Et mistä sais sellassen halvan? Oon kattonut jo myynti ja lahjoitus palstat läpi eikä löydy.
Mistä saa ison ja halvan juurakon?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä saa ison ja halvan juurakon?
Niin mulla on 128L akvaario ja tahtoisin sinne juurakon. Ongelma on se että eläin kauppojen juurakot on kauheen kaliita...
Et mistä sais sellassen halvan? Oon kattonut jo myynti ja lahjoitus palstat läpi eikä löydy.

Kyllä minusta 60 vanhaa markkaa on aika suolaisesti puunkappaleesta.Teho kirjoitti:En tiedä onko ne kannot nyt NIIN kalliita. Kotkassa pienet 6-8, keskikokoiset 8-10 ja ISOT 15 euroa ja ylöspäin. Tuolla isolla tarkoitan niin isoa, ettei edes mahtuisi 128-litraiseen
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Onko kyseessä suuri vai suuri?
Tuon kokoiseen altaaseen hakisin suosta tai vesialueelta (järvi tai joki) sopivan karahkan.
Tuon kokoiseen altaaseen hakisin suosta tai vesialueelta (järvi tai joki) sopivan karahkan.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
Akvaariofani :)
- Junior Member

Jos ei jostain syystä (pöpöjen pelko?) luonnosta halua ottaa, niin ei silloin varmaan samasta syystä kannata käytettyäkään ottaa. Komeat juurakot maksavat liikkeissä jonkin verran, mutta ne kestävät sitten lähinnä ikuisuuden. Ja sieltä luonnosta taas löytyy edullisesti juuri sellainen kuin itse haluaa ja saa samalla hyötyliikuntaakin.
-
Tuntematon
- Senior Member

- Viesti:
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Järkyttävää tuo "pöpöjen" pelko. Luonnosta ei voi ottaa mitään keittämättä yms. Sairauksia ja loisia kantavia kaloja sitä vastoin myydään, ostetaan ja kierrätetään tosta noin. 
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Menee vähän OT:ksi, mutta pakko kommentoidajarvij kirjoitti:Järkyttävää tuo "pöpöjen" pelko. Luonnosta ei voi ottaa mitään keittämättä yms. Sairauksia ja loisia kantavia kaloja sitä vastoin myydään, ostetaan ja kierrätetään tosta noin.
Kalat ovat siinä määrin oleellinen osa akvaarioharrastusta että niiden hankkiminen on käytännössä melkein (ei siis ihan mutta melkein) pakollista. Ja mistä voi saada varmuudella terveitä kaloja? Ei mistään.
Mutta ei se tarkoita että kaloja kierrätettäisiin täysin surutta. Minä ainakin pelkään aina hankkiessani uusia eväkkäitä eikä yksikään kala tule minun pyttyihini käymättä karanteenialtaan kautta, semmoista kauhutarinaa kuullut karanteeraamattomien kalojen laittamisesta muiden joukkoon.
Kalojen tapauksessa kyse on "välttämättömyydestä", vaikka tietysti niidenkin kanssa on valinnanvaraa (mistä ostaa/ottaa vastaan, miten karanteeraa jne.)
Sen sijaan juurakoiden yms. kanssa on enemmän valinnanvaraa. Ja mieluummin olen hieman ylivarovainen kuin saan loisia tai vaarallisia pöpöjä altaaseen kun en viitsinyt puunata puunkappaletta kunnolla.
Jos mahdollisesti vältän tappavan sairauden saapumisen pönttöön ostamallla kuuden egen kannon, onko se sen arvoista? Mielestäni on, puhumattakaan siitä, jos sairauden voi välttää vaivannäöllä eli huolellisella puunaamisella.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
Eikun vaan järvien rantoja kiertelemään ja jos mahdollista uimalasit päähän ja sukeltamaan
Meinaan, jos halvalla haluaa saada...
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mä tätä kautta sain kohtuullisen kokoisen kannon (siis sitä liikkeissä myytävää) 4 eurolla ja kämppikseni omaan akvaarioonsa 7 eurolla kaksi vähän pienempää. että kun vaan jaksaa tsekkaa niin kyllä vastaan tulee!
Joskus kauan sitten metsässä lenkkeillessä pidin silmät auki ja eräs iso kanto komistaa edelleen (n 8 vuoden jälkeenkin) 300 litraista kaverini akvaariota.
(harmittaa nyt kun harrastus uudelleen käynnistynyt, kun kaveri ei halua antaa kantoa pois... Mut itseään saa syyttää
Joskus kauan sitten metsässä lenkkeillessä pidin silmät auki ja eräs iso kanto komistaa edelleen (n 8 vuoden jälkeenkin) 300 litraista kaverini akvaariota.
(harmittaa nyt kun harrastus uudelleen käynnistynyt, kun kaveri ei halua antaa kantoa pois... Mut itseään saa syyttää
-
lion king
- Junior Member

Etsin ja löysin tänään mökkijärveen virtaavasta purosta muutamiakin hienoja vettyneitä puunkappaleita. Hienoimman raahasin mukanani, harjasin jo isommat moskat pois. Ja kohta olis tarkotus keitellä hiukan vettä ja harjata lisää. Taitaa mennä kiehuvan veden valeluks vaan, kun toi puunpala on 80 cm pitkä...
Saa nyt sitten nähdä miten käy, kun laitan sen akvaarioon.
-
lion king
- Junior Member

Etsin ja löysin tänään mökkijärveen virtaavasta purosta muutamiakin hienoja vettyneitä puunkappaleita. Hienoimman raahasin mukanani, harjasin jo isommat moskat pois. Ja kohta olis tarkotus keitellä hiukan vettä ja harjata lisää. Taitaa mennä kiehuvan veden valeluks vaan, kun toi puunpala on 80 cm pitkä...
minulla on 100-litrasessa pieni juurakko/kanto/puunpala/jtn., jotain (ylhäältä katsottuna) 20x10cm, korkeus vahetelee paikka paikoin n. sentistä viiteen senttiin.
Parasta siinä on se, että se muodostaa pienen hauskan ''luolan'', ja monniseni lymyävät usein siellä.
akvaariokaupasta, olisikohan ollut ~5e
Parasta siinä on se, että se muodostaa pienen hauskan ''luolan'', ja monniseni lymyävät usein siellä.
akvaariokaupasta, olisikohan ollut ~5e
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.