Nimiä, osoitteita tai mahdollisia kotareita alas vaan
PK-seudun akvaariopainoitteiset kaupat?
Valvoja: Moderaattorit
-
tricolour
- Senior Member

- Viesti:
PK-seudun akvaariopainoitteiset kaupat?
Etsinnässä PK-seudun hyvät AKVAARIOpainoitteiset liikkeet.
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.
-
Muffe
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Varmaan parhaimpiin kuuluvat Pieni Akvariokauppa (http://www.pieniakvaariokauppa.fi) sekä Helsingin Akvaariokeskus (http://www.akvaariokeskus.com).
-
tappajatäti
- Member

Ja eihän unohdeta Akvaario Kurkea.
www.akvaariokurki.fi
www.akvaariokurki.fi
Uudessa kampin keskuksessa on lemmikkitalo reporanka missä taitaa olla joku kolmisenkymmentä myyntiallasta ja kaloja pitäisi löytyä laidasta laitaan.
Ollut vasta vähän yli kuukauden auki ja bussilla pääsee suoraan perille.
Ei siis ole mikään uusi kauppa sinänsä sillä ketjulla on liikkeitä 7kpl ympäri suomea..
löytyy kyllä muutakin lemmikkitavaraa, mutta on kyllä laaja akvaariopuoli..
Ollut vasta vähän yli kuukauden auki ja bussilla pääsee suoraan perille.
Ei siis ole mikään uusi kauppa sinänsä sillä ketjulla on liikkeitä 7kpl ympäri suomea..
löytyy kyllä muutakin lemmikkitavaraa, mutta on kyllä laaja akvaariopuoli..
-Näinhän se on nähtävä..-
Mun mielestä sen Kampin Reporangan akvaariopuoli oli lähinnä säälittävä.
Kalojen osalta siis, tekniikka-/ruokapuolta en juurikaan edes väijynyt. Peruskaloja ja mielestäni niitäkin tosi vähän. Kasveja muutamaa lajia ja hinnoittelu kasveissa joidenkin värikoodien mukaan mutta en siinä pikaisesti käydessäni edes ottanut tolkkua mikä kasvi kuuluu mihinkin väriryhmään.
No, sain sieltä halvalla kissoille pesän, sen tarjouksen takia sinne yleensä edes menin.
Kalojen osalta siis, tekniikka-/ruokapuolta en juurikaan edes väijynyt. Peruskaloja ja mielestäni niitäkin tosi vähän. Kasveja muutamaa lajia ja hinnoittelu kasveissa joidenkin värikoodien mukaan mutta en siinä pikaisesti käydessäni edes ottanut tolkkua mikä kasvi kuuluu mihinkin väriryhmään.
No, sain sieltä halvalla kissoille pesän, sen tarjouksen takia sinne yleensä edes menin.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
kalat ollu vasta altaissa vähän yli pari viikkoa joten eivät ole vielä varmaan ottaneet koko valikoimaa sisään. ja ne kasvien värikoodit mikäli ovat samat kuin muissa liikkeissä niin ovat ainakin asiakkaan kannalta helpot ymmärtää kun ne löytyvät niistä potteihin laitetuista muovilätkistä joissa mm. kasvin nimi eli asiakas näkee hinnan ilman myyjää tai suurempaa kasvituntemusta.
tarvike puoli on kyllä ihan edullista laatu tavaraa.
toinen paikka johon kannattaa käydä tutustumassa ja josta itse ostan ruokaa ja tarvikkeita on nettikauppa pet&rider ( www.pet-rider.fi).
Vaikka onkin nettikauppa niin toimitukset todella nopeita ja hinnat edullisia.
Sieltä löytyy ainakin tetran ruuat ja laaja valikoima tarvikkeita/tekniikkaa.
löysin itse ihan sattumalta..
tarvike puoli on kyllä ihan edullista laatu tavaraa.
toinen paikka johon kannattaa käydä tutustumassa ja josta itse ostan ruokaa ja tarvikkeita on nettikauppa pet&rider ( www.pet-rider.fi).
Vaikka onkin nettikauppa niin toimitukset todella nopeita ja hinnat edullisia.
Sieltä löytyy ainakin tetran ruuat ja laaja valikoima tarvikkeita/tekniikkaa.
löysin itse ihan sattumalta..
-Näinhän se on nähtävä..-
-
dm-g
- Starting Member

Tietenkin ensiksi noi kolme, mitkä on jo moneen kertaan mainittu Akvaariokeskus, Pieniakvaariokauppa ja Leppävaario. Itse olen positiivisesti yllättynyt myös Itäkeskuksen Megaeläimessä käydessäni, tosin siellä on tietenkin rajallinen valikoima, mutta jos Faunattareen Itäkeskuksessa menee, niin Megaeläinkin on mielestäni vierailun arvoinen. Ainakin oli tosi hyvä palvelu ja kohtuulliset hinnat.
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Myös kannattaa lukea Aponogetonin edellinen numero jossa on artikkeli "Akvaarioturistina Helsingissä" http://www.aqua-web.org/aponogeton/Apono_2-06.pdf
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Noista kahdesta viimeisestä sanasta on kyllä valitettavasti pakko jättää eriävä mielipide. Tietenkin tilanne vaihtelee ajankohdan mukaan, mutta hämmentävän usein siellä on rivikaupalla altaita lääkityksessä.Junttis kirjoitti:Itäkeskuksen faunattaressa on mielestäni hyvä valikoima myöskin. löytyykiekkokaloja ja joskus muitakin erikoisuuksia. Ei pelkästään sitä peruskalaa. Siisti liike ja terveet kalat.
-
memma
- Advanced Member

