Bumblebee katkarapujen ylikansoitus

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
neo
Starting Member
Starting Member

Bumblebee katkarapujen ylikansoitus

Viesti Kirjoittaja neo »

Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin vai onko vallalla käsitys että bumblebeet olisi vaikea saada lisääntymään? Tätä ongelmaa ei ole ainakaan minulla, pikkuinen 40l allas pullistelee rapuja. Ja lisää tulee koko ajan. Toisessa altaassa odottelin kauan red cherryjen lisääntymistä ilman tuloksia mutta kalakannan harvennuttua sekin tilanne on räjähtämässä käsiin. Olen yrittänyt niitä myydä täkäläisissä akvafoorumeissa ja alkuun menikin hyvin mutta nyt tuntuu kaikkien akvat olevan täynnä.
Yksi akvaarioliike lupas ottaa 10kpl myyntiin..
Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
pcm
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja pcm »

Minulla myös bumblet lisääntyy alvariinsa. Muttei ole lainkaan ongelma, koska altaan koko on 250 l, joten kyllä sinne porukkaa mahtuu [;)]

Nyt kun bumbleja on paljon, niitä kans näkee. Vielä jokin aika sitten olin ihan varma, että kaikki ovat kuolleet, kun ei niitä ikinä nähnyt.

Olen harkinnut laittavani bumbleille oman rapulaarin, mutta pitänee miettiä sitä, jos ne kerta voivat lisääntyä ihan liiaksi...
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Voih, minä ottaisin rapusia mielelläni, mutta eihän niitä täältä mistään saa :frown: Etelässä niitä taas tulvii ovista ja ikkunoista! :mrgreen:
-uusio-harrastaja-
nanina
Starting Member
Starting Member

ravut

Viesti Kirjoittaja nanina »

[;)] Kertokaa tyhmälle, millaisia rapuja nämä ovat! Minulle kyllä mahtuu, on nimittäin 85 litrainen allas tyhjänä. ota yhteyttä, jos rapuja likenee.
Hei Haloo!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
*Miracle*
Member
Member

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Pakasta ylimääräiset ja myy ruokana tai käytä itse. Mun punakorvat olis kiitollisia herkkuruoasta! Itsellä ei vielä katkiksia, kaks marmorirapua ja toisella vaavit todennäköisesti syntyy aivan kohta.
nanina
Starting Member
Starting Member

Ravut

Viesti Kirjoittaja nanina »

:mrgreen: Ostan oitis,jos joku niitä minulle edullisesti tarjoaa. yv:nä.
Hei Haloo!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”