Tietoja akvaarioasta:
pituus: 1m
lämpötila:24 astetta
pH: 7,5 (mittaamisesta muutama viikko)
GH: 5 (tänään)
Onko ok? Tuo GH arvo ei sano minulle yhtään mitään. Tuo vesi taitaa olla melko pehmeää, mutta minulla on hankittuna pullo, joka nostaa KH:ta. Pitäisi vaan vielä hankkia testi... Kh:n nouseminen ei taida näkyä GH-testissä? Luulen ainakin niin.
APUA! Olen ihan pihalla, kun ei ole aikaisemmin tarvinnut läträtä noiden arvojen kanssa. On ollut "helpompia" kaloja, tavallaan.
dH ja GH on tieten sama asia?? Jos milljonakaloille dH:n pitää olla 10-30, niin mikä se on GH-arvona??? dGH???
Tarkoituksena olisi hankkia akvaan 1-2 urosta ja 6-8 naarasta. Hankittuna on myös muovinen poikasakvaario, joka samalla naaraiden synnytys/lepopaikka, noin 30 litraa. Voiko sitä käyttää sellaiseen tarkoitukseen? Tiedän, että kaloja ei saisi pitää alle 40 litraisessa, mutta luulen että tuo olisi parempi vaihtoehto kuin sellainen häkki akvaarion reunalle. Jotku sanoo, että sellaisessa olo tressaa naaraita. Mikä olisi altaan sopivin sisustus? Paljon kasveja?
Mitäs partamonneille kannattaisi tehdä? Vesiarvojen puolesta ne menisivät millisten kanssa samassa, kunhan ei nosta kovuutta liikaa. Ja myös lämpötila täsmää. Rauhallisia kaloja. Päivät piilossa luolissaan ja valojen sammuessa ilmestyvät puhdistamaan laseja.
Älkää sitten yrittäkö kääntää päätäni, että hankkisin helpompia kaloja, sillä etsin todellakin hieman vaikeampihoitoista! Ja lisäksi pidän miljoonakaloista.