Voinko ottaa rengaspallokaloja 63-litraiseen?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pieni_Punainen
Starting Member
Starting Member

Voinko ottaa rengaspallokaloja 63-litraiseen?

Viesti Kirjoittaja Pieni_Punainen »

Tuollaisia näin tänään eläinkaupassa ja olivat vallan hurmaavia! :D Kysymykseni siis kuuluukin, että mahtuisiko pari sellaista pieneen pyttyyni? Tulisivat ainoiksi kaloiksi. Eri asia sitten on, että olisiko niitä enää tarjolla siinä vaiheessa kun saan pyttyni toimintaan.. :roll:
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Vilkaiseppa täältä Tetraodon biocellatus: http://www.psyanide.com/pallokala/omatkalat.php
60l. on kyllä pikkuisen pieni. Kasit kyllä kasvaa tosi hitaasti. Ovat tosi erilaisia persoonia, eivätkä kaikki välttämättä tule toimeen toistensa kanssa edes isossa altaassa. Tarvitsee piiloja ja köllöttelypaikkoja ja menestyy paremmin hieman suolatussa vedessä. Maistelee kaikkea. Haulla löydät varmasti paljon vanhoja keskusteluja (laita hakuun vaikka kasi* tai tuo tieteellinen nimi luulisi löytyvän minunkin vanhoja kirjoituksia) Masun pitäisi olla puhtaan valkoinen ja harmaa vatsa kertoo stressistä/sairaudesta.
Pieni_Punainen
Starting Member
Starting Member

Vastaankin sitten itse itselleni. Lueskelin paljon vanhoja juttuja pallokaloista ja ilmeisesti rengaspallokalat ovat liian isoja altaaseeni. Sen sijaan kääpiöpalloja vissiin mahtuisi. :) Kuinkahan monta sellaista sitten voisin hankkia?

---

Kappas, viestisi tuli samaan aikaan. [;)] Tuolla sivulla olen kyllä vieraillut.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Pieni_Punainen kirjoitti:Vastaankin sitten itse itselleni. Lueskelin paljon vanhoja juttuja pallokaloista ja ilmeisesti rengaspallokalat ovat liian isoja altaaseeni. Sen sijaan kääpiöpalloja vissiin mahtuisi. :) Kuinkahan monta sellaista sitten voisin hankkia?
Kääpiöitä menee tuonkin kokoiseen altaaseen koko joukko. Sukupuolijakaumalla kuulemma on väliä niiden tapauksessa. Mutta tuosta rengaspallosta voisin sanoa sen verran että juu, iso on tuon kokoiseen altaaseen ja sen verran liikuskelee että se alarajaksi mainittu 80 litraa on aika vähän jos kalat kasvavat saman kokoisiksi kuin minulla - isoin lähentelee 8 senttiä, pyrstöineen ylikin. Ja sitten se että kyseessä on murtoveden kala, mikä hieman lisää vaivaa ja kustannuksia vedenvaihdoissa.

Sottaisia nämä ovat kuten muutkin pallot, eläinruokaa menee runsaasti ja sitä myötä vedenvaihdot 50%/viikko eivät ole vähimmässäkään määrin liioittelua. Minulla on neljä tällaista 180 litrassa, lisäksi yksi pantteripallon poikanen samassa. Puolet viikossa pitää nitraatit jokseenkin kurissa mutta fosfaatteja on niin paljon että rihmalevät kukoistavat.

Mika
Pieni_Punainen
Starting Member
Starting Member

mjalava kirjoitti: Kääpiöitä menee tuonkin kokoiseen altaaseen koko joukko.
Mitenköhän iso joukko? :? Vaikkapa yksi koiras ja naaraita 3-5? Enemmän, vähemmän?
PaulaK
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja PaulaK »

Saitko Pieni_Punainen vastausta joukko-kysymykseesi?

Itselläni olisi saman kaltainen tilanne; 63-litrainen pieni purkki vailla asukkaita, mutta tuo asutustiheys mietityttää.
Pieni_Punainen
Starting Member
Starting Member

Enpä saanut, edelleen odotan.. :roll:
fleedu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja fleedu »

63 litraseen 10 menee aivan helposti, 15 jopa. Mulla on kymmenen ja hyyyvin mahtuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”