Punainen tiikerilumme- lisääntyminen?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Johannavee
Member
Member

Punainen tiikerilumme- lisääntyminen?

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Ostin joulun alla kiekkoaltaaseeni tätä kasvia nipun ja se alkoi hitaan alun jälkeen kukoistamaan. Nyt mietinkin tässä, että miten kasvi lisii. Eli alkaako juurten tuntumasta kasvaa uusia taimia vai kuinka, jos vähitellen yrittäis levitellä muihnkin akvaarioihin?
akvaholisti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja akvaholisti »

Omani ainakin tekee pieniä poikasia alle, joten välillä on syytä nostaa emokasvia hieman ja irrotella pikkuisia pois emon alta, kun muuten eivät poloiset saa valoa. Viime kerralla tämän operaation tehdessäni löysin kourallisen jotain mitä ei voi sanoa muuksi kuin pikkusipuleiksi ja nyt nuo pikkusipulit jo kasvattelevat lehtiä ja mukulaansa isommaksi. Tiikerilumme, ainakin siis tämä punainen joka minulla on, lisääntyy sopivissa vesioloissa vallan mainiosti. Nopeammin se tekee "poikasia" kun leikkaa kelluslehdet pois.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

akvaholisti kirjoitti: Nopeammin se tekee "poikasia" kun leikkaa kelluslehdet pois.
No ei ilmeisesti aina. Minulla taimia alkoi ilmaantua juurille vasta silloin kun kasvi kasvatti kelluslehdet. Sama tapahtui sekä vihreällä että punaisella tiikerilumpeella.
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Mulla punainen tiikerilumme nimenomaan teki sukupolven vaihdoksen :D

Se kukki ensin erittäin kauniisti ja teki hyvänkokoisen poikastaimen vierelleen ja sen jälkeen kuihtui itse pois.. :cry:
Oli ilmeisesti liian rankat operaatiot sille.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
monnit
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja monnit »

Mulla ainakin teki sellasen "sipulin" ja kun siirsin sen eri paikkaan niin nyt siitä kasvaa jo pieni alku. Tosin se alkuperäinen kasvi on kyllä kasvattunut siihen juuriinsakin "poikasen". Tämä kasvoi isommaksi paljon nopeammin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”