Akvaariokalojen syöttämisestä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hannu.kujala
Starting Member
Starting Member

Akvaariokalojen syöttämisestä

Viesti Kirjoittaja hannu.kujala »

hei! mahtaisko joku valaista tietämätöntä... kuinka usein akvaariokaloille voi antaa tuorekurkkua? [;)]
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

vaikka joka päivä.

Itse laitan aina yöksi kurkun tai kesäkurpitsan.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Kai se riippuu vähän altaan asukeistakin, että kuinka usein ... ;)

Mulla menee sellainen 3-5 cm korkea/paksu kesäkurpitsan lohkare yleensä 1-2 päivässä kokonaan (altaassa kurpitsa-addikteja Topaasipleko ~7cm, Appelsiinipleko ~10 cm, tavallinen partis ~6 cm, albiinopartis ~5 cm). Topaasi tuhoaa kurpitsan laidat / kuoriosat yksinoikeudella, muut pitävät lopusta huolen.

Tuli tuosta kurpitsan tarjoamisajankohdasta mieleen, että mulla on tapana laittaa päiväsaikaan kurkkua / kurpitsaa altaaseen; näkeepähän plekoja entistäkin enemmän syömäpuuhissa (etenkin Topaasiplekolle ollut hyvä keino, se kun oli pitkään kohtuullisen arka tapaus).
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Aeuk kirjoitti: Tuli tuosta kurpitsan tarjoamisajankohdasta mieleen, että mulla on tapana laittaa päiväsaikaan kurkkua / kurpitsaa altaaseen; näkeepähän plekoja entistäkin enemmän syömäpuuhissa (etenkin Topaasiplekolle ollut hyvä keino, se kun oli pitkään kohtuullisen arka tapaus).
Laitan itse yöksi juuri siksi kun muuten isopurje syö sen kokonaan. Ruskosikmä- ja punasilmäplekot syövät vain öisin. Okapyrstöjen en ole huomannut syövän kurkkua/kesäkurpitsaa. :? ?!?! Tummaläväkin syö pääasiallisesti öisin, mutta kyllä sekin välillä päivisin syö.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

Minunkin on pakko laittaa kurkkua/kesäkurpitsaa/salaattia joka yöksi, tai partis tuhoaa vastalauseeksi kaikki miekkakasvit, keihäslehdet ja kaivaa järjettömät kuopat kannon alle. :x :mrgreen:
Sassi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Oon tässä mietiskellyt tuon kurkun ym kesäkurpitsan usein antamisen mielekkyyttä;Tuntuu siltä että tuollainen snadi partamonni kiskoo yksin itseään huomattavasti isoman palasen huiviinsa ja jatkaa sitten levän syömistä. Eli tuleeko se kurkku tms samantien toisesta päästä ulos kun menee toisesta päästä sisään? Eihän se pikkukalan mahaan voi millään mahtua edes kolmasosaa siitä mitä sille vihanneksia syötän..!
Joten summasummarum; Kuormitanko turhaan akvaariotani jos syötän tuota kakkakonetta esim kurkulla?
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Minusta joka päivä on aika paljon.. Itse annan kerran viikkoon kurkkua partikeselle. Muut kalat saavat sunnuntaisin surviaisia.
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Sassi kirjoitti:Joten summasummarum; Kuormitanko turhaan akvaariotani jos syötän tuota kakkakonetta esim kurkulla?
Ei vihanneksista tule sellaista ravinnetta, joka olisi erityisen vettä pilaavaa. Ruualla ja ruualla niinkuin kakalla ja kakalla on eroa.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Pelkkä aloittelija kirjoitti:Minusta joka päivä on aika paljon.. Itse annan kerran viikkoon kurkkua partikeselle. Muut kalat saavat sunnuntaisin surviaisia.
Meillä sitä kurkkua on laitettava joka päivä mikäli haluaa pitää miekkakasveja.. :mrgreen: 100lehteä voi hyvinkin kadota parissa yössä, mikäli plekojen mahat käyvät tyhjiksi.. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Ja varsinkaan kurkku ei liene kamalan täyttävää, siinähän on ihan huikea prosentti vettä. Kurpitsa taitaa olla vähän tujumpaa tavaraa, ainakin tuntuu häviävän hitaammin. Täälläkin menee liki päivittäin kurkkua, kurpitsaa tai kuorittuja pakasteherneitä, jotka on siinä mielessä käteviä että niitä saa annosteltua joka puolelle altaaseen, ja uppoavat itsekseen ilman kommervenkkejä. Suosittelen :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”