Mitä mieltä akvakoristeista?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Taunus76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Munkki :D :D
Kuopiossa Euromarketissa myytiin jokin aika sitten noita Buddhia. Meinasin ostaa mut sitten ois ollut ehkä vähän liian iso mun akvaan :cry:
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Mitään muovista ei löydy tällä hetkellä, paitsi sellasta missä lukee Eheim tai Fluval [;)] . Tuo norsunkallo on kyllä komia, se kävisi mun palloaltaaseen kuin nenä päähän (että jos joskus kyllästyt niin... :mrgreen: ). Iso allas saa pysyä luonnonmukaisessa tilassa kasveineen ja kantoineen, pallolaan itseasiassa haluaisin jotain pääkalloja tms. ihan vaan pallojen luonteen takia. Ovat mielestäni muutenkin hyvin huumorintajuisia pikku kaloja ja tuolla egolla ne varmasti yrittäisivätkin syödä vaikka norsun :roll: . Katselin jo sellaista makaavaa krokotiilia jonka suu avautuisi ilmakuplien tahtiin...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Periaatteessa vihaan muovikrääsää. Mutta nyt näyttää olevan tämmöinen muovikrääsä niin out, että ollaksesi oikein in - sitä täytyy hankkia akvaarioon ihan hirveästi. Erottuakseen joukosta...
Minä juon nyt kahvia!
BusinessAngel
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja BusinessAngel »

Kovasti kaikki vastustaa krääsää... ;) Mulla kokonaisuus ratkasee eli mikä näyttää hyvältä ja mistä kalat tykkää. Keraamisesta purkista en ois moneen vuoteen voinu luopuakaan, ku partamonni piti sitä kotinaan ja suojeli sitä kaikilta "tunkeilijoilta". Että sitä oli hauska seurata. :D Lähinnä multaki löytyy puuta ja kiviä, mut yhtenä hauskana yksityiskohtana mulla on semmonen levää kasvava, vanhahko "no swimming" -kyltti. Niin, ja semmosii lasihelmii on pohjalla. Tulevat vanana yhdestä keraamisesta purkista.
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Itse en laittaisi muovisia koristeita, mutta toisaalta itseäni ei juurikaan häiritse jos altaan tekniikka näkyy, siis suodattimet ja lämmittimet sun muut mitä yleensä tavataan kätkeä kasvien taakse. Jotkut on siitä kauhean tarkkoja, että mitään ei kuuluisi näkyä.
froggie
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja froggie »

Itselläni ei ole muuta "ylimääräistä" akvaariossa kuin monnirouvan savesta tehty juurakkoluola. Kääpiörihmatyttö tykkää kans piiliä monnirouvan seurana siellä vaikka kasveilla olen koittanut sille suojaa saada altaaseen. Hyviä ystävyksiä näistä neideistä on luolassa tullut, muut eivät sitten luolaan edes pääse, ajetaan vihaisena ulos. :mrgreen: Joskus myös minulla oli semmoinen "No fishing"-kyltti altaassa mitä täällä monella kuulostaa olevan. Kyllästyin kuitenkin, nämä luonnollisennäköiset on parempia mielestäni.
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Periaatteessa en tykkää muista kuin ihan luonnollisista koristeista, mutta täytyy sanoa että näin jo sieluni silmin sekä sen ronsun pääkallon että tuon istuvan buddhan altaassamme.... tai siis niinkuin yhden kerrallaan, ei niitä nyt samanaikaisesti altaaseen tungeta !

Kävisivät muuten molemmat meidän uuteen isoon kuussataseen altaaseen...

Mutta pakko tyytyä omasta metsästä revittyihin juurakoihin, kiviin ja kookoksen kuoriin siihen saakka kun jossain jokin epäaito koriste kolahtaa kunnolla tajuntaan kun sen tapaan. Paitsi ettei niitä kookoksen kuoria ole kyllä omasta metsästä revitty( sorry oli pakko kirjoittaa tämäkin kommentti kun justiinsa valitin tutulle paikallislehden käsittämätöntä tapaa pahoinpidellä lauseita ja sitten kirjoitan itse mitä sattuu.)
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Partis^ »

Minäkään en tykkää muovikrääsästä, esim. sukeltajista tai Mikkihiiri uimassa.... Luonnollisesti sisustettu akvaario on paras, juurrakoita ja kasveja. Itselläni akvaariossa on keramiikkinen ruukkukoriste jonka päällä on mustekkala. Se ei ole liian räikeä, mutta hauska ja kalatkin pitävät siitä. Sitten minulla on vielä pieni linna jonkaa haluaisin ottaa pois mutta en nyt kuulema saa (sanoo yks henkilö [}:)] ) . Se linna on niin kulunut että se ei enään ole kaunis, sen tilalle voisi laittaa vaikkapa lisää kasveja. Eli olen luonnonmukaisuuden puolella! :D

Kuvia sisustuksesta kotisivuillani :)
Qsmis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Qsmis »

Omissa akvaarioissa (60 ja 128l) koristeena on lähinnä luonnosta löydettyjä kiviä ja juurakoita, mutta isommasta löytyy partikselle tehtyjä myönnytyksiä; muovinen pääkallo ( kun aitoa ei ollut saatavilla [;)] ) sekä kurkkuhissin virkaa toimittava ongenkoho siimoineen. Hyvältä näyttää! :mrgreen:
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Itse olen aina ollut sitä mieltä että akvaarion pitää olla niin luonnon mukainen , kuin vain voi. En tykkää pienistä laivan hylyistä siksi, että ne eivät ole oikeassa mittasuhteessa kaloihin. Tällöin kalat olisivat jumalattoman isoja oikeasti, jos laivan hylky olisi niihinverrattuna niin pieni.

