Simpukankuoria akvaarioon

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Dana
Starting Member
Starting Member

Simpukankuoria akvaarioon

Viesti Kirjoittaja Dana »

Kaveri toi Thaimaan matkalta erilaisia simpukankuoria. Voiko niitä laittaa akvaarioon? Jotain arvojahan ne nostaa ilmeisesti, mutta jos vaan muutaman laittais, ei siis kilokaupalla :mrgreen:
sammu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja sammu »

Joskus olen pitänyt paria 150 litran akvaariossa, eikä ne sanottavasti muuttanut kovuuksia - tietysti simpukankuoria on erityyppisiä. Miljoonakala-akvaarioon nuo käy hyvinkin, mutta muuten tietämättä vesiarvojasi, niin varmistaisin kuitenkin niitten käytännön vaikutuksen kovuuteen mittauksin.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

simpukat

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Simpukat kannattaa vaikka käyttää kiehuvassa vedessä jotta kaikki Bakteerit kuolevat niistä, ettei käy kaloille kehnoisesti. [;)]

Niin ja veden kovuuttahan ne nostavat varsinkin isohkot simpukat pienemmässä altaassa.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tapio Martimo »

Mikäli niitä pidetään happamassa vedessä, niin simpukan kuoret nostavat kovuutta sen aikaa, kun ne sulavat veteen. Muutaminen kuukausien päästä simpukoista on sitten muisto vain.
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Aivan eli ne liukenevat ajan myötä veteen, levääntyvät ja keräävät alleen p****a, :roll: joten itse olen ottanut ne jo aikoja sitten pois altaasta. Kovuuttakin kun tarvitsee nostaa lähinnä synnyttävien hammaskarppien tapauksessa, ja siihen tarkoitukseen sopii paremmin ruokasooda. 8-)
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Dana
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Dana »

Kiitos vastauksista! Yks sellanen n.3cm halkaisian simpukka siellä on ollu pari vuotta eikä sille kyllä ole mitään tapahtunut. Ainakaan vielä. Täytyy nyt kattoo mitä noilla tekee, jos vaan kauniimmat laittaa altaaseen ja muille keksii jotakin muuta. :D
meathead
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja meathead »

No ei se nosta sitä kovuutta paljoakaan. Itse en ainakaan huomannut minkäänlaista nousua kun joskus pidin pienemmässsä akvaariossa. Ovathan ne ensin ihan kauniita, mutta parin kk:n päästä ovat sen verran liuenneet että simpukkaa alkaa olla ruskea möykky akvaariossa.
Mihin sitä fiksut tietoa käyttäisi jos ei meitä kysyjiä olisi.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Minä panisin ne kauniimmat kirjahyllyn reunalle koristeeksi. Säilyvät paljon kauemmin koristeina.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”