Kiekkojen hinnat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Luonnosta pyydetyt kookkaat kiekkoset on tällä hetkellä mulla halvimmillaan 60 ja kalleimmillaan 150 euroa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Ja minulle kun on kerrottu ihan toisin päin...Siis että villeillä olisi ongelmia ja kotimaisilla viljellyillä ei ja että nämä jälkimmäiset olisivat hyvinkin haluttua tavaraa. Meiltäkin on yksi kauppias jo varannut kiekkosia myyntiin vaikkei yhtään satsia ole vielä poikasiksi asti kehittynyt...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Villeistä kiekoista on omakohtaista kokemusta tasan viikon, yhdellä oli tullessa pieni patti päässä ja ajattelin että oli pakattaessa telonut itsensä mutta seuraavana aamuna patti oli kasvanut tosi isoksi ja pursusi valkoita töhnää --> reikätauti oli iskenyt.
Pari päivää seurasin tilannetta ja nostin lämmöt 35 ja aloitin lääkityksen, parin päivän päästä patti alkoi pienetyä ja tänään sitä ei ole enään ollenkaan ja kiekko lopetti myös paaston tänään. Se mikä minusta tässä erosi karamellikiekkoon verrattuna oli tuo nopea parantuminen ja syömisen uudelleen aloittaminen. Karkit taas ovat paljon enemmän lääkittyjä kun villit joten saattavat olla jopa jollakin lailla resistenssejä, Timppa vois kommentoida jos olen väärässä
Loput 7 ovat syöneet alusta asti, tosin aluksi vain survareita mutta parin päivän siperia kuuri sai jo granulaatit tutustumisen arvoisiksi ja nyt loppuviikosta aloittivat syömään niitäkin.
Tähän asti huomattavasti iloisempia ja virkeämpiä ku karkit.
Pari päivää seurasin tilannetta ja nostin lämmöt 35 ja aloitin lääkityksen, parin päivän päästä patti alkoi pienetyä ja tänään sitä ei ole enään ollenkaan ja kiekko lopetti myös paaston tänään. Se mikä minusta tässä erosi karamellikiekkoon verrattuna oli tuo nopea parantuminen ja syömisen uudelleen aloittaminen. Karkit taas ovat paljon enemmän lääkittyjä kun villit joten saattavat olla jopa jollakin lailla resistenssejä, Timppa vois kommentoida jos olen väärässä

Loput 7 ovat syöneet alusta asti, tosin aluksi vain survareita mutta parin päivän siperia kuuri sai jo granulaatit tutustumisen arvoisiksi ja nyt loppuviikosta aloittivat syömään niitäkin.
Tähän asti huomattavasti iloisempia ja virkeämpiä ku karkit.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Minullahan löytyy altaasta sekä villejä että viljeltyjä. Tuohon sairastavuuteen ja parantumiseen en osaa juuri kantaa ottaa - pari kertaa on joku vuoden aikana sairastanut siten,että lääkitä on pitänyt. Hyvin on siinä mielessä mennyt. *koputtaa puuta*
Nyt kun villeillä on ylilyöntiasema, eli kolme vastaan kaksi, olen huomannut, että ne ovat huomattavasti aktiivisempia ja jopa tiettyä "pomotusta" ilmassa. Kaksi "karkkia" kun minulla on evakossa erillisessä kutualtaassa. Olenhan etsinyt uutta kotia nuille kolmelle villille, kuulin, että sitä lajiallasta tarttisivat, mutta tuossa viiden poppoossa kaikki menee tosi hyvin. Sitten kun siirrän kutuparin takaisin vahvuuteen, voi marssijärjestys altaassa taas muuttua.
Nyt kun villeillä on ylilyöntiasema, eli kolme vastaan kaksi, olen huomannut, että ne ovat huomattavasti aktiivisempia ja jopa tiettyä "pomotusta" ilmassa. Kaksi "karkkia" kun minulla on evakossa erillisessä kutualtaassa. Olenhan etsinyt uutta kotia nuille kolmelle villille, kuulin, että sitä lajiallasta tarttisivat, mutta tuossa viiden poppoossa kaikki menee tosi hyvin. Sitten kun siirrän kutuparin takaisin vahvuuteen, voi marssijärjestys altaassa taas muuttua.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Patu millä mittasit ja varmistit että lämpö on tuo 35 astetta?
Minä en ole havainnut sen kummemmin villeillä kuin viljellyillä eriäväisyyttä kidusloisten suhteen. Tosin jos villit saa suoraan paketista ilman viikkojen kotiutusta myyntiliikkestä niin voi olla että saa kiekkoja mitkä ovat vapaita kidusloisista mutta sekään ei ole varmaa.
Minä en ole havainnut sen kummemmin villeillä kuin viljellyillä eriäväisyyttä kidusloisten suhteen. Tosin jos villit saa suoraan paketista ilman viikkojen kotiutusta myyntiliikkestä niin voi olla että saa kiekkoja mitkä ovat vapaita kidusloisista mutta sekään ei ole varmaa.
In numbers of ten the power is in one.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ihan normaalilla lämpömittarilla, voihan olla että tarkkuus voi heittää. Kaksi Jägreriä on pohottanu melkein taukoamatta. Pari päivää olen seurannut kiekkojen pas**n tuloa ja eipä se paremmalta vois näyttää, kidusloisistakaan ei ole silmin nähtävää havaintoa, hengitys todella rauhallista kaikilla. Tällä erää ei mitään häikkää ja kiekot voi mainiosti kun tuo viimeinenkin suostui eilen syömään.Tuukkis kirjoitti:Patu millä mittasit ja varmistit että lämpö on tuo 35 astetta?
Nämä tuli eläinkaupasta suoraan minulle ilman kaupan karanteenia, toimi ihan hyvin, kauppiaalta riski pois ja minulle hinta soppeliks

-
- Elite Member
Ja mä haluaisin nyt tähän väliin huomauttaa arvon herroille että ne kidusloiset eivät siellä kaupassa niihin kaloihin pesi, jos se karanteeni on hoidettu asianmukaisesti. Eli vain uusiin desinfioituihin altaisiin, ja uusilla suodattimilla (patruunat ammoniakilla kypsytettyinä) ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Ja kauppa oli muistaakseni Kalajuttu. Näin myös siellä kiekkoja, 20 euroa kappale. Täällä Tampereella kaikissa kaupoissa joista ostan mitään, joita on muuten tasan kaksi, on toisessa joskus ja toisessa aina kiekkoja saatavilla. Hintakin on yleensä aika keskitasoa, noin 20-40 euroa. On nuo kiekot aika halpoja jos vertaa merikaloihin tai joihinkin plekoihin.kramer kirjoitti:Tuurissa (kyläkauppa Keskisen tiloissa) vaikuttavassa elukkaputiikissa jonkisortin kiekot 19rahaa kipale. Oli vissii aika snadeja.
Elämä on rankkaa.