Punainen tiikerilumme- lisääntyminen?
Valvoja: Moderaattorit
-
Johannavee
- Member

Punainen tiikerilumme- lisääntyminen?
Ostin joulun alla kiekkoaltaaseeni tätä kasvia nipun ja se alkoi hitaan alun jälkeen kukoistamaan. Nyt mietinkin tässä, että miten kasvi lisii. Eli alkaako juurten tuntumasta kasvaa uusia taimia vai kuinka, jos vähitellen yrittäis levitellä muihnkin akvaarioihin?
-
akvaholisti
- Starting Member

Omani ainakin tekee pieniä poikasia alle, joten välillä on syytä nostaa emokasvia hieman ja irrotella pikkuisia pois emon alta, kun muuten eivät poloiset saa valoa. Viime kerralla tämän operaation tehdessäni löysin kourallisen jotain mitä ei voi sanoa muuksi kuin pikkusipuleiksi ja nyt nuo pikkusipulit jo kasvattelevat lehtiä ja mukulaansa isommaksi. Tiikerilumme, ainakin siis tämä punainen joka minulla on, lisääntyy sopivissa vesioloissa vallan mainiosti. Nopeammin se tekee "poikasia" kun leikkaa kelluslehdet pois.
-
mightyblue
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla punainen tiikerilumme nimenomaan teki sukupolven vaihdoksen
Se kukki ensin erittäin kauniisti ja teki hyvänkokoisen poikastaimen vierelleen ja sen jälkeen kuihtui itse pois..
Oli ilmeisesti liian rankat operaatiot sille.
Se kukki ensin erittäin kauniisti ja teki hyvänkokoisen poikastaimen vierelleen ja sen jälkeen kuihtui itse pois..
Oli ilmeisesti liian rankat operaatiot sille.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-