Simpukankuoria akvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
Simpukankuoria akvaarioon
Kaveri toi Thaimaan matkalta erilaisia simpukankuoria. Voiko niitä laittaa akvaarioon? Jotain arvojahan ne nostaa ilmeisesti, mutta jos vaan muutaman laittais, ei siis kilokaupalla 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
simpukat
Simpukat kannattaa vaikka käyttää kiehuvassa vedessä jotta kaikki Bakteerit kuolevat niistä, ettei käy kaloille kehnoisesti.
Niin ja veden kovuuttahan ne nostavat varsinkin isohkot simpukat pienemmässä altaassa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin ja veden kovuuttahan ne nostavat varsinkin isohkot simpukat pienemmässä altaassa.
-
- Advanced Member
-
- Senior Member
- Viesti:
Aivan eli ne liukenevat ajan myötä veteen, levääntyvät ja keräävät alleen p****a,
joten itse olen ottanut ne jo aikoja sitten pois altaasta. Kovuuttakin kun tarvitsee nostaa lähinnä synnyttävien hammaskarppien tapauksessa, ja siihen tarkoitukseen sopii paremmin ruokasooda. 

Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
No ei se nosta sitä kovuutta paljoakaan. Itse en ainakaan huomannut minkäänlaista nousua kun joskus pidin pienemmässsä akvaariossa. Ovathan ne ensin ihan kauniita, mutta parin kk:n päästä ovat sen verran liuenneet että simpukkaa alkaa olla ruskea möykky akvaariossa.
Mihin sitä fiksut tietoa käyttäisi jos ei meitä kysyjiä olisi.
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minä panisin ne kauniimmat kirjahyllyn reunalle koristeeksi. Säilyvät paljon kauemmin koristeina.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.