Jos minä haluaisin laivan hylyn akvaariooni, niin sen pitäisi olla oikea laivan hylky, tässä taas tulisi eteen akvaarion koko varmaankin [;)]

Sisustankin aina akvaarioni kasveilla, juurakoilla ja kivillä, joita oikeastikkin löytyy akvaariossa olevien kalojen asuinseuduilta... Havittelen yleensä akvaarioiden sisustuksessa mahdollisimman paljon kalojen oikeaa elinympäristö...

Mutta kyllä minullekin käyvät muoviset esineet akvaarioon, jos ne vaan ovat oikeassa mittasuhteessa kaloihin ja ovat jäljitelleet jotain järkevämpää kuin jotain "no smoking" -kylttiä.. Esimerkiksi muovista tehdyt luolat ovat hyviä akvaariokäyttöön pienen painonsa vuoksi.. Ja niihin kun laittaa vähän erilaisia kasveja ympärille niin näyttää kuin se olisi ihan luonnonmukaisesta materiaalista tehtyä..
Pikkupiipero
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikkupiipero »

Pakko laittaa vielä näinkin vanhaan juttuun, että näin yhden tutun luona valtavan akvaarion (Omin silmini ainakin.. 8O ) [:I] jossa oli ISO laivanhylky! Kyljessä oli reikä josta neontetrat sujahtelivat sisään ja ulos. Upeasti oli myös levättynyt ja näytti vanhalta. Hienosti onnistuttu!
Muistaakseni akvaario oli päälle 700 litraa, joten kokoa riitti. Hylky oli melkein reunasta reunaan, mutta kasvit peittivät hienosti osan edustasta. Olen pahoillani, kun en saanut kuvaa. Olisin mielelläni näyttänyt!
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Argh, ei mitään muovikrääsää ainakaan mun akvaan kiitos.
Tykkään luonnollisesta lookista.
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
partis<3
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Onko joku muukin muuten huomannut että kalat arvostelevat sisustusratkaisuja? Pistin tänään uusia kasveja akvaan niin tulivat inkkarit katsomaan että mitäs tänne tuli, aha, tämmöstä. Testasivat myös kuinka hyvin niiden väliin pääsee piiloon ja kuinka kivasti parvi mahtuu uuteen pusikkoon. Oli kyllä hauskan näköistä, kun koko parvi ui kasvin luota toiselle, tuijottaa hetken, tarkistaa mihin se kelpaa ja uivat sitten toisen uuden kasvin kohdalle. Samaa on partamonni tehnyt kannon kanssa. Aina jos sitä kääntää jotenkin, kala tutkii kannon uudestaan varmistaakseen että kaikkiin lempikoloihin vielä pääsee. Jos ei pääse, hiekka lähtee pöllyämään.
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Olen huomannut kaikki uusi, vaikka vaan sisutuksen uudistaminen aiheuttaa tutkimisreaktion. Partis tosiaan "siivoaa" juurakkoaan välillä vähän liiankin ahkeraan, eli hiekka vaan pöllyää, tulee mieleen vanhan ajan elokuvat joissa eukot lakaisi lattioita, semmoinen tohina käy. Muutenkin se on hirveän mustis tuosta "omasta" kannostaan, jos tytär menee hänen kannon likellekään, saa takuu varmasti lähdöt vaikka itse rouva olisi missä menossa. Ja ilmeisesti joskus olen tällännyt kasveja ihan väärään paikkaan, kun ne kelluu aamulla pinnalla.
Mutta nyt ei ole mitään muovi"krääsää" altaassa, mutta jos löydän joskus jotain nättiä (luonnolisen näköistä), niin voin hankkiakin, mutten mitään laivoja tai sukeltajia tms. Tularilla on "no fishing" kyltti, poika valitsi sen itse.
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Meillä on tuollainen raunio"temppeli" ja sitten laivanhylky (samanlainen on myös toisessa akvasssa, siihen on töyhtökääpiöahvennaaras tehnyt kodin) Lisäksi keraaminen luola (sellainenkin on toisessa akvassa). Mielestäni sopivat tuonne kun eivät nökötä ihan paljaana "näkyvillä", vaan pilkistää mukavasti kasvien lomasta. Niissä on sitten tuota suojaa sitä tarvitseville kaloille ja ravutkin tykkää syödä temppeliin kertyvää levää- Vielä kuvat: saatte itse arvioida onko karmea näky :twisted:
Kuva

Kuva
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Kalanruoka kirjoitti:Itse olen aina ollut sitä mieltä että akvaarion pitää olla niin luonnon mukainen , kuin vain voi. En tykkää pienistä laivan hylyistä siksi, että ne eivät ole oikeassa mittasuhteessa kaloihin. Tällöin kalat olisivat jumalattoman isoja oikeasti, jos laivan hylky olisi niihinverrattuna niin pieni.
Tuossa olen samoilla linjoilla eli tykkään, että on luonnollinen ja mittasuhteet pitää olla kohdillaan.

