Onko teillä tullut vesivahinkoa?
Valvoja: Moderaattorit
Onko teillä tullut vesivahinkoa?
Eli kellä kaikilla on sattunut vesi vahinko.Meillä tänään tuli kun jätin vahingossa hiilidioksidilevittimen letkun altaan ulkopuolelle ja se lapposin vettä lattialle,akvaariokaapin alle,pistorasioihin ja ilmastimeen.Nyt koko päivä onkin ollu kuivailemista.Letku oli laponnut jotain 0,5-2h.
Re: Onko teillä tullut vesi vahinkoa?
Vastaisuuden varalle suosittelen takaiskuventtiilin hankkimista. Sen verran kokemusta vesivahingoista on minullakin, kun 200-litraisesta altaasta hajosi pohjalasi. Omaa typeryyttäsinitarra kirjoitti:Meillä tänään tuli kun jätin vahingossa hiilidioksidilevittimen letkun altaan ulkopuolelle ja se lapposin vettä lattialle,akvaariokaapin alle,pistorasioihin ja ilmastimeen.
Vesivahinkoja?
Lasketaanko sellaiset että kilpikonna on saanut 2252:sen ulostuloputken irti ja se on roiskinut vettä lattialle aika lahjakkaasti?
Jos lasketaan niin kyllä kaksi kertaa on konna onnistunut tuon tekemään. Ensimmäisellä kerralla ehti roiskia vaan puoli tuntia ennenkun äiti huomasi mitä kämpän toisessa päässä tapahtui. Purin koko akvaarion tuon takia (se siis seisoo leca-harkoilla) ja kuivasin lattioita ja seiniä, ensin rätillä ja sitten puhaltimilla. Sai mokoma konna hävetä akvaariossaan ilman vettä.
Toisella kerralla tulin kaupasta kotiin ja huomasin mokoman taas leikkivän vedellä. Sillä kertaa saatiin heittää kaikki lasten lelut pois jotka olivat kankaisia, pehmoleluja tai kirjoja koska lasten lelulaatikko on akvaarion vieressä. Eihän siellä ollut kun 10cm vettä pohjalla
Olisi helppoa estää tuonlaiset tapahtumat laittamalla kansilasit akvaarion päälle, mutta silloinhan UV-valo ei pääse akvaarioon ja sitä kilpikonnat tarvitsevat.
Lasketaanko sellaiset että kilpikonna on saanut 2252:sen ulostuloputken irti ja se on roiskinut vettä lattialle aika lahjakkaasti?
Jos lasketaan niin kyllä kaksi kertaa on konna onnistunut tuon tekemään. Ensimmäisellä kerralla ehti roiskia vaan puoli tuntia ennenkun äiti huomasi mitä kämpän toisessa päässä tapahtui. Purin koko akvaarion tuon takia (se siis seisoo leca-harkoilla) ja kuivasin lattioita ja seiniä, ensin rätillä ja sitten puhaltimilla. Sai mokoma konna hävetä akvaariossaan ilman vettä.
Toisella kerralla tulin kaupasta kotiin ja huomasin mokoman taas leikkivän vedellä. Sillä kertaa saatiin heittää kaikki lasten lelut pois jotka olivat kankaisia, pehmoleluja tai kirjoja koska lasten lelulaatikko on akvaarion vieressä. Eihän siellä ollut kun 10cm vettä pohjalla
Olisi helppoa estää tuonlaiset tapahtumat laittamalla kansilasit akvaarion päälle, mutta silloinhan UV-valo ei pääse akvaarioon ja sitä kilpikonnat tarvitsevat.
No ei ole ollut akvaarioiden kanssa. Mutta oli kerran kun kävin suihkussa
. Tultuani suihkusta huomasin että vesi oli valunut kylppäristä suoraan eteiseen ja olkkariin. Onneksi ketään ei ollut kotona
. Muuten olis ollu huutoa. No siinä sitten nopeasti matot partsille kuivumaan ja rätti käteen
. Olin suoraan sanoen ihan kusi sukassa kun äiti tuli kotiin ja kysyi että onko kaikki ollut tip top. Ja mitä vastasin. No tottakai ei mitään ongelmia 
Tell me why we build castles in the sky?
Minä aiheutin pienimuotoisen tulvan kun täyttelin tuota 540 litraista. Homma sujui hitaasti ja siinä odotellessa jämähdin tänne lukemaan juttuja, kunnes aloin ihmetellä omituista lotinaa. Juups, allas tulvi kaikilta reunoilta yli ja mä harvoin liikun yhtä nopeasti kuin silloin. Sen jälkeen olen istunut aina täytön ajan soffalla ja tuijottanut tiiviisti allasta.
