damdamdam kirjoitti:Hmm.. 1 hyvä keino hallita vesimäärän kasvua on liian pieni asunto, nimim. kerrostalokolmiossa pariskunta, kissa ja 3 akvaariota joiden koot on nipistetty: 200, 150 ja 65 litraa. Vuokrasopimus sitä paitsi kieltää kaikkien kotieläinten pidon talossa(elkää vaan käräyttäkö

) Mutta toisaalta, nämähän ovat lemmikkejä eivätkä kotieläimiä, vai..?

Sivuraiteille vierähtävä kommentti: vuokrasopimuksessa voi toki lukea ettei lemmikkejä saa pitää, mutta sillä perusteella ei voi vuokrasopimusta irtisanoa. Sama koskee tupakointia. Eli sellainen pykälä on periaatteessa laiton tai ei ainakaan lainvoimainen. Tietysti vuokralainen on velvollinen korvaamaan lemmikkien mahdollisesti aiheuttamat vahingot, jos sellaisia tulee. Enkä kyllä usko että kaloista vuokraisäntä piittaa sinänsä, eivät naarmuta lattiaa eivätkä syö seiniä. Akvaarion aiheuttama vesivahinko olisi varmaan sitten jo eri asia.
Nälkä kasvaa mullakin syödessä. Ensin tuli kotiin 128l, sitten 63l karanteeniksi (kypsyy juuri). Nyt olen tullut siihen tulokseen, että mitä turhaan 63l karanteenia pitää kun voisihan sinne laittaa pysyvääkin asutusta, jotakin pientä ja sievää ja hommata vaikka jonkun hitusen pienemmän sitten karanteeniksi (minulla on vain pieniä kaloja, joten pienehkö karanteenipytty riittää). Olen yrittänyt pehmittää "hallitusta" isomman altaan ostoon. Ensin ajattelin 250litraista, sitten jotain 320l, nyt tuntuu että semmonen 400-500 litran paikkeilla olisi ehkä sopiva koko....
Mies sanoi että sittenhän sä varmaan voisit laittaa toisen nykyisistä pois ja pitää toisen karanteenina, jos saisit joskus sen isomman. "No sitä pitää miettiä sitten", sanoin.
Ei hallitus vielä myöntänyt lupaa ison altaan hankintaan, mutta eiköhän se vielä, lobataan, lobataan...
Suunnitteilla olevasta pikkupikkukaranteenista mies ei vielä tiedäkään, ajattelin hommata sen kaikessa hiljaisuudessa joskus ja antaa hänen vain joskus todeta että meillä on nyt sellainenkin...
Onko tähän tautiin lääkettä?
Pitäiskö meidän perustaa jokin oma AA-kerho (Anonyymit Akvaristit)?