Kyllä tää on ihan hullun hommaa! :D

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

muuriset
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Kyllä tää on ihan hullun hommaa! :D

Viesti Kirjoittaja muuriset »

Käytiin tänään ostamassa uus akva! :D Litroja 180. Nyt vaan pitää mallailla, mihinkä sen laittas...

Tähän akvatouhuun hurahtaa näköjään samalla tavalla, kuin tatuointeihin: kun yhden ottaa, haluaa toisen ja kolmannen.... [;)]

Mutta kivaa hullun hommaa! :)
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Juuh vasta noin 60 vuotta harrastusta takana. :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Meitä on täällä vissiin aikaliuta, ketkä vannottivat alkuun, että jos nyt jokin pieni purkki otetaan, mutta toisin kävi. 8-)

Alkuun mullakin oli se kuuskytkolmonen ja siitä se sitten lähti kasvamaan. Nyt on litroja yhteensä n. 590.

Ja isäntä vannotti, ettei sitten muita kun tuossa yhdessäkin on jo tarpeeksi... :mrgreen: Lisäksi tuli kuitenkin pienen kaksion keittiön nurkkaankin sellainen sopiva n. 150 litraa. Mitä sitä nyt muutakaan keittiön nurkkaan sijoittaisi...
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
Hugo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hugo »

Hih :D Nämä on ihan loistotopikkeja. Huomaa että jollain muullakin on vähän lähtenyt 'käsistä' touhu. Itse tosiaan hommasin ekan altaan 2003 kesällä ja nyt koot ovat kasvaneet ja nyt pari viikkoa sitten tuli seitsemäs allas kotiin (hyvin pineen sellaiseen ;)) - no, pienempiä olen myynyt pois alta, mutta yhteenlaskettu litramäärä menee sentään jo yli 500.

Kalliksihan tämä käy. Kohta pitää hankkia (=ostaa) isompi asunto että saa enemmän tilaa.... *rumpujen pärinää* - akvaarioille! Muutenkin rahaa sinkoilee tämän harrastuksen tiimoilta suuntaan jos toiseen, mutta on se vaan niin kivaa 8-)

Kaveri sai potkaistua liikkeelle tämän harrastuksen merkeissä. Hyvä niin, koska kotona asuessa ei saatu akvaariota(kaan) sitten millään :twisted: hankitutettua.
jupu74
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jupu74 »

Kyllä käsistä karkaa, tällä hetkellä 60m2 kaksio ja akvoja kuitenkin vain 200l, 100l ja 60l mutta tulossa taas 270l :/ Mutta on ne niiiinihania:)
Jos vanhempasi eivät pystyneet saamaan lapsia, on hyvin todennäköistä, ettet sinäkään saa.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Joo täällä sama homma. Aluksi oli vain yksi allas (pieni sellainen) sitten ostin toisen ja tuo pienempi jäi tyhjäksi. Siitä sitten pikkuhiljaa kasvoi altaiden määrä ja nyt on viisi allasta joista neljä käytössä. Yhteensä litroja on joku 740-750 litraa.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Mulla oli ensin 86 litraa (tuli syksyllä -03). Sitten ostin lisäksi 60 litraa.
Sitten 240 litraa. Ja vielä toinen 86 litraa.

Seuraavaksi myin 240-litraisen, koska olin jo ostanut tilalle 413-litraisen. Ja toinen 86-litrainen lähti siskolle.
Tällä hetkellä siis 413- ja 86-litraiset olkkarissa ja 60-litrainen eteisessä.

Mutta alunperin en ollut edes kovin kiinnostunut akvarioista, ajattelin lähinnä sellaisen olevan ihan nätti olkkarin nurkassa.... :roll:
höntti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja höntti »

Voi että te osaatte olla inhottavia :mrgreen:

Toisilla tämä ei pääse -tai äiti ei päästä- karkaamaan käsistä ja mulla on vain muutama törppö (160 litrainen ja huomenissa tulee ehkä 60 litrainen ja 25 litrainen ennestään.)

Rahat on niin vähissä että saapi tosiaan sumplia miten kaikki junailee.
Johannavee
Member
Member

Re: Kyllä tää on ihan hullun hommaa! :D

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

muuriset kirjoitti:
Tähän akvatouhuun hurahtaa näköjään samalla tavalla, kuin tatuointeihin: kun yhden ottaa, haluaa toisen ja kolmannen.... [;)]
ööö...no tuota jokunen viikko sitten ostin tuon käytetyn akvan ja se täti joka sen mulle möi aikoi sijoittaa akvasta saamansa rahat heti seuraavana päivänä uuteen tatuointiin :mrgreen:
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Minä elelin vuosia onnellisena 325 litraiseni kanssa kunnes menin antamaan vanhan 86-litraisen siskolle. No siskohan siitä sitten "höyrähti" ja sai minutkin uudelleen innostumaan litrojen keräilyyn.

Ekana sain pienen 45- litraisen kaverilta ja sinne sitten miekkispoikasia. No niiltähän tietenkin tila loppui ja oli ostettava satalitrainen. 45-litraisen annoin toiselle kaverille lainaan. Sitten minulle tarjottiin miljoonakaloja ja tottahan niille oli ostettava oma 63-litrainen pikkupönttö keittiön somistukseksi... 8-)

Kun miekkikset muuttivat uusiin koteihin, tuli satalitraisesta loistokääpiöiden yksityinen kutuboksi. Nyt peukut pystyssä odotellaan onnistunutta kutua. :D

Viimeiseksi tuli siskolta 86-litrainen (ei se sama jonka hänelle annoin, muutenhan tämä olisi jo liian helppoa... :mrgreen: ) Tuossa se nyt nököttää 325-litraisen kyljessä ja ajatus olisi yrittää kudettaa kiilakylkiä jotka isossa akvassa kutevat, kutu kun vaan ei säästy.

Saa nähdä kuinka tässä vielä käy :D
menninkäinen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja menninkäinen »

Oli niin tutun kuuloista juttua, että ei ole vaihtoehtona kuin jatkaa.

Eka allas oli 45 litranen asuntolan pöydällä. Yhteinen kaverin kanssa, ettei tule liikaa kuluja. Nyt 7 vuotta myöhemmin multa löytyy 300, 180, 130, 80 ja 45 altaat(Poismyytyjä/ jostainsyystä vaihdettuja ei halua edes muistaa). Eikä vieläkään voi pitää niitä kaikkia kaloja joita haluais.
"Sitten joskus, kun asun maan tasalla, omassa kodissa, kun ei tarvitse vakuutella vuokraisännälle vakuutusten riittävyydestä... "
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Höh. Minä vielä odottelen, että sekoaisin akvaarioiden kanssa ihan totaalisesti. Tällä hetkellä homma on pientä, vain 5 pyttyä, mutta nyt tuo mieskin on alkanut innostua aika lailla. Hmmh. Pelottavaa ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Johannavee
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Laskin juuri, että olen onnistunut sullomaan vajaan 30 neliön kämpääni 884 litraa vettä...On muuten aika hyvä ilmankostutus, ei pääse kurkku kuivumaan :mrgreen:
muuriset
Junior Member
Junior Member
Viesti:

jupu74 kirjoitti:Kyllä käsistä karkaa, tällä hetkellä 60m2 kaksio ja akvoja kuitenkin vain 200l, 100l ja 60l mutta tulossa taas 270l :/ Mutta on ne niiiinihania:)
:D Toihan on ihan kun mun miehellä (niin siis, kirjoitellaan täällä samalla nikillä, vaikkakin profiilissa lukeekin "mies" [;)] ) poikamiesvuosina: asuin 23 neliöisessä yksiössä, jossa oli 1250 litranen terraario jossa oli iguaana, 96 litranen akva, 64 litranen akva, 42 litranen terraario, missä oli tarantella ja vähän yli 100 litranen itse tehty terraario, jossa oli 1 aikuinen ja 11 sukkanauhapoikasta!! 8-) Mukaan lukien vielä koira ja luonnollisestikin kaikki huonekalut! [;)] Ok, tää meni ehkä vähän aiheen vierestä.... :)
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
rithiam
Member
Member

Viesti Kirjoittaja rithiam »

Myin juuri eilen ensimmäisen, viime kesänä hankitun akvani (54 l), mutta ennen poistumistaan se oli jo ehtinyt kutsua paikalle 450-litraisen, 55-litraisen ja nyt viimeksi 160-litraisen altaan pitämään yllä uutta käsittämättömän mukaansatempaavaa harrastusta. 8O

Eka akva hankittiin työkaverin tyttäreltä "lapsille vaan", ja toisen jälkeen mies kysäisi lakonisesti: "no, koskas seuraava?" ja minä vakaassa uskossa: "ei nyt_enää_uusia!!" Enää en uskalla luvata mitään... 8-)

Vuosikaudet olin kateelliinen ihmisille joilla oli joku HARRASTUS; nyt mullakin on! Enkä minä hankkinut sitä, vaan se minut. :mrgreen:
muuriset
Junior Member
Junior Member
Viesti:

:D :D Onneksi emme ole yksin! Meitä on "hurahtaneita" on siis muitakin! [;)] Sanoin tänään miehelle, että nyt ei sitten enää akvoja, johon hän tuumasi hieman sarkastisestikin "No, ei mee kauan, kun meillä on taas uus pönttö..." :roll: Niinpä niin... :D
muuriset kirjoitti:vähän yli 100 litranen itse tehty terraario, jossa oli 1 aikuinen ja 11 sukkanauhapoikasta!!
No tietenkin sukkanauhaKÄÄRMEEN poikasta [;)] [;)]
kitiara
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kitiara »

Kyllä kuulostaa tutulta =) Ensiksi oli kotona 180-litrainen allas (on vieläkin, sisko hoitaa sitä). Sitten tuli oma 40-litrainen allas, joka kävi nopeasti pieneksi. Ostin 128-litraisen altaan, ja annoin 40-litraisen toiselle siskolle. Sitten vaihdoin 128:n 250-litraiseen. 40-litrainen tuli takaisin. Kalat tarvitsivat lisää tilaa, ostin 100-litraisen. Poikaystävä innostui, ja hankki omaan kämppäänsä 70-litraisen altaan. Pahimmillaan oli yhteensä neljässä altaassa reilut 450 litraa.

