Otin kannun ja laitoin sinne vettä ja kaadoin piikkiksen sinne ja sieltä akvaarioon. (Haavi on salaperäisesti kadonnut, sitä ei löydy mistään. Epäilen koiran vieneen ulos ja syöneen sen.) Onko normaalia että piikkisilmät menevät suodattimen sisään?

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Toisin kuin rain, mä en usko, et piikkis pystyisi uimaan vastavirtaan suodattimeen vaikka kuinka yrittäisi. Noista Eheimin mallinumeroista en muista, onko kyseessä aquaball vai pickup. Jos se on aquaball, niin vinkki voi olla turha. Omaan 2x12 pickuppiin ui sisään kääpiömonnisia ja punapäätetroja, kunnes siihen lisättiin vähän ylimääräistä silikonia turhiin reikiin ja samalla laitettiin johtokin järkevämmin.PikkuPrinsessa kirjoitti:Siis, mulla on Eheimin 2010. Piikkis pääsee sisään siitä alhaalla olevasta ritilästä, ja pohjassa on myös sellainen noin sentin halkaisijalta oleva aukko josta pääsee. Eli sieltä mistä vesikin menee sisään. Piikkis ei siis pääse patruunan sisään, vaan siihen patruunakotelon ja varsinaisen suodatinkotelon/telineen väliin.
Tarpeeksi tukossa oleva suodatin ei enää hirmuisesti puhalla ulos ja minulla on uinut piikkisilmä vastavirtaan. Ei ole uskon asia. Sitä suodatinta olikin kiva putsata kun plumpsahti piikkisilmä lavuaariin.dsl kirjoitti: Toisin kuin rain, mä en usko, et piikkis pystyisi uimaan vastavirtaan suodattimeen vaikka kuinka yrittäisi. Noista Eheimin mallinumeroista en muista, onko kyseessä aquaball vai pickup. Jos se on aquaball, niin vinkki voi olla turha. Omaan 2x12 pickuppiin ui sisään kääpiömonnisia ja punapäätetroja, kunnes siihen lisättiin vähän ylimääräistä silikonia turhiin reikiin ja samalla laitettiin johtokin järkevämmin.