Ulkosuodattimen letkujen sijoitus tankkiin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
zafira
Starting Member
Starting Member

Ulkosuodattimen letkujen sijoitus tankkiin

Viesti Kirjoittaja zafira »

Onko paras laittaa samaan päähän vierekkäin vai jatkoilla imu eri päähän puhalluksen kanssa vai onko se ja sama?

Kiitoksia taas etukäteen.

Arto
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Minulla on olluot molemmin tavoin ja nyt ovat putket vierekkäin. Ja mielestäni on parempi noin. Perustella en sitten osaa. :roll:
Terveisin minä.
BBhouse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BBhouse »

Mikäli suodatin on tehokas, niin kai ne putket kannattaa vastakkaisiin päihin sijoittaa, niin "puhaltava"putki puhaltaa roskia sinne imevän putken suuntaan, niin toimii varmasti melko tehokkaana roskien kerääjänä, tosin roskien keruuseen voi myös sijoittaa kohtuullisen tehokkaan sisäsuodattimen. Tämä on toki vain minun mielipiteeni ja varmasti löytyy myös monia paljon parempiakin ratkaisuja.
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Minä ajattelin juuri tuota roskien keräämistä. Että ajaisi kaiken mömmön sinne imuun, mutta ei ajanut! Kakat kasaantu suuriksi kasoiksi. Nyt taas ei kakkakasoja näy kovin paljoa, kun putket on samassa päädyssä.
Terveisin minä.
Minzi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Minzi »

Minulla on suihkuputki takaoikealla ja imuputki etuoikealla, eli molemmat samassa päädyssä. Roskia ei näy, tosin vasemmassa takareunassa on sisäsuodatin pörisemässä, eli vaikea sanoa kuka niitä kerää :mrgreen: . Mutta pointtina se, että tyytyväinen olen tuohon järjestelyyn !
Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa !
zafira
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja zafira »

Itselläni on tällä hetkellä ulkosuodattimen letkut samassa päädyssä johtuen siitä etten löytänyt sopivaa letkua jolla jatkaa esim. puhaltava letku toiseen päähän

mutta toisaalta toisessa päädyssä pyörii fluval 4 ja vesi näyttää melko kirkkaalta

Paljonkohan suodattimen tehoa laskee jos muutan letkujen yläpäihin pienemmät letkut jotta saisin ne akvaarion taakse ja tarkoitusta varten tehdystä kolosta akvaarioon (JUWEL kannet)
nyt letkut hieman rumasti akvaarion sivulla kun itse suodatin piilossa kaapissa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”