Viikon päästä on muutto yhteiseen osoitteeseen, ja kahden viikon päästä saapuu 650-litrainen allas. Vanhoista altaista uuteen kämppään muuttaa 70-litrainen, ja 40-litrainen menee varastoon odottamaan nanoriuttaa (ja tilaa, johon sen laittaa). Aikaa ensimmäisestä altaasta on kulunut n. 6 vuotta, 250-litraista isompi allas olisi tullut nopeamminkin, jos vain edelliseen asuntoon olisi mahtunut.
Kupru
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kupru »

Hyvä etten ole yksin "hulluna" :D Selän takana pulputtaa 250 litrainen ja keittiössä kypsyy taas "kuuskolmonen". Ja haaveissa olisi puoli kuutiota ainakin... Kun sais vielä ton toisen osapuolen innostumaan yhtä paljon ajatuksesta. Ei kuulemma niin kaloista välitä, vaikka eilen kyllä yllätin sen höpisemästä Kaarlo-kalalle (partamonni)...
Hullu saa olla, muttei tyhmä. Muista siis aina kysyä.
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Tuttua on [;)] .Aluksi tuli tuo 240l allas,josta avokki halusikin malawialtaan.Päätettiin sitten kuitenkin perustaa vielä 63l seura-akvaario,joka kävi kuitenkin äkkiä pieneksi.Sitten hommattiin hieman isompi 125l allas,joka vaihdettiin sitten "isompaan" 150l altaaseen,joka osoittautuikin kotona vain 105l altaaksi.Sitten saatiin uskomattoman halvalla tuo 400l rio,josta olin haaveillut pitkään.Sitä ei vain ennen tullut ostettua tilan- ja rahan puutteen vuoksi.
Nyt käynnissä on kolme allasta ja yht 700l.Neliöitä tässä kämpässä on kuitenkin vain 57 ja akvaarioitten lisäksi kaksi "lehmän kokoista" koiraa+iiiso kanin häkki,joten taitaa muutto olla kohta edessä,kun vielä yhdestä altaasta haaveilen :mrgreen:
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Myfyriwr
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Hmm, enää tämä tuttavien aikoinaan niin ihmettelemä 'ensimmäinen allas jo monta sataa litraa!' ja seuraava 3000l karppien poikasallas ei kuulostakaan niin oudolta :mrgreen:

Varsinkin kun seuraava 15000l ulkolampi karpeille tuttavan luona on jo kaivettu ja odottaa kesää..
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Allaskehitys on mielenkiintoinen käyrä... Litroissa (yhtäaikaiset altaat yhteensä siis):

7->130->230 (100l+130l)->450 (320l+130l)->490 (320l+130l+40l)

...Ja loppua ei näy, seuraavana olisi pallovaario tulossa... voi äiti :mrgreen:

edit: Tulipas sekavaa. Mahdollisia laskuvirheitä ei tarvitse sitten korjata [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Myfyriwr
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Ja jos julkinen liiikenne toimii voi aina muuntaa vanhan autotallin ainakin osittain ellei kokonaan akvaksi :mrgreen:
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Miten te saatte nuo ukot kiinnostumaan tästä hommasta. Oman ukon ja mun siskon kommentti koko hommaan oli ettei mun ikäset (n.20 v) jätkät voi kiinnostua kaloista kuin saaliina elleivät ole jotain nörttejä...
Itsellä tuo harrastus venyi 160 litrasesta nykyisiin 40 ja 70 litraisiin, vielä olisi kiinnostus synnyttävien altaaseen ja murisijarihmoja olisi saatavaa... Ja niitten jälkeen ties mitä.....
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Viime aikainen allaskehitys on ollu tämmönen 450l+540l+125l --> 720l+125l+125l --> 370l+125l+125l, ikävä kyllä nyt ollaan menossa huonoon suuntaan, mutta talon laajennusta miettiessä otan asian kyllä huomioon :)

Monellakohan kanssa akvaristilla on mennyt sukset ristiin siipan kanssa altaiden takia :roll:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

patu kirjoitti: Monellakohan kanssa akvaristilla on mennyt sukset ristiin siipan kanssa altaiden takia :roll:
Ot: Itse sain mieheltä eilen kuulla, että meidän (mitä hel* ?!?) asuntoon tulee olohuoneeseen seinän mittanen seura-akvaario ja makkariin sitten pallokala- ja rapuakvaario(t). Mies ei siis ole ikinä omistanut akvaariota, kiinnostui niistä ihan vasta... :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”