Mistä saa ison ja halvan juurakon?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
_Sheila_
Junior Member
Junior Member

Mistä saa ison ja halvan juurakon?

Viesti Kirjoittaja _Sheila_ »

Niin mulla on 128L akvaario ja tahtoisin sinne juurakon. Ongelma on se että eläin kauppojen juurakot on kauheen kaliita...
Et mistä sais sellassen halvan? Oon kattonut jo myynti ja lahjoitus palstat läpi eikä löydy.
8O
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Luonnosta voipi löytyä. En tiedä onko ne kannot nyt NIIN kalliita. Kotkassa pienet 6-8, keskikokoiset 8-10 ja ISOT 15 euroa ja ylöspäin. Tuolla isolla tarkoitan niin isoa, ettei edes mahtuisi 128-litraiseen [;)]
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
tellie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tellie »

Teho kirjoitti:En tiedä onko ne kannot nyt NIIN kalliita. Kotkassa pienet 6-8, keskikokoiset 8-10 ja ISOT 15 euroa ja ylöspäin. Tuolla isolla tarkoitan niin isoa, ettei edes mahtuisi 128-litraiseen [;)]
Kyllä minusta 60 vanhaa markkaa on aika suolaisesti puunkappaleesta.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Onko kyseessä suuri vai suuri? [;)]

Tuon kokoiseen altaaseen hakisin suosta tai vesialueelta (järvi tai joki) sopivan karahkan.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
_Sheila_
Junior Member
Junior Member

En tahdo otaa luonnosta ( omat syyni).

Joo on ne kaliita meilä lahdessa voit joutua maksamaan 24€ eteenpäin isosta.....
Akvaariofani :)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Akvaariofani :) »

No jos ei "käytettynä" löydy, eikä luonnosta tee mieli ottaa, niin kai eläinkauppa tai joku nettikauppa on ainoa vaihtoehto.
Ja juurakot ovat kalliita, itse en ostaisi kaupasta, kun saahan noita ulkoa keräämällä. Ja ihan ilmaiseksi!
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Jos ei jostain syystä (pöpöjen pelko?) luonnosta halua ottaa, niin ei silloin varmaan samasta syystä kannata käytettyäkään ottaa. Komeat juurakot maksavat liikkeissä jonkin verran, mutta ne kestävät sitten lähinnä ikuisuuden. Ja sieltä luonnosta taas löytyy edullisesti juuri sellainen kuin itse haluaa ja saa samalla hyötyliikuntaakin.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Minun ISO juurakkoni on 64cm leveä ja 30cm korkea 8-) (parikymppiä)
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Itse löysin tuon suuren juurakkoni Espoosta akvaarioliikkeestä 55 euron hintaan, mutta täällä omalla paikkakunnallani puolet pienempi maksoi järkyttävät 130 euroa. 8O
_Sheila_
Junior Member
Junior Member

Nii tääläkin on kauheita hintoja.. Joten olisin kiitollinen jos joku myy mulle sellassen halvalla [;)] .
Mutta tuskin joku myy :( .

Minkälaisia juurakoita teilä on?

Mä tahtoisin sellassen hienon monihaarasen ja näyttävän reikiä ja koloja sais olla paljon :D .
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Järkyttävää tuo "pöpöjen" pelko. Luonnosta ei voi ottaa mitään keittämättä yms. Sairauksia ja loisia kantavia kaloja sitä vastoin myydään, ostetaan ja kierrätetään tosta noin. :roll:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
swordtail
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja swordtail »

On tuo 10e vähän turhan paljon puupalikasta. Suunnista metsään. Sieltä saa tarpeeksi halvalla.
tellie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tellie »

jarvij kirjoitti:Järkyttävää tuo "pöpöjen" pelko. Luonnosta ei voi ottaa mitään keittämättä yms. Sairauksia ja loisia kantavia kaloja sitä vastoin myydään, ostetaan ja kierrätetään tosta noin. :roll:
Menee vähän OT:ksi, mutta pakko kommentoida ;)

Kalat ovat siinä määrin oleellinen osa akvaarioharrastusta että niiden hankkiminen on käytännössä melkein (ei siis ihan mutta melkein) pakollista. Ja mistä voi saada varmuudella terveitä kaloja? Ei mistään.

Mutta ei se tarkoita että kaloja kierrätettäisiin täysin surutta. Minä ainakin pelkään aina hankkiessani uusia eväkkäitä eikä yksikään kala tule minun pyttyihini käymättä karanteenialtaan kautta, semmoista kauhutarinaa kuullut karanteeraamattomien kalojen laittamisesta muiden joukkoon.

Kalojen tapauksessa kyse on "välttämättömyydestä", vaikka tietysti niidenkin kanssa on valinnanvaraa (mistä ostaa/ottaa vastaan, miten karanteeraa jne.)

Sen sijaan juurakoiden yms. kanssa on enemmän valinnanvaraa. Ja mieluummin olen hieman ylivarovainen kuin saan loisia tai vaarallisia pöpöjä altaaseen kun en viitsinyt puunata puunkappaletta kunnolla.

Jos mahdollisesti vältän tappavan sairauden saapumisen pönttöön ostamallla kuuden egen kannon, onko se sen arvoista? Mielestäni on, puhumattakaan siitä, jos sairauden voi välttää vaivannäöllä eli huolellisella puunaamisella.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eikun vaan järvien rantoja kiertelemään ja jos mahdollista uimalasit päähän ja sukeltamaan [;)] Meinaan, jos halvalla haluaa saada...
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jousimies
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

Mä tätä kautta sain kohtuullisen kokoisen kannon (siis sitä liikkeissä myytävää) 4 eurolla ja kämppikseni omaan akvaarioonsa 7 eurolla kaksi vähän pienempää. että kun vaan jaksaa tsekkaa niin kyllä vastaan tulee!

Joskus kauan sitten metsässä lenkkeillessä pidin silmät auki ja eräs iso kanto komistaa edelleen (n 8 vuoden jälkeenkin) 300 litraista kaverini akvaariota.
(harmittaa nyt kun harrastus uudelleen käynnistynyt, kun kaveri ei halua antaa kantoa pois... Mut itseään saa syyttää :mrgreen:
lion king
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lion king »

Etsin ja löysin tänään mökkijärveen virtaavasta purosta muutamiakin hienoja vettyneitä puunkappaleita. Hienoimman raahasin mukanani, harjasin jo isommat moskat pois. Ja kohta olis tarkotus keitellä hiukan vettä ja harjata lisää. Taitaa mennä kiehuvan veden valeluks vaan, kun toi puunpala on 80 cm pitkä... :D
Saa nyt sitten nähdä miten käy, kun laitan sen akvaarioon.
lion king
Junior Member
Junior Member

Etsin ja löysin tänään mökkijärveen virtaavasta purosta muutamiakin hienoja vettyneitä puunkappaleita. Hienoimman raahasin mukanani, harjasin jo isommat moskat pois. Ja kohta olis tarkotus keitellä hiukan vettä ja harjata lisää. Taitaa mennä kiehuvan veden valeluks vaan, kun toi puunpala on 80 cm pitkä... :D
Saa nyt sitten nähdä miten käy, kun laitan sen akvaarioon.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Meidän läheltä löytyy tuollainen kirkasvetinen lampi jonka vedenpinta on noussut ehkä n. 20vuotta sitten. Puut ovat jääneet veden alle ja nyt löytyy pilvinpimein vettyneitä kauniita puun kappaleita. :mrgreen:
lion king
Junior Member
Junior Member

Nyt sain vetet keiteltyä ja puuta hangattua lisää. Näyttää todella hyvältä, en malta odottaa että saan sen akvaarioon. :mrgreen:
-KaTa-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -KaTa- »

minulla on 100-litrasessa pieni juurakko/kanto/puunpala/jtn., jotain (ylhäältä katsottuna) 20x10cm, korkeus vahetelee paikka paikoin n. sentistä viiteen senttiin.

Parasta siinä on se, että se muodostaa pienen hauskan ''luolan'', ja monniseni lymyävät usein siellä.

akvaariokaupasta, olisikohan ollut ~5e
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.
susa.h
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja susa.h »

Saitko _Sheila_ jo juurakon akvaasi?
Voisin nimittäin täällä katsella jos halvalla löytyy..
Tulee kuitenkin lahdessa käytyä vähän väliä niin voisin samalla tuoda..
Liiu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Liiu »

Minä maksoin tähän astisista kannoistani eniten 120x50x50cm kannosta 80 €. Tosin eläinkaupasta, palstalta täältä löytää kyllä halvemmalla. Ja jos tuuri käy, valmiiksi vettyneitä. Meni meinaan kauan...
Loputtoman Ilmeikäs Iskunvaimenninkauppias ja Uudistaja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”