mku kirjoitti:Laskujeni mukaan pyttyyn pitäisi kuitenkin vielä joku parvi mahtua.
Mistähän laskuista mahtaa olla kysymys?
mku kirjoitti:Sitruunatetraakin olen ajatellut. Viiden tai kuuden parvessa kuvittelisi vielä sopivan, sehän ei kovin isoksi kasva.
Ei kovin isoksi, mutta korkeaksi kylläkin ja se jaksaa vouhottaa kovasti. Sitruuna saattaa olla arka pienissä joukoissa eikä tuollainen 5-6-päinen parvi ole sille vielä tarpeeksi.
mku kirjoitti:Siaminpiikkisilmistä olin vastikään kiinnostunut, mutta niitä pitäisi lähteiden mukaan mieluummin olla parvi
Juu, viihtyvät hyvin parvessa, mutta pieni laumakin kelpaa erinomaisesti.
mku kirjoitti:Katkat kyllä sopisivat minulle.
No muutama leväkatka partiksen "tilalle" ja sitten suunnilleen keskiveden tuntumaan jotain vähemmän parvisidonnaista pikkukalaa? Tai parvisidonnaista, mutta pienikokoista, esim. rusokiilakylkiä? Parvi seeprakaloja, parvi rusokiiloja, pari kääpiörihmaa, parvi täplämonnisia ja muutama leväkatka on kyllä aika muhkea kalasto, mutta hyvällä suodatuksella ja reippailla, useasti tapahtuvilla vedenvaihdoilla menee nuokin.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.