Ukkojako kaikki (kirsikat)?
Valvoja: Moderaattorit
Ukkojako kaikki (kirsikat)?
Olen tätä kysynyt ennemminkin, mutta kuvat olivat silloin huonoja. Nyt kun sain kaikki kirsikkabarbit vahingossa samaan isoon ja aika tarkkaan kuvaan, kysyn uudestaan että ovatko tosiaan kaikki koiraita? Vaikuttaisi siltä, mutta kun kaikki kirsikkani ovat olleet aina saman näköisiä, niin en osaa sanon onko ukolla ja akalla normaalisti suuria eroja. Käykääpä katsomassa:
http://koti.mbnet.fi/bluey/kirsikat.html
http://koti.mbnet.fi/bluey/kirsikat.html
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Näyttävät edelleen olevan komeita loistavanpunaisia ukkeleita
http://www.aquahobby.com/gallery/gcherry.html
Ja edelleen ihmettelen, sillä kirsikkabarbi on yksi helpoimpia kaloja erottaa sukupuolet toisistaan juuri poikkeavan värityksen vuoksi. Räikyli punainen on siis ukko, enemmän rusehtavampi sävyltään taasen naikkonen

http://www.aquahobby.com/gallery/gcherry.html
Ja edelleen ihmettelen, sillä kirsikkabarbi on yksi helpoimpia kaloja erottaa sukupuolet toisistaan juuri poikkeavan värityksen vuoksi. Räikyli punainen on siis ukko, enemmän rusehtavampi sävyltään taasen naikkonen

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Ym. linkistä näkyy kyllä hyvin sukupuolierot. Sen sijaan kauppias voi olla täysin tietämätön. Kun itse ostin kirsikoita, pyysiin n kpl koiraita ja m kpl naaraita. Myyjä otti haavin ja kysyi, miten hän oikein erottaa sukupuoletLisa kirjoitti:http://www.aquahobby.com/gallery/gcherry.html
Ja edelleen ihmettelen, sillä kirsikkabarbi on yksi helpoimpia kaloja erottaa sukupuolet toisistaan juuri poikkeavan värityksen vuoksi.

Heissan,
kysäisenpä täältäkin, tuolla alkeispuolella kyselin kalojen mies- ja naiskiintiöistä ja miten parvi käyttäytyy, jos on pelkästään ukkoja? Eli mites sinun kirsikat, jos sattuvat kaikki miehiä olemaan, käyttäytyvät? Kisailevatko ym eli haittaako niitä, ettei naisia ole näkyvillä? Värit näyttivät ainakin kuvista päätelleen olevan kohdallaan.
kysäisenpä täältäkin, tuolla alkeispuolella kyselin kalojen mies- ja naiskiintiöistä ja miten parvi käyttäytyy, jos on pelkästään ukkoja? Eli mites sinun kirsikat, jos sattuvat kaikki miehiä olemaan, käyttäytyvät? Kisailevatko ym eli haittaako niitä, ettei naisia ole näkyvillä? Värit näyttivät ainakin kuvista päätelleen olevan kohdallaan.
Ai niin, niinhän me sovittiinkinLisa kirjoitti:Pitääköhän taas ehdottaa, että mennään yhdessä ostamaan jos ei muu auta
Mene tiirailemaan kauppaan. Kysypä kauppiaalta, erottaako hän kalojen sukupuolia. Yhdessä on kivempi törttöillä

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olen kyllä tulossa viikon päästä hesaan, mutta...
En tiedä haittaako niitä naisten puuttuminen, mutta tosi kilttejä ovat. Pudottaisin varmaan silmät päästäni, jos näkisin niiden ajelevan toisiaan takaa. Eli siis tosi rauhallisia. Mitään reviirejäkään ei vaikuttaisi olevan. Kun hankin lisäksi akkoja, pyrin siihen että akkoja on lopulta enemmän. Saattaa tulla iso parvi, jos pitää aina vain yrittää hakluammunnalla ostaa lisää akkoja ja kalat ovatkin ukkojaHeissan,

Jaa-a, enpä ole huomannut. Saattaa olla että ukot eivät piittaa toisistaan, mutta jos seurana olisi akka, niin.. Olen ensimmäoset kirsikat ostanut 2 vuotta sitten, joten niitä on tullut seurailtuaDeirdre kirjoitti:Mun kokemuksella kyllä kirsikatkin ajelevat toisiaan takaa etenkin illalla vähän ennen valojen sammumista, kun oma kolo pitää valita. Ne on kyllä hauskoja seurattavia, eikä se touhu kovin vakavalta vaikuta.
Kirsikoitten sukupuolierot
Hmm... Mulla on kaksi kirsikkaa ja olen aivan varma, että toinen on uros ja toinen naaras. Outo juttu on vaan se että naaras on hirmu punainen verrattuna tuohon Lisan näyttämään kuvaa. Muuten se on ihan saman näköinen. Voisíko punaisuus johtua kenties siitä, että se on vielä niin pieni? Aluksi niistä ei kyllä saanut selvää, mutta kyllä niistä nyt erottaa ihan kunnolla. Yritän ottaa kuvia niistä jos joku vois vaikka sanoa miten on. Uros on TOSI rauhallinen ja aika ujokin. Naaras on vähän reippaampi. Niillä menee ihan hyvin paitsi olen ehkä pari kertaa nähnyt (ihme, ei siitä kalasta uskoisi
) uroksen jahtaavan naarasta, ihan leikkimielisesti. Eli otan kuvia, mutta osaisiko joku kuvauksen perusteella sanoa jotain?

