Onko teillä tullut vesivahinkoa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sinitarra
Junior Member
Junior Member

Onko teillä tullut vesivahinkoa?

Viesti Kirjoittaja sinitarra »

Eli kellä kaikilla on sattunut vesi vahinko.Meillä tänään tuli kun jätin vahingossa hiilidioksidilevittimen letkun altaan ulkopuolelle ja se lapposin vettä lattialle,akvaariokaapin alle,pistorasioihin ja ilmastimeen.Nyt koko päivä onkin ollu kuivailemista.Letku oli laponnut jotain 0,5-2h.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Onko teillä tullut vesi vahinkoa?

Viesti Kirjoittaja Koss »

sinitarra kirjoitti:Meillä tänään tuli kun jätin vahingossa hiilidioksidilevittimen letkun altaan ulkopuolelle ja se lapposin vettä lattialle,akvaariokaapin alle,pistorasioihin ja ilmastimeen.
Vastaisuuden varalle suosittelen takaiskuventtiilin hankkimista. Sen verran kokemusta vesivahingoista on minullakin, kun 200-litraisesta altaasta hajosi pohjalasi. Omaa typeryyttä :roll:
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Vesivahinkoja?

Lasketaanko sellaiset että kilpikonna on saanut 2252:sen ulostuloputken irti ja se on roiskinut vettä lattialle aika lahjakkaasti?

Jos lasketaan niin kyllä kaksi kertaa on konna onnistunut tuon tekemään. Ensimmäisellä kerralla ehti roiskia vaan puoli tuntia ennenkun äiti huomasi mitä kämpän toisessa päässä tapahtui. Purin koko akvaarion tuon takia (se siis seisoo leca-harkoilla) ja kuivasin lattioita ja seiniä, ensin rätillä ja sitten puhaltimilla. Sai mokoma konna hävetä akvaariossaan ilman vettä.

Toisella kerralla tulin kaupasta kotiin ja huomasin mokoman taas leikkivän vedellä. Sillä kertaa saatiin heittää kaikki lasten lelut pois jotka olivat kankaisia, pehmoleluja tai kirjoja koska lasten lelulaatikko on akvaarion vieressä. Eihän siellä ollut kun 10cm vettä pohjalla :roll:

Olisi helppoa estää tuonlaiset tapahtumat laittamalla kansilasit akvaarion päälle, mutta silloinhan UV-valo ei pääse akvaarioon ja sitä kilpikonnat tarvitsevat.
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

No ei ole ollut akvaarioiden kanssa. Mutta oli kerran kun kävin suihkussa :mrgreen: . Tultuani suihkusta huomasin että vesi oli valunut kylppäristä suoraan eteiseen ja olkkariin. Onneksi ketään ei ollut kotona :? . Muuten olis ollu huutoa. No siinä sitten nopeasti matot partsille kuivumaan ja rätti käteen :mrgreen: . Olin suoraan sanoen ihan kusi sukassa kun äiti tuli kotiin ja kysyi että onko kaikki ollut tip top. Ja mitä vastasin. No tottakai ei mitään ongelmia :mrgreen:
Tell me why we build castles in the sky?
Mandinka
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minä aiheutin pienimuotoisen tulvan kun täyttelin tuota 540 litraista. Homma sujui hitaasti ja siinä odotellessa jämähdin tänne lukemaan juttuja, kunnes aloin ihmetellä omituista lotinaa. Juups, allas tulvi kaikilta reunoilta yli ja mä harvoin liikun yhtä nopeasti kuin silloin. Sen jälkeen olen istunut aina täytön ajan soffalla ja tuijottanut tiiviisti allasta.
"Mä luin jostain..."
murmeliotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Meillä käynyt vain pieniä vahinkoja *koputtaa puuta* :roll: Kun Mandinkan tapaan olen unohtanut veden valumaan, tosin kyllä toisin päin, että oli vettä tulossa altaasta ämpäriin. Sisko tuli kotiin ja jäin suustani kiinni, yhtäkkiä kuului litinää ja tiesin heti mistä oli kyse.. Ei muuten mutta näitä pieniä sattuu silloin tällöin ja huoneessani on parkettilattia, nykyään isompien altaiden myötä on tullut käyttöön letkulla-suoraan-kylppäriin menetelmä vedenvaihdossa :mrgreen: Tosin ei siihen lattiaan ikinä ole jälkiä pysyvästi jäänyt kun heti olen ollut rätti kourassa juoksemassa [;)]
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Mulla lähti kanssa komeat suihkut suoraan seinille kun muuton jälkeen pikkutunneilla asentelin ulkosuodatinta silmät kierossa paikalleen :) 1000l/h näkyy tulevan ulostulosta aika räväkkää vauhtia... Muuten olen ihme kyllä selvinnyt aika vähillä vahingoilla, allas ei ole koskaan tulvinut yli *kopkopkop* tai muuta vastaavaa. Välillä kyllä hirvittää tuo toinen kissa, joka ei tiedä mitään kivempaa kuin vedenvaihtoletku. Jonain päivänä se varmaan vielä onnistuu leikkimään letkun pään pois viemäriritilän päältä :roll: Ovettomassa yksiössä kun sitä ei oikein saa minnekään teljettyäkään vedenvaihdon ajaksi.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Oma kasaama parisatainen allas pissi allensa, koska sattui vissiin viallista silikonia kasaukseen. Litroja meni lattialle vissiin parikymmentä.

Tämän haverikin huomasin kun menin pimeässä huoneessa niin pitkälle kunnes varpaani tunsi jotakin märkää lattialla (välitön ajatus oli, että astuin koiran k#seen)

:mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eagle Ray
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Eagle Ray »

Jotain about yhdeksän vuotta sitten pikkuveli vetäisi kilpparialtaan ulkosuodattimen letkun irti koneesta ja sehän alkoi sitten pumpata vettä viereiselle nahkasohvalle. Äiti tuli huoneeseen ja näki veljeni leikkivän iloisesti sohvalle kertyneessä lammikossa. Vesi levisi tietenkin myös lattioille. Koko perheen voimin juostiin hakemaan kaikki mahdolliset rätit. Onneksi suodattimesta tullut vesi ei ollut kovin likaista eikä isä ollut kotona. Hän toki kuuli asiasta jälkeenpäin, eikä siksi anna mun vielä tänä päivänäkään(!) hommata isoon akvaarioon ulkoista pönttösuodatinta vaan joudun käyttämään (ja pesemään jatkuvasti) kahta pientä sisäsuodatinta.
Onnettomuushuoneen laminaattilattia uusittiin viime kesänä ja sohva viettää eläkepäiviään jossain yläkerran nurkassa. Näin meillä.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eagle Ray kirjoitti: eikä siksi anna mun vielä tänä päivänäkään(!) hommata isoon akvaarioon ulkoista pönttösuodatinta vaan joudun käyttämään (ja pesemään jatkuvasti) kahta pientä sisäsuodatinta.
Kohta joku ehdottaa sinulle "Mattenfilteriä" 8-)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Kaadoin lattialuutun ämpärin ja 10l vettä valui pitkin lattiaa, eli ei pahempia vahinkoja ole sattunut ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

Jepjep.

Vaihdoin akvaariooni vettä ja täyttö tapahtui suoraan hanasta altaaseen letkulla. Minä lähdin puuhailemaan jotain alakertaan siksi aikaa. Havahduin vasta, kun huomasin seinää pitkin valuvan vesinoron... ei kiva.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Kerran kun oli vielä 750 litranen niin laitoin vaden lirumaan altaaseen ja rupesin lueskelee AW:ta (kone ja allas oli samassa huoneessa). Yht´äkkiä kuuluu takaa lorinaa ja kun katson taakse niin vettä tulee joka reunasta yli 8O . Nooh äkkiä vaan juoksemaan letkulle ja hana kiinni ja sitten letku vaan irti jolloin se muuttuu imeväksi ja poistaa vettä altaasta.

Onneksi ei kauheasti valunut mutta kyllä sitä ilta meni lattioita kuivatellessa.

Kaikesta oppii :roll:
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”