Siis tuo pää, joka on käsitelty, sehän olisi monta senttiä altaan yläpuolella, ja vain runko altaassa.
Upotitko kasvin, kun se ei viihtynyt?
Minulla ovat eläneet varmaan vuoden ellei ylikin, vesimaljassa nuo bambut niin, että vartta on ehkä 20cm matkalta veden alla ja juuret tietysti, enkä ole saanut niitä "kuihtumaan". Sensijaan bambu jonka sain multaan istutettuna, on kuihtunut pois kun kasteluväli viimekesänä pääsi normaalia pidemmääksi. Väittäisin siis että ainakin nämä mitkä minulla on, on kyllä enemmän
juuret vedessä jatkuvasti - kasveja eikä mitään
ajoittain kuivahtavan maan asukkeja. Tiedä sitten, onko mahdollista että kyseessä jonkin toinen laji tms. En ole hortonomi.
Miksipä kala tai muu eläin söisi sellaista, mikä olisi sille myrkyllistä? Kai niilläkin jonkinlainen vaisto asiasta on?? Olen lukemani perusteella ymmärtänyt että se mikä on myrkyllistä toiselle lajille, ei olekaan jollekin toiselle myrkyllistä jne. Jostain a-w:n huonekasvi keskustelusta taisin siitä lukea. Tuskin plekosi itsemurhaa ajatellen niitä mussutti..Enkä nyt tarkoita että pitäisi tietentahtoen mennä laittamaan myrkkykasveja akvaarioon tai mihinkään muuallekaan, vaan että JÄRJEN KÄYTTÖ on sallittua, mikä kasvi on kuinkakin haitallinen, suurin osa huonekasveista lienee jossain määrin myrkyllisiä/haitallisia - ainakin lista on pitkä. Enemmän olisin huolissani mahdollisista kasviin lisätyistä torjunta aineista. Joku kasvitieteilijä tai torjunta-aine expertti voisi kertoa näistä asioista lisää?
Ja todetaan tähän nyt vielä että en ole nyt laittamassa altaaseen niitä, vaan utelias mieleni tahtoo tietää ihan tieteellistä faktaa siitä miksi se ei ole tai on mahdollista. Tähän asti olen lukenut vain omakohtaisia kokemuksia, nyt ois kiva kuulla asiantuntioita..kai niitä täällä on?

Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias