikossa pitää nitraatit jokseenkin kurissa mutta fosfaatteja on niin paljon että rihmalevät kukoistavat.
Mika
-
Pieni_Punainen
- Starting Member

-
Pieni_Punainen
- Starting Member