Komppaan maisua. Lisäksi nuo mainitut kiekkokalavalikoimat mielestäni käsittävät monasti pari-kolme suht. ruipeloa ja huolestuttavan isosilmäistä kalaa..
No, Megaeläimessä viimeksi käydessäni oli kohtuullisen kokoinen kiekko, mutta tumma kuin yö ja lisäksi leikki kampelaa eli ui kyljellään. -Kaloja en Itäkeskuksen kaupoista ole muutenkaan koskaan ostellut, ja kiekkokaupoille sinne varmaankin viimeisenä lähtisin. Ainakin tämänhetkisten havaintojeni perusteella.
Eli täältä villistä idästä lähden kyllä yleensä keskustaan ostoksille, kauppoina Pieni Akvaariokauppa ja Helsingin Akvaariokeskus.
No, Megaeläimessä viimeksi käydessäni oli kohtuullisen kokoinen kiekko, mutta tumma kuin yö ja lisäksi leikki kampelaa eli ui kyljellään. -Kaloja en Itäkeskuksen kaupoista ole muutenkaan koskaan ostellut, ja kiekkokaupoille sinne varmaankin viimeisenä lähtisin. Ainakin tämänhetkisten havaintojeni perusteella.
Eli täältä villistä idästä lähden kyllä yleensä keskustaan ostoksille, kauppoina Pieni Akvaariokauppa ja Helsingin Akvaariokeskus.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
-
Junttis
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Itse olen käynyt liikkeessä pää-asiassa herppipuolella ja aina tietenkin vilkuillut kalavalikoimaa. Koskaan en ole nähnyt siellä lääkitettyjä altaita, mutta yhden karanteenipytyn olen sieltä bongannut. Olen varmaan sattunut sitten "hyvään" aikaan paikalle.Noista kahdesta viimeisestä sanasta on kyllä valitettavasti pakko jättää eriävä mielipide. Tietenkin tilanne vaihtelee ajankohdan mukaan, mutta hämmentävän usein siellä on rivikaupalla altaita lääkityksessä.
-
tappajatäti
- Member

Reporanka vaikutti sympaattiselta ja kivalta, kaloja oli kuulemma tulossa paljon.
Ilmoitin, että en halua taistoprinsessoja samaan kuljetuspussiin, ihan vain siksi, kun lajilla on tapana joskus hermostua toisiinsa. Seurasi jonkinlainen taistokeskustelu, jossa itse toimin neuvoa-antavana osapuolena.
Tämä ei ole ensimmäinen eläinkauppa, jossa näin on. Hyvä palvelu, kiinnostus kaloja kohtaan ja jos kriteerinä on, että eläimet on pidetty siististi, tämä, kuten Stockmannkin, sopii meikäläisen moraalille. Mutta jos aloittelijana oikeasti haluaa asiantuntevan mielipiteen, niin tuo kolmen kopla on ainoa, josta olen saanut (tosin niistäkin keskenään ristiriitaisen
)
Ilmoitin, että en halua taistoprinsessoja samaan kuljetuspussiin, ihan vain siksi, kun lajilla on tapana joskus hermostua toisiinsa. Seurasi jonkinlainen taistokeskustelu, jossa itse toimin neuvoa-antavana osapuolena.
Tämä ei ole ensimmäinen eläinkauppa, jossa näin on. Hyvä palvelu, kiinnostus kaloja kohtaan ja jos kriteerinä on, että eläimet on pidetty siististi, tämä, kuten Stockmannkin, sopii meikäläisen moraalille. Mutta jos aloittelijana oikeasti haluaa asiantuntevan mielipiteen, niin tuo kolmen kopla on ainoa, josta olen saanut (tosin niistäkin keskenään ristiriitaisen
112L
Niin siitä Stockmannista vielä sen verran että olen siellä törmännyt ainakin yhteen asian tuntevaan myyjään. Joka osasi kertoa haluamani tiedot suodattimesta jota olin ostamassa (tämä ei siis ole aina itsestään selvyys "seka"-eläin kaupoissa). Mutta ei ne kaikki myyjät sielä eläinpuolella ole mitään akva-guruja, ymmärrettävästi. Vähän tuurista kii kuka myyjä on hollilla...tappajatäti kirjoitti:Tämä ei ole ensimmäinen eläinkauppa, jossa näin on. Hyvä palvelu, kiinnostus kaloja kohtaan ja jos kriteerinä on, että eläimet on pidetty siististi, tämä, kuten Stockmannkin, sopii meikäläisen moraalille. Mutta jos aloittelijana oikeasti haluaa asiantuntevan mielipiteen, niin tuo kolmen kopla on ainoa, josta olen saanut (tosin niistäkin keskenään ristiriitaisen)
-
Humppasakki
- Starting Member

-
cattipisces
- Junior Member

-
memma
- Advanced Member

Keskustan Stocka myy paraikaa kalat pois puoleen hintaan (ostaa ken uskaltaa..). Ilmeisesti koko kalapuoli lakkaa olemasta, myyjä taisi jollekulle asiakkaalle sanoa, ettei uusia kalasia enää tule. Toinen myyjä oli tyhjäämässä vesiä pois kasvialtaista, tiedä sitten jääkö nekin pois.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri