Onko paras laittaa samaan päähän vierekkäin vai jatkoilla imu eri päähän puhalluksen kanssa vai onko se ja sama?
Kiitoksia taas etukäteen.
Arto
Ulkosuodattimen letkujen sijoitus tankkiin
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Mikäli suodatin on tehokas, niin kai ne putket kannattaa vastakkaisiin päihin sijoittaa, niin "puhaltava"putki puhaltaa roskia sinne imevän putken suuntaan, niin toimii varmasti melko tehokkaana roskien kerääjänä, tosin roskien keruuseen voi myös sijoittaa kohtuullisen tehokkaan sisäsuodattimen. Tämä on toki vain minun mielipiteeni ja varmasti löytyy myös monia paljon parempiakin ratkaisuja.
Minulla on suihkuputki takaoikealla ja imuputki etuoikealla, eli molemmat samassa päädyssä. Roskia ei näy, tosin vasemmassa takareunassa on sisäsuodatin pörisemässä, eli vaikea sanoa kuka niitä kerää
. Mutta pointtina se, että tyytyväinen olen tuohon järjestelyyn !

Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa !
Itselläni on tällä hetkellä ulkosuodattimen letkut samassa päädyssä johtuen siitä etten löytänyt sopivaa letkua jolla jatkaa esim. puhaltava letku toiseen päähän
mutta toisaalta toisessa päädyssä pyörii fluval 4 ja vesi näyttää melko kirkkaalta
Paljonkohan suodattimen tehoa laskee jos muutan letkujen yläpäihin pienemmät letkut jotta saisin ne akvaarion taakse ja tarkoitusta varten tehdystä kolosta akvaarioon (JUWEL kannet)
nyt letkut hieman rumasti akvaarion sivulla kun itse suodatin piilossa kaapissa
mutta toisaalta toisessa päädyssä pyörii fluval 4 ja vesi näyttää melko kirkkaalta
Paljonkohan suodattimen tehoa laskee jos muutan letkujen yläpäihin pienemmät letkut jotta saisin ne akvaarion taakse ja tarkoitusta varten tehdystä kolosta akvaarioon (JUWEL kannet)
nyt letkut hieman rumasti akvaarion sivulla kun itse suodatin piilossa kaapissa