"Mä luin jostain..."
-
murmeliotus
- Member

Meillä käynyt vain pieniä vahinkoja *koputtaa puuta*
Kun Mandinkan tapaan olen unohtanut veden valumaan, tosin kyllä toisin päin, että oli vettä tulossa altaasta ämpäriin. Sisko tuli kotiin ja jäin suustani kiinni, yhtäkkiä kuului litinää ja tiesin heti mistä oli kyse.. Ei muuten mutta näitä pieniä sattuu silloin tällöin ja huoneessani on parkettilattia, nykyään isompien altaiden myötä on tullut käyttöön letkulla-suoraan-kylppäriin menetelmä vedenvaihdossa
Tosin ei siihen lattiaan ikinä ole jälkiä pysyvästi jäänyt kun heti olen ollut rätti kourassa juoksemassa ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mulla lähti kanssa komeat suihkut suoraan seinille kun muuton jälkeen pikkutunneilla asentelin ulkosuodatinta silmät kierossa paikalleen
1000l/h näkyy tulevan ulostulosta aika räväkkää vauhtia... Muuten olen ihme kyllä selvinnyt aika vähillä vahingoilla, allas ei ole koskaan tulvinut yli *kopkopkop* tai muuta vastaavaa. Välillä kyllä hirvittää tuo toinen kissa, joka ei tiedä mitään kivempaa kuin vedenvaihtoletku. Jonain päivänä se varmaan vielä onnistuu leikkimään letkun pään pois viemäriritilän päältä
Ovettomassa yksiössä kun sitä ei oikein saa minnekään teljettyäkään vedenvaihdon ajaksi.
Oma kasaama parisatainen allas pissi allensa, koska sattui vissiin viallista silikonia kasaukseen. Litroja meni lattialle vissiin parikymmentä.
Tämän haverikin huomasin kun menin pimeässä huoneessa niin pitkälle kunnes varpaani tunsi jotakin märkää lattialla (välitön ajatus oli, että astuin koiran k#seen)

Tämän haverikin huomasin kun menin pimeässä huoneessa niin pitkälle kunnes varpaani tunsi jotakin märkää lattialla (välitön ajatus oli, että astuin koiran k#seen)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotain about yhdeksän vuotta sitten pikkuveli vetäisi kilpparialtaan ulkosuodattimen letkun irti koneesta ja sehän alkoi sitten pumpata vettä viereiselle nahkasohvalle. Äiti tuli huoneeseen ja näki veljeni leikkivän iloisesti sohvalle kertyneessä lammikossa. Vesi levisi tietenkin myös lattioille. Koko perheen voimin juostiin hakemaan kaikki mahdolliset rätit. Onneksi suodattimesta tullut vesi ei ollut kovin likaista eikä isä ollut kotona. Hän toki kuuli asiasta jälkeenpäin, eikä siksi anna mun vielä tänä päivänäkään(!) hommata isoon akvaarioon ulkoista pönttösuodatinta vaan joudun käyttämään (ja pesemään jatkuvasti) kahta pientä sisäsuodatinta.
Onnettomuushuoneen laminaattilattia uusittiin viime kesänä ja sohva viettää eläkepäiviään jossain yläkerran nurkassa. Näin meillä.
Onnettomuushuoneen laminaattilattia uusittiin viime kesänä ja sohva viettää eläkepäiviään jossain yläkerran nurkassa. Näin meillä.
Kohta joku ehdottaa sinulle "Mattenfilteriä"Eagle Ray kirjoitti: eikä siksi anna mun vielä tänä päivänäkään(!) hommata isoon akvaarioon ulkoista pönttösuodatinta vaan joudun käyttämään (ja pesemään jatkuvasti) kahta pientä sisäsuodatinta.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kaadoin lattialuutun ämpärin ja 10l vettä valui pitkin lattiaa, eli ei pahempia vahinkoja ole sattunut
.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kerran kun oli vielä 750 litranen niin laitoin vaden lirumaan altaaseen ja rupesin lueskelee AW:ta (kone ja allas oli samassa huoneessa). Yht´äkkiä kuuluu takaa lorinaa ja kun katson taakse niin vettä tulee joka reunasta yli
. Nooh äkkiä vaan juoksemaan letkulle ja hana kiinni ja sitten letku vaan irti jolloin se muuttuu imeväksi ja poistaa vettä altaasta.
Onneksi ei kauheasti valunut mutta kyllä sitä ilta meni lattioita kuivatellessa.
Kaikesta oppii
Onneksi ei kauheasti valunut mutta kyllä sitä ilta meni lattioita kuivatellessa.
Kaikesta oppii
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus