Lahjoitetaan vai kerjätään palsta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Joo, tosi isoja asioita ihmiset kehtaakin pyytää ilmaiseksi. Tuonkin vielä ymmärrän, että joku on valmis antamaan kodin "ongelmakaloille" tms. mutta se, että kerjätään jo akvaarioita ja suodattimiakin :roll: Mun mielestä ihmiset osaa sinne kyllä laittaa ilmoituksen, jos niin kovasti haluaa jostain päästä eroon että on valmis lahjoittamaan sen. Ostetaan-palstalla asia on toinen kun ne ilmoitukset saattaa saada ihmiset heräämään että "hei mullahan olisi juuri tuollainen tarpeeton kapistus, voisihan sen muutamalla eurolla myydä" :) Tuskinpa kukaan kuitenkaan varta vasten alkaa miettimään että "hmm.. mahtaisikohan mulla olla jotain lahjoitettavaa suodatinta". Eli pientä rajaa noihin kerjäämisiin. Mun puolesta kasvi- ja kotilokerjäykset saa olla, ja muutkin pienet, mutta liiallisuuksiin menevät saisi poistaa. Mihin se raja sitten vedetään, onkin jo eri juttu..
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Jatkossa kaikki "otetaan vastaan"-ilmoitukset kuuluvat/siirretään ostopalstalle. Toisin sanoen näitä ilmoituksia saa edelleen laittaa, mutta tuonne ostetaan-osioon. Tietysti olisi toivottavaa, että ilmoitukset pysyisivät kohtuuden rajoissa, eli järjen käyttö on sallittua. [;)]
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Kiitos ylläpito!
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Moi!
Olempa minäkin lahjoitellut kasveja OV: ilmoitusten kautta, enkä mielellään näkisi vaivaa päästessäni eroon kompostijätteestä, mutta jos joku sitä vaivautuu kotiovelta hakemaan, niin ihan jees. Samalla tapailee mukavia muitakin harrastajia.

Mutta!
Mielestäni tuohon otsikon eteen olisi hyvä saada 'pakolliseksi' merkintä
O:, L:, M:, V:, tai OV. niin näkee suoraan mitä asia koskee (jos päävalikossa otsakkeita surffailee).
Ei hyvä että lahjoitetaan palstalla otsikko "Lämmitin" ja otsikon alla ilmenee että otetaan vastaan ja lahjoittaja maksaa postimaksun :|

T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
delenda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja delenda »

koh-i-nor kirjoitti:Kovin monet niistä jotka laittavat otetaan vastaan-ilmoituksen kuitenkin maksavat kasveista muutaman euron, varsinkin saadessaan ne kuljetettuna lähimmälle juna-asemalle. Tällöin en koe lahjoittaneeni vaan myyneeni. Vaikka yleensä naureskelen viesteille joissa halutaan ilmainen lämmitin tai suodatin, juuri tänään tullaan pikkuinen lämmittimeni hakemaan - ilmaiseksi. Ehdotus kerjäysviestien muuttamisesta ostetaan-viesteiksi saa ainakin minun kannatukseni.
Ja minä menin hakemaan lämppäriä nimenomaan lainaan kunnes saan jostain kiristettyä rahaa ostaa sellaisen mahdollista jatkuvaa tarvetta varten! Pienet nuijapäät kiittävät kilttiä lahjoittajaa :mrgreen:

Pari kertaa olen vastannut nuihin "otetaan vastaan kierteissarvia" ja antanut kavereita tarvitseville, yksi setä jopa maksoi niistä pari euroa.

Itse olen kyllä sellainen pihimarkka että kaikki minkä saa ilmaiseksi, kelpaa, mutta yleensä pyrin hienovaraisesti (jokainen tietysti määrittelee itse mikä on hienovaraista ja mikä ei :mrgreen: ) vihjaamaan "tarpeistani" sellaisille tutuille joilla saattaisi tätä tarpeellista olla poisannettavaksi asti.

Joku roti hyvät ihmiset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”