Platy/miljoonakala-allas 240-litraa

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Platy/miljoonakala-allas 240-litraa

Viesti Kirjoittaja doriani »

Eli altaat ovat muuttuneet taas vaihteeksi ja tarkoituksena olisi laittaa 240-litraiseen synnyttäville sopiva vesi.

Pohjaksi tulee musta sora ja pohjalle muutamia leväkatkarapuja.

Kalastoksi tulee platyjä ja miljoonakaloja ainakin. Miekkapyrstöthän eivät käy samaan altaaseen platyn kanssa? Entä mustamollit, olen kuullut että ne saattaisivat risteytyä miljoonakalan kanssa? Niitä mustia mollejakin nimittäin haluaisin mikäli ne vaan käy - ja ei tarvi suolaa lisätä.

Entäs sitten kalojen määrä?
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

8 platya ja 8 mustamollia alkuun... :) Partamonni sopii myös joukkoon.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mitens ne miljoonakalat, niitäkin haluaisin mutta voiko niitä laittaa mollien kanssa samaan? Jos ei niin sitten otan mielummin miljoonakaloja kun molleja.

Olen kullut että platyt saattaisivat nyppiä pitkiä eviä, onko totta? Itse olen kuitenkin nähnyt ihan menestyksekkäästi pidettävän miljoonakaloja ja platyjä samassa altaassa.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Itse olen kuullut lähinnä huhuina miljoonakalan ja mollin risteytymisen. Miljoonakalat vaan ovat sellaisia poikasinakin, että tuppaavat syödä platyjen poikasten edestä nuo ruuat. En ole todennut koskaan platyilla evännäykintää mitään kalaa kohtaan.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
tiiksu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tiiksu »

Miksi ei voi laittaa miekkapyrstöjä platyjen kanssa?? 8O
En tiedä olenko sitten tehnyt perustavanlaatuisen virheen, kun laitoin pystyyn (kylläkin jo aikoja sitten) platy- ja miekkapyrstöaltaan ja pohjalla 2 partista. Ei ole ollut ainakaan mitään ongelmia.
osteoporoosi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osteoporoosi »

platyt ja miekkapystöt saattavat risteytyä.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Toisaalta useimmissa platyissa on miekkapyrstöverta ja esim. punamiekkapyrstöt ovat alkujaan vihreän miekkapyrstön ja punaplatyn risteytymä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”