Oulun kalakaupat vaan vähenee

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Luulis että Ex-senegalin tiloihin?

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jokohan viimeinkin selvisi se Senegalin potentiaalinen ostaja? :P
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Vau. Tämä uutinenhan pelasti koko päivän :mrgreen: Onko tietoa mihin liike avataan?
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
arctican
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Re: Luulis että Ex-senegalin tiloihin?

Viesti Kirjoittaja arctican »

Jani kirjoitti:Jokohan viimeinkin selvisi se Senegalin potentiaalinen ostaja? :P
Aika hyvin arvattu [;)] Teretulemast sinne pian!
Esmeralda
Junior Member
Junior Member

Re: Luulis että Ex-senegalin tiloihin?

Viesti Kirjoittaja Esmeralda »

arctican kirjoitti:
Jani kirjoitti:Jokohan viimeinkin selvisi se Senegalin potentiaalinen ostaja? :P
Aika hyvin arvattu [;)] Teretulemast sinne pian!
Nyt kuulostaa lupaavalta! :D
Kyllä tässä on käsiä puristeltu ja mietitty että mikäs nyt neuvoksi...
Millos toi aukeaa että pääsee heti ovenkahvaan kiinni odottelemaan???

Esmeralda
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Päivämäärä ja kellonaika vaan tänne niin ollaan kaikki jo paria tuntia ennen siinä ovenkahvassa roikkumassa :mrgreen: No ehkei nyt sentään, mut tosi jees kuiteskin.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
arctican
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Haukun Paikka

Tavoitteena on avata ihan marraskuun alussa - ehkä jopa ekana päivänä. Ikkunaan tulee varmaan ennen avaamista tietoa tarkasta ajasta. Tarkoitus on laittaa erityisesti sitä kalapuolta monipuoliseksi, joten sinne vaan sitten! Mulla on tässä juuri kova opettelu päällä vedenelävien kanssa :D
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Hieno homma. Saako udella, mihin kiinteistöön liike on tulossa?
/jari
arctican
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Siihenhän se entisen Senegalin paikalle.
Akva
Starting Member
Starting Member
Viesti:

testejä ja ruokia

Viesti Kirjoittaja Akva »

jos saa ehdotella, niin ottakaa myös monipuolinen kalanruoka ja tekniikkapuolikin (vesitestejä jne). Mitään erikoisempia vesitestejä ei taida Oulusta löytyy (kupari/rauta/fosfaatit) tällä hetkellä mistään kaupasta. Vai löytyykö?
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Muistutuksena tämä teille:
Aqua-Web foorumin käyttäytymisohjeita ja sääntöjä:
  • Henkilökohtaisuuksiin meneminen ja muiden käyttäjien tahallinen ärsyttäminen ehdottomasti kielletty.
  • Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
Pitäkäähän keskustelu siistinä ja jos on kritisoitavaa niin kävelkää rohkeasti sinne kaupopaan ja kertokaa siitä. Eipä muuta tällä kertaa.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Hyvä että haukun paikka tulee vanhalle tutulle paikalle. Pitää tulla tutustuun heti kun avataan, tuleepahan jotain asiaa Oulun keskustaankin. Saakohan ne sen Torikadun valmiiksi sitä ennen ? Kun harvemmin enään keskustaan tulee lähdettyä.
Anumaarit
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

Missä se nyt sitten oli? Hortoilin kesällä ties missä asti, kun oli se työmaa siinä!!
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
Meppuru
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Meppuru »

Hihii. Odotan oikein innoissani sitä liikettä, pitää tulla käymään sit asioilla marraskuun alussa. [;)]
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Pysyyhän Haukun paikka silti raahessakin??
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
arctican
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Ei Raahen kauppa tämän takia katoa, nou hätä :) . Ihan työkkärin kulmalla Torikadulla, vieressä sopivasti aikuisviihteen liike :P
Anumaarit
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

:mrgreen: täytyypä katsoa tarkkaan mistä ovesta menee sisään!! Kiitti, tulen varmasti käymään!! :P
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Täältä ilmoittautuu yksi lähes varma tuleva asiakas! (Se varmuus toivottavasti saavutetaan sitten, kun olen kaupassa vieraillut) Kiinnostuin akvaarioista muuan kuukausi sitten, kun vaimon sisko lahjoitti meille vanhan akvaarionsa. Tai oikeastaan en edes halunnut sitä :D Mutta kun vaimoni sen tahtoi, niin viimein myönnyin. Nyt sitten innostuin niin, että suunnitelmana olisi hankkia parin kuukauden sisään 150-200-litrainen upouusi akvaario. Onneksi vaimoni ei tiennyt, että innostuisin näin paljon, koska siinä tapauksessa meillä ei luultavasti tuotakaan akvaariota olisi :twisted:

Mutta asiaan. Olen vieraillut allasta etsiessäni useassa akvaarioliikkeessä. Palvelu on ollut todella nihkeää. Olen itse myyjä ja oletan saavani erikoisliikkeissä hyvää palvelua ja erityisesti asiantuntemusta. Jos niitä ei löydy, ensimmäinen vierailuni liikkeessä jää yleensä myös viimeiseksi. Nyt vain näytti siltä, että joudun sietämään huonoja myyjiä jos tahdon saada uuden akvaarion, kalat ja kasvit. Jos löydän kaupan, josta pidän, en yleensä vaihda liikettä. Ostan kaikki vaatteeni ja oikeastaan kaiken muunkin erikoisliikkeistä. Halpakauppoja, marketteja yms. en suosi siksi, että en tiedä kaikesta kaikkea ja tahdon ostaa kaiken paikoista, joissa myytävästä tavarasta tiedetään kaikki mahdollinen. Toivottavasti Haukun paikka täyttää odotukset akvaarioiden saralla 8-)
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

No ainakin Raahessa Haukun Paikka täyttää JJf:n kriteerit. Minun mielestäni ainakin! Ompas hieno juttu ettei Haukun paikka muuta pois, just kun hyvän liikkeen löysi, ja vielä kohtuullisen matkan päästä(90km). Vaikkei paikallistakaan moittia voi. Mut on Haukun paikassa isommat valikoimat.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
arctican
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Ystävällistä palvelua te tulette ainakin saamaan - se on asia, josta ei varmasti jouduta tinkimään! Asiantuntemusta tässä yritetään kovasti haalia; minä kun olen tähän saakka perehtynyt enempi tuohon jyrsijäpuoleen, niin vesimaailmoissa on vielä rutkasti opittavaa. Onneksi mulla on kaverina tuo Päivi, joka on ihan pro näissä(kin) jutuissa, ja teidät asiakkaat, joilta saan varmasti ajan mittaan sitä käytännön kokemusperäistä tietoa määrättömästi. Materiaalia (lehtiä, kirjoja ja nettitekstiä) on kahlattu jo valmiiksi läpi todella paljon, ja lisää ammennetaan koko ajan. Käytännön harjoitteluakin tulee tässä onneksi etukäteen. Ja niin, se tärkeinhän on asenne, eli kaikkea ei tarvi tietää, kun on tervettä järkeä ja halua etsiä ja opetella, ja kanavia mistä sitä tietoa löytyy. :)
kit
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kit »

Tämä uusi liike kuulostaa ihan hyvältä.

Millainen matelijatavaravalikoima liikkeeseen on tulossa?
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Minua kiinnostaa myös, kalojen lisäksi, tuleeko tulareita (orientaaleja pitäis saada pari/kolme) ja tietenkin meidän tipsukka ja ylpykkä tarttis aina väliin vaihtelua häkkiinsä, leluja ja herkkuja, myöhemmin uusi häkkikin pitää hommata. Eli tuleeko sinne undulaateille mitään "uutta ja kivaa" ? Ja akvaariokin pitää jossain vaiheessa "päivittää".
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura

Oulun Haukun Paikasta saa noutaa hyllyjä

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jos jollakulla on tarvetta esim. autotalliin hyllyille, saisi Ex-Senegalin tiloista hakea ilmaiseksi hitsattuja räkkihyllyjä. Ovat kuulemma siistit ja semmoiset metallista hitsatut. Pisin hylly ilmeisesti n. 3 m mittainen. Kulkevat peräkärryllä, en ole varma saako niitä mitenkään osiin. Paikalla voi varmaankin päiväsaikaan käydä vaikkapa nyt hetikin. Päivi sieltä siivouksen keskeltä tunti sitten soitti ja sanoi että hyllyt pitäs pois saada.
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Markkinoikaahan sitten kauppaanne Oulussa niin paljon kuin rahkeet riittävät. En usko, että tämän foorumin lukijat riittävät pitämään liikettä pystyssä. Oululaiset lehdet ovat tunnetusti tehokas markkinointikanava, mutta kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa miettiä hyvin tarkkaan mihin lehteen ilmoituksia laittaa. Niissä on yllättävän paljon eroja.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Omalta kohdalta voin sanoa ettei ainakaan kalevassa kannata mainostaa, harvat sitä taitaa tilata tai lukea, ainakaan tarkkaan. Onhan tälläkin forumilla sitten tuo bongaus osasto, jonka ainakin itse joka päivä katson läpi.
remy
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja remy »

Mulla olis vinkki Senegalin paikalle perustettavalle liikkeelle: Kannattaa laittaa kunnon kyltti, siis semmonen ulokemalli, että jalkakäytävää pitkin lähestyvä potentiaalinen asiakas näkee jo vähän kauempaa että jahas tossa se on.
Itse etsin keskustasta akvaarioliikkeitä, en löytänyt yhtään. Seuraavalla reissulla olin paremmin varustautunut ystäväni neuvoilla, mutta silti meinas usko loppua Torikatua tarpoessa. Tuntui että on jo kohta ulkona keskustasta ja harkitsin kääntyväni takaisin, mutta samassa olinkin näyteikkunan kohdalla.
Lastenvaunujen kanssa oli muuten aika vaikea päästä sisälle, onneksi ystävällinen henkilökunta auttoi :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”