Itse olen aikalailla kolunnut läpi nuo Tampereen akvaarioliikkeet. Viimekerralla Reporangassa käydessäni kaverini kanssa koiranruokaostoksilla, vilkaisin myös akvaariotilannetta... ja huh huh... Platyt "makoilivat" pohjassa evät supussa, yhdessä altaassa kellui pinnalla suuri kultakala, kasvialtaassa oli vettä vain noin 10cm, kasvien latvat siis ihan kuivillaan ka yleensäkin kalat vaikuttivat aika apaattisilta.

En kyllä sieltä uskaltaisi kaloja ostaa. Noin muutenhan siellä on ruokia yms. tarvikkeita ihan hyvin.
Noksoppi on ihan kamala. Ihan järkyttävä akvaariotilanne ja myyjät töykeitä. Kerran siellä käydessäni lämpömittaria ostamassa siellä oli kaksi myyjää, toinen höpötti puhelimessa tyyliin jostain leffaan menosta ja toinen piileskeli hyllyjen takana tekemässä jotain (muka) tärkeää... Sain odotella kassalla hyvän tovin, sitten puhelimessa puhunut myyjä tuli kassalle jatkaen puheluaan ja tervehtimättä rahasti mittarini. Onneksi oli tasaraha. Sinne en enää mene missään asiassa!
Coralista myös sellaista kokemusta, että hinnat heitetään hatusta, mutta kiva siellä on se, että todellinen hinta onkin sit yleensä alempi kuin akvaarion lasissa ilmoitettu

Viimeksi siellä käydessäni akvaariot oli todella siistejä ja liikkeen yleisilme muutenkin mukava. Hyvää palvelua sain
Faunattaressa mua hämää ne leikkikalat siellä akvaarioissa... heh... ja muutenkin sit niitä oikeita kaloja on aika vähän noin määrällisesti. Palvelu kyllä ihan ystävällistä, joskin asiantuntemus ei ihan aina vakuuta...
Viherkalassa olen tykännyt käydä, siellä ainakin kalat on terveen näköisiä ja altaat puhtaita.
Akvaario ja lintuliike myöskin mielestäni ihan siisti, ystävällistä palveluakin olen saanut. Ja hinnat mielestäni ihan kohdallaan.
Hallerissa olen asioinut paljon ja ystävällistä palvelua olen saanut. Myyjien tiedot rajoittuvat lähinnä peruskaloihin, joten vieraammista lajeista kysyttäessä ei vastausta välttämättä saa. Kalat Hallerissa ovat terveen näköisiä ja akvaariot suht siistejä. Kasveja ja kaloja perusvalikoima, muutama plekokin myytävänä
Semmoisia kokemuksia.