![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Akvaariokalojen syöttämisestä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Akvaariokalojen syöttämisestä
hei! mahtaisko joku valaista tietämätöntä... kuinka usein akvaariokaloille voi antaa tuorekurkkua? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Kai se riippuu vähän altaan asukeistakin, että kuinka usein ... 
Mulla menee sellainen 3-5 cm korkea/paksu kesäkurpitsan lohkare yleensä 1-2 päivässä kokonaan (altaassa kurpitsa-addikteja Topaasipleko ~7cm, Appelsiinipleko ~10 cm, tavallinen partis ~6 cm, albiinopartis ~5 cm). Topaasi tuhoaa kurpitsan laidat / kuoriosat yksinoikeudella, muut pitävät lopusta huolen.
Tuli tuosta kurpitsan tarjoamisajankohdasta mieleen, että mulla on tapana laittaa päiväsaikaan kurkkua / kurpitsaa altaaseen; näkeepähän plekoja entistäkin enemmän syömäpuuhissa (etenkin Topaasiplekolle ollut hyvä keino, se kun oli pitkään kohtuullisen arka tapaus).

Mulla menee sellainen 3-5 cm korkea/paksu kesäkurpitsan lohkare yleensä 1-2 päivässä kokonaan (altaassa kurpitsa-addikteja Topaasipleko ~7cm, Appelsiinipleko ~10 cm, tavallinen partis ~6 cm, albiinopartis ~5 cm). Topaasi tuhoaa kurpitsan laidat / kuoriosat yksinoikeudella, muut pitävät lopusta huolen.
Tuli tuosta kurpitsan tarjoamisajankohdasta mieleen, että mulla on tapana laittaa päiväsaikaan kurkkua / kurpitsaa altaaseen; näkeepähän plekoja entistäkin enemmän syömäpuuhissa (etenkin Topaasiplekolle ollut hyvä keino, se kun oli pitkään kohtuullisen arka tapaus).
Laitan itse yöksi juuri siksi kun muuten isopurje syö sen kokonaan. Ruskosikmä- ja punasilmäplekot syövät vain öisin. Okapyrstöjen en ole huomannut syövän kurkkua/kesäkurpitsaa.Aeuk kirjoitti: Tuli tuosta kurpitsan tarjoamisajankohdasta mieleen, että mulla on tapana laittaa päiväsaikaan kurkkua / kurpitsaa altaaseen; näkeepähän plekoja entistäkin enemmän syömäpuuhissa (etenkin Topaasiplekolle ollut hyvä keino, se kun oli pitkään kohtuullisen arka tapaus).

Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Oon tässä mietiskellyt tuon kurkun ym kesäkurpitsan usein antamisen mielekkyyttä;Tuntuu siltä että tuollainen snadi partamonni kiskoo yksin itseään huomattavasti isoman palasen huiviinsa ja jatkaa sitten levän syömistä. Eli tuleeko se kurkku tms samantien toisesta päästä ulos kun menee toisesta päästä sisään? Eihän se pikkukalan mahaan voi millään mahtua edes kolmasosaa siitä mitä sille vihanneksia syötän..!
Joten summasummarum; Kuormitanko turhaan akvaariotani jos syötän tuota kakkakonetta esim kurkulla?
Joten summasummarum; Kuormitanko turhaan akvaariotani jos syötän tuota kakkakonetta esim kurkulla?
-
- Senior Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Meillä sitä kurkkua on laitettava joka päivä mikäli haluaa pitää miekkakasveja..Pelkkä aloittelija kirjoitti:Minusta joka päivä on aika paljon.. Itse annan kerran viikkoon kurkkua partikeselle. Muut kalat saavat sunnuntaisin surviaisia.

Ja varsinkaan kurkku ei liene kamalan täyttävää, siinähän on ihan huikea prosentti vettä. Kurpitsa taitaa olla vähän tujumpaa tavaraa, ainakin tuntuu häviävän hitaammin. Täälläkin menee liki päivittäin kurkkua, kurpitsaa tai kuorittuja pakasteherneitä, jotka on siinä mielessä käteviä että niitä saa annosteltua joka puolelle altaaseen, ja uppoavat itsekseen ilman kommervenkkejä. Suosittelen