160l & 63l
-
- Senior Member
Hmph
bettaboy85 kirjoitti:Musta tuntuu että oot valinnu kaupassa ne kaikkein kauneimmat kalat ja sentakia oot jääny paitsi naaraista
Anteeksi nyt vaan, mutta siinä altaassa oli kauheesti pieniä kirsikoita, eikä myyjä edes kysynyt että mitkä kalat haluaisin, yritti ottaa vaan uroksen ja naaraan. Tämän luultavasti naaraan kuvitus on samanlainen kuin yleensä, mutta sanoin aikaisemmin vähän väärin... Se ei ole punainen vaan enemmän oranssi. Siinä on sellanen raita ja se on punertava. Ihan naaraalta kyllä muuten näyttää. Sen värisiä uroksiakaan en ole nähnyt. Ja vielä sulle bettaboy... Naaras on oikeestaan mun milestä kauniimpi, oli ruskee tai punanen. Mulla ei ole kauheasti tapana valikoida kalojani.
160l & 63l
-
- Senior Member
Nyt kuveja
Nyt mulla oli yhteis kuva niistä kahdesta kalasestani... Siis niistä kirsikoista. Mun mielestä ne ovat ainakin kuin naaras ja koiras, mut te tiedätte paremmin. Laitan lisää kuvia jos että osaa varmuudella tästä sanoa. Huom! Kannattaa zoomata niin näkyy paremmin 
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 25177.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 25177.jpeg
160l & 63l
Niin
aqua2002 kirjoitti:Siis tuossa Lisan linkittämässä kuvassa ero on huomattava! En kyllä koskaan ole nähnyt noi "ruskeita" naaraita, omanikin ovatten kyllä punertavia.
Akvanen, tuon kuvan perusteella epäilisin ylempää ukoksi ja alempaa akaksi. Jo pelkästään ruumiin muodostakin.
Siileenhän mä sen tarkotinkin. Munkin mielestä ylempi on ukko ja alempi akka... Sitä mä kysyinkin.
160l & 63l
-
- Starting Member
Kylläpä kannatti käyttää hakua.
Olen seuraillut omia kirsikoitani ja epäillyt omistavani 4 urosta ja yhden naaraan ja täältähän se varmistus sitten löytyikin. Hitsiläinen. Ikävä kyllä olin oikeassa.
Liikkeessä lupailivat että olisi juurikin toisin päin, eli 4 naarasta ja yksi uros.
Ei oikein alkuun tahtoneet sopeutua toistensa seuraan ja naaras sai aina pakoilla, mutta nyt tuntuvat asettuneen. Pitäisikö silti hävittää uroksia ja hankkia naaraita tilalle?

Olen seuraillut omia kirsikoitani ja epäillyt omistavani 4 urosta ja yhden naaraan ja täältähän se varmistus sitten löytyikin. Hitsiläinen. Ikävä kyllä olin oikeassa.

Ei oikein alkuun tahtoneet sopeutua toistensa seuraan ja naaras sai aina pakoilla, mutta nyt tuntuvat asettuneen. Pitäisikö silti hävittää uroksia ja hankkia naaraita tilalle?
Meillä on 2 urosta ja 4 naarasta. Ihan sekopäisiä nuo koiraat niistä naaraista, jahtaavat kaikkia ja toisiaankin. Eli tosi ison altaan kyllä tarvit jos kaikille koiraille meinaat naaraat ottaa. On sanottu et 2 naarasta per koiras, et ei tuu liikaa yhdelle naaraalle ja meillä se on just sillain mukavampi varmaan naaraillekin. Kaikki joutuu vähän pakoilemaan, mutta ei yksi ja sama kokoajan kaikkia koiraita.
Voi olla, et keskenään koiraat on rauhallisempia jos ovat ilman naaraita kuin jos sinne pari hassua naarasta laittaa.
Osta tarpeeksi vanhoja kaloja, et näkee ne sukupuolet.
Voi olla, et keskenään koiraat on rauhallisempia jos ovat ilman naaraita kuin jos sinne pari hassua naarasta laittaa.
Osta tarpeeksi vanhoja kaloja, et näkee ne sukupuolet.