Kaikki mitkä sopii harmoniaan ja on oikeassa mittakaavassa voi laittaa periaatteessa altaaseen, mutta miniatyyreille jyrkkä ei.
Ex osti kaikenlaisia linnoja joita piti laittaa sitten akvaarioihin, mutta kun pääsin siitä eroon niin pääsin myös linnoista :D
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Piipukka77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Miten muuten noiden kivien kanssa kun kävin liikkeessä ja rupesin sen myyjän kanssa puhumaan et olen löytänyt upeita kiviä niin se heti parahti ettei kiviä saa missään nimessä laittaa altaaseen!
varsinkaan kuulema luonnosta otettuja,oli heti myymässä niiden jotain värikiviä joista en tykännyt...

Sanoi että niistä liukenee ajan kuluessa jotain vaarallisia aineita,en nyt vaan kuolemaksenikaan muista mitä :roll:
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Luonnosta koristeita akvaarioon
Suomalaiset kivet

Ei muuta kuin keräilemään raittiiseen ulkoilmaan vaan [;)] .
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Piipukka77 kirjoitti:Miten muuten noiden kivien kanssa kun kävin liikkeessä ja rupesin sen myyjän kanssa puhumaan et olen löytänyt upeita kiviä niin se heti parahti ettei kiviä saa missään nimessä laittaa altaaseen!
varsinkaan kuulema luonnosta otettuja,oli heti myymässä niiden jotain värikiviä joista en tykännyt...

Sanoi että niistä liukenee ajan kuluessa jotain vaarallisia aineita,en nyt vaan kuolemaksenikaan muista mitä :roll:
Ööö..Mistäs se akvakaupoissa myytävä hiekka sitten tulee? Ja ne karahkat? Eiköhän ne ihan luonnosta kuitenkin ole :mrgreen: Kivenhän voi aina keittää jos pelkää tulevan jotakin akvaan.
Huhhuh sentään joidenkin ajatuksenjuoksua.
*laa la laa*
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

No sehän oli tietysti rahan perässä se myyjä.. Luonnosta kerätyt kivethän eivät mitenkään kerrytä heidän rahakukkaroaan :twisted:
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Pakko lisätä vielä... Jos kyse siitä pienemmästä liikkeestä niin eipä tuo ihmekään kun kuullut erinnäisiä juttuja siinä asioidessa.
Ja olihan se liikkeen rouva joskus avollekin rääkäissyt omenapuun oksien olevan vaarallisia kaloille kun niistä irtoaa kaikenmaailman aineita, että pian pois altaasta hophop... :roll:
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Mutta pakko tyytyä omasta metsästä revittyihin juurakoihin, kiviin ja kookoksen kuoriin
Anteeksi mutta missäpäin kasvaa kookospalmuja suomessa?

Nojoo, asiatonta, siispä asiaan: Meiltä löytyy plekoille savisia luolia, jotka kaikessa putkimaisuudessaan eivät todellakaan ole kovin luonnollisen näköisiä. Noo, olen vähän koettanut peitellä niitä litteillä kivillä. Nyt aion myös kokeilla (jahka saan aikaiseksi) tuollaista keinotekoistamitäliemateriaalia pengertä, joka sekin toki on jäljitelmä jostain kalliosta. Yhdessä akvaariossa on myös mustaa hiekkaa, jollaista amazonjoen pohja tuskin on... [;)]
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Piipukka77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Itsekkin jälkeenpäin mietin sitä akvaariomurskaa mitä myyvät että no mistä se on muusta tehty kuin kivestä ja tuskin missään kivet on eri aineksista koostuneet kuin kaikki siitä samasta.

Laittelen sit hyvällä omallatunnolla hienoja kiviä,jotenkin tuntuu että enempi teihin luottaa kuin niihin myyjiin...

Kiitoksia!
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Elven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Elven »

Mulla on iso keramiikkalaiva, alun perin oli kanto mutta vielä vuoden käytön jälkeen se muutti veden punertavaksi ja roskasi hirveästi, joten sai luvan lähteä. Laiva ei sotke, ja kaikki vieraat aina ihailevat. Ja onhan tuo puolimetrinen uponnut alus tarkkoine yksityiskohtineen aika tyylikäs omasta mielestänikin. Sellaset pikkulaivat ei oo niin hienoja...
Partikset ainakin tykkää laivasta, siellä on poikasensa tehneet.
Mitään aarrearkkuja, sukeltajia tai muovihaita en kyllä ottaisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”