Nyt olisikin aika kinkkinen tilanne. Sain miehen ylipuhuttua 250 - 350 litraiselle altaalle. Paikka olisi, allas puuttuu. Eilen sitten tuumailtiin vielä asiaa, kun olen etsinyt sopivaa allasta tai kokonaisuutta useista paikoista.
Yhtäkkiä mieheni ehdottikin, että jospa 130 - litraisen altaan lisäksi roudattaisi minun vanhemmilta tällä hetkellä tyhjillään lojuva akvaario, 100 - litrainen myös meille. Eli jätettäisiin se isomman altaan hankinta nyt kokonaan. Mieheni ei koskaan ole edes yhtään kiinnostunut koko potista, joten tälläinen vaihtoehto yllätti minut täysin!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jäin tuumimaan tätä vaihtoehtoa ja nyt kaipaan kipeästi vinkkejä. Ja niitä teidän mielipiteitä - jotka auttaisivat minua kallistumaan jompaan kumpaan vaihtoehtoon. Olisi sikäli mielenkiintoista, jos altaita olisi kaksi - niistä voisi tehdä erilaiset. Tällä hetkellä minulla on 130 -litraisessa seura-akvaario,lajeja jotka viihtyvät ainoastaan pehmeässä vedessä.
Millaiset kaksi allasta tekisin? Lajeiltaan? Vesiolojakin olen valmis muokkaamaan. Tai jos näette ison altaan pelkästään ainoa ja parhaana vaihtoehtona, kerro siitäkin hyviä puolia? (isoon altaaseen en ollut vielä kylläkään ehtinyt miettiä asukkeja).