Siis onko mitään toivoa saada tuota epäkäytännöllisyyden maallista olomuotoa pois? Kertokaa omat ja muiden kokemuksenne ja yleensäkin ne keinot millä sen pois saa...
Akvaario tulee olemaan poiston aikana tyhjillään. V**uttaa kun suodattimen ja lasin väliin kertoo semmonen jumalaton määrä *askaa jota ei saa sieltä pois...
Olen kuullut että joku oli poistanut sen muistaakseni rautasahan terällä työntämällä silikonin irti,kyseinen tapa voi kyllä naarmuttaa lasia..
Itsellänikin on juwelin akvaario ja olen ajatellut poistaa tuon turhanpäiväisen pöntön seuraavan täystyhjennyksen(lue:n.vuoden kuluttua) yhteydessä, koska se on korvattu jo ulkosuodatimella.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Fileerausveitsi on erittäin kätevä sen suodattimen irtisaamiseksi, ei menee kauaa. Ja veitsi työnnetään vain niiden silikoonikohtien läpi millä se kapistus on lasissa kiinni.
Kehtaanko pyytää äiskältä fileerausveistä tähän tarkoitukseen? Vähän pelottaa... Mutta jospa se heltyisi. Silikonihan ei ainakaan minun mielestä ole mitenkään myrkyllistä... Korjatkaa käsitykseni jos olen väärässä.
Minä käytin hommaan taipuisaa leipäveistä ja hyvin onnistui, kun keksin, että jännityksessä oleva silikoni leikkautuu helpommin (eli vääntelin pönttöä samalla kun leikkasin). Tuosta on noin vuosi ja vieläkin olen hengissä, vaikka veitsi palasi alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.