Keinoja Juwelin mukana olevan suodattimen poistamiseksi?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Keinoja Juwelin mukana olevan suodattimen poistamiseksi?

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Siis onko mitään toivoa saada tuota epäkäytännöllisyyden maallista olomuotoa pois? Kertokaa omat ja muiden kokemuksenne ja yleensäkin ne keinot millä sen pois saa... :roll:

Akvaario tulee olemaan poiston aikana tyhjillään. V**uttaa kun suodattimen ja lasin väliin kertoo semmonen jumalaton määrä *askaa jota ei saa sieltä pois...

Ray.
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
henene
Member
Member
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja henene »

Olen kuullut että joku oli poistanut sen muistaakseni rautasahan terällä työntämällä silikonin irti,kyseinen tapa voi kyllä naarmuttaa lasia..
Itsellänikin on juwelin akvaario ja olen ajatellut poistaa tuon turhanpäiväisen pöntön seuraavan täystyhjennyksen(lue:n.vuoden kuluttua) yhteydessä, koska se on korvattu jo ulkosuodatimella.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Mulla akvaario on nyt tyhjillään. 6 ja puoli tuntia eilen meni. Nyt se on tyhjä ja puhdas.

Illalla oli ehkä n. 1/4 lihaksista toimintakunnossa... :roll: :mrgreen:

-William Shakespeare-
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Fileerausveitsi on erittäin kätevä sen suodattimen irtisaamiseksi, ei menee kauaa. Ja veitsi työnnetään vain niiden silikoonikohtien läpi millä se kapistus on lasissa kiinni.
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Kehtaanko pyytää äiskältä fileerausveistä tähän tarkoitukseen? Vähän pelottaa... Mutta jospa se heltyisi. Silikonihan ei ainakaan minun mielestä ole mitenkään myrkyllistä... Korjatkaa käsitykseni jos olen väärässä.

-William Shakespeare-
egil
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja egil »

Minä käytin hommaan taipuisaa leipäveistä ja hyvin onnistui, kun keksin, että jännityksessä oleva silikoni leikkautuu helpommin (eli vääntelin pönttöä samalla kun leikkasin). Tuosta on noin vuosi ja vieläkin olen hengissä, vaikka veitsi palasi alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa. 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”