Kalanpoikanen söi itsensä kuoliaaksi/toukka söi platyn

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mäkrö
Starting Member
Starting Member

Kalanpoikanen söi itsensä kuoliaaksi/toukka söi platyn

Viesti Kirjoittaja mäkrö »

Oletteko havainneet otsikon kuvaamia tapahtumia? Olen syöttänyt poikasaltaan asukkaita joka päivä murskaamalla kalanruokaa veteen.

Asukkaina oli kaksi mustalyyramollisen poikasia ja kahdeksan platya.

Eilen aamulla ruokin kalat normaalisti ja kalat innokkaina söivät. Hetken päästä toinen mustalyyrista oli maha todella pulleana altaan pohjalla. RIP.

Täytyy nyt antaa poikasille hieman vähemmän ruokaa kerralla.

Toinen yllättävä kalakuolema tuli tänä aamuna, kun yksi platy makasi pohjassa kuolleena. Tarkemmin katsoen sen pyrstöä oli syöty. Huuhdellessa pientä kasvia, jota olin poikasaltaassa pitänyt, pieni sudenkorennon toukan näköinen (valkoinen) otus ui akvaarioon.

Millähän sen saisi nyt kiinni:/
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

no aivan sama millä sen toukan kiinni otat kunhan otat. Käytä käsiä, haavia, lusikkaa tai vaikka siivilää. Korennon toukat ovat petoja.
Kuvia
317L kalakippo.
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Mulla on kerran vuosia sitten yksi tiikerinuoliainen tukehtunut kärpäsentoukkaan. Ex-mies kippasi altaaseen pilkkireissulta jääneet pari-kolme toukkaa, elävinä ja kokonaisina. Tikru ahneena yritti syödä kaikki kerralla.. löytyi muutaman tunnin kuluttua pohjalta kanttuvei, toukanpätkä roikkui yhä suusta.. :(
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Anza
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Mulle sanoi yksi pilkkitoukkien myyjä, että kärpäsentoukkaa ei saisi akvaariokaloille antaa, että "tulee elimistöstä läpi", syö kaloilta sisuskalut tms. Mahtaakohan tässä olla perää..?
pikku-barbi
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikku-barbi »

mä oon jostain lukenut samaa surviaisentoukasta. Mut en sitten tiedä, et kuinka tavallista on.
niccis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja niccis »

Ei kyllä voi olla surviaisten toukkien kanssa sama juttu, sillä niitähän myydään akvaariokalojen ruuaksi (no jäädytettyinä mut sillei)
mä vaan tykkään mustatetroista<3 ja tietenkin mun akvaarion muistakaloista kuten partiksista jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”