Mä kävