Kiekkojen hinnat

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Luonnosta pyydetyt kookkaat kiekkoset on tällä hetkellä mulla halvimmillaan 60 ja kalleimmillaan 150 euroa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

patu kirjoitti:itse ostin viime viikon perjantaina 8 kpl villejä Heckeleitä...
Kah, gubbe hurahti takaisin "lätkäliigaan" :mrgreen:

Pitänee kipaista joku päivä noita ihastelemaan [;)]
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

John D kirjoitti:
patu kirjoitti:itse ostin viime viikon perjantaina 8 kpl villejä Heckeleitä...
Kah, gubbe hurahti takaisin "lätkäliigaan" :mrgreen:

Pitänee kipaista joku päivä noita ihastelemaan [;)]
Ei muuta kuin tervetuloa :)
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Inia »

Mites onnistuu heckeleiden (villien) pito karkkikiekkojen kanssa? (siis viljeltyjen)
Onko ongelmia odotettavissa? Kukaan kokeillut?
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Samanlaisia kiekkoja ne ovat kuin muutkin, ehkä jopa hieman kestävämpiä.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
kramer
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kramer »

Joo Vaasas kauppias sano, et villit on tällä hetkellä terveempiä ku viljellyt. Viljellyillä kuulemma ongelmana kidusloiset.
jos ovi on kii we have a key
Misu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Misu »

kramer kirjoitti:Viljellyillä kuulemma ongelmana kidusloiset.
Häh, eikö muka villiyksilöillä? [:I]
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ja minulle kun on kerrottu ihan toisin päin...Siis että villeillä olisi ongelmia ja kotimaisilla viljellyillä ei ja että nämä jälkimmäiset olisivat hyvinkin haluttua tavaraa. Meiltäkin on yksi kauppias jo varannut kiekkosia myyntiin vaikkei yhtään satsia ole vielä poikasiksi asti kehittynyt...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Villeistä kiekoista on omakohtaista kokemusta tasan viikon, yhdellä oli tullessa pieni patti päässä ja ajattelin että oli pakattaessa telonut itsensä mutta seuraavana aamuna patti oli kasvanut tosi isoksi ja pursusi valkoita töhnää --> reikätauti oli iskenyt.

Pari päivää seurasin tilannetta ja nostin lämmöt 35 ja aloitin lääkityksen, parin päivän päästä patti alkoi pienetyä ja tänään sitä ei ole enään ollenkaan ja kiekko lopetti myös paaston tänään. Se mikä minusta tässä erosi karamellikiekkoon verrattuna oli tuo nopea parantuminen ja syömisen uudelleen aloittaminen. Karkit taas ovat paljon enemmän lääkittyjä kun villit joten saattavat olla jopa jollakin lailla resistenssejä, Timppa vois kommentoida jos olen väärässä :)

Loput 7 ovat syöneet alusta asti, tosin aluksi vain survareita mutta parin päivän siperia kuuri sai jo granulaatit tutustumisen arvoisiksi ja nyt loppuviikosta aloittivat syömään niitäkin.

Tähän asti huomattavasti iloisempia ja virkeämpiä ku karkit.
minnakoo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: OAS

Viesti Kirjoittaja minnakoo »

Minullahan löytyy altaasta sekä villejä että viljeltyjä. Tuohon sairastavuuteen ja parantumiseen en osaa juuri kantaa ottaa - pari kertaa on joku vuoden aikana sairastanut siten,että lääkitä on pitänyt. Hyvin on siinä mielessä mennyt. *koputtaa puuta*

Nyt kun villeillä on ylilyöntiasema, eli kolme vastaan kaksi, olen huomannut, että ne ovat huomattavasti aktiivisempia ja jopa tiettyä "pomotusta" ilmassa. Kaksi "karkkia" kun minulla on evakossa erillisessä kutualtaassa. Olenhan etsinyt uutta kotia nuille kolmelle villille, kuulin, että sitä lajiallasta tarttisivat, mutta tuossa viiden poppoossa kaikki menee tosi hyvin. Sitten kun siirrän kutuparin takaisin vahvuuteen, voi marssijärjestys altaassa taas muuttua.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Patu, mitä lääkettä käytit?
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ei mainoksia :)
kramer
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kramer »

Tuurissa (kyläkauppa Keskisen tiloissa) vaikuttavassa elukkaputiikissa jonkisortin kiekot 19rahaa kipale. Oli vissii aika snadeja.
jos ovi on kii we have a key
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Patu millä mittasit ja varmistit että lämpö on tuo 35 astetta?
Minä en ole havainnut sen kummemmin villeillä kuin viljellyillä eriäväisyyttä kidusloisten suhteen. Tosin jos villit saa suoraan paketista ilman viikkojen kotiutusta myyntiliikkestä niin voi olla että saa kiekkoja mitkä ovat vapaita kidusloisista mutta sekään ei ole varmaa.
In numbers of ten the power is in one.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tuukkis kirjoitti:Patu millä mittasit ja varmistit että lämpö on tuo 35 astetta?
Minä en ole havainnut sen kummemmin villeillä kuin viljellyillä eriäväisyyttä kidusloisten suhteen. Tosin jos villit saa suoraan paketista ilman viikkojen kotiutusta myyntiliikkestä niin voi olla että saa kiekkoja mitkä ovat vapaita kidusloisista mutta sekään ei ole varmaa.
Ihan normaalilla lämpömittarilla, voihan olla että tarkkuus voi heittää. Kaksi Jägreriä on pohottanu melkein taukoamatta. Pari päivää olen seurannut kiekkojen pas**n tuloa ja eipä se paremmalta vois näyttää, kidusloisistakaan ei ole silmin nähtävää havaintoa, hengitys todella rauhallista kaikilla. Tällä erää ei mitään häikkää ja kiekot voi mainiosti kun tuo viimeinenkin suostui eilen syömään.

Nämä tuli eläinkaupasta suoraan minulle ilman kaupan karanteenia, toimi ihan hyvin, kauppiaalta riski pois ja minulle hinta soppeliks :)
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ja mä haluaisin nyt tähän väliin huomauttaa arvon herroille että ne kidusloiset eivät siellä kaupassa niihin kaloihin pesi, jos se karanteeni on hoidettu asianmukaisesti. Eli vain uusiin desinfioituihin altaisiin, ja uusilla suodattimilla (patruunat ammoniakilla kypsytettyinä) [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

kramer kirjoitti:Tuurissa (kyläkauppa Keskisen tiloissa) vaikuttavassa elukkaputiikissa jonkisortin kiekot 19rahaa kipale. Oli vissii aika snadeja.
Ja kauppa oli muistaakseni Kalajuttu. Näin myös siellä kiekkoja, 20 euroa kappale. Täällä Tampereella kaikissa kaupoissa joista ostan mitään, joita on muuten tasan kaksi, on toisessa joskus ja toisessa aina kiekkoja saatavilla. Hintakin on yleensä aika keskitasoa, noin 20-40 euroa. On nuo kiekot aika halpoja jos vertaa merikaloihin tai joihinkin plekoihin.
Elämä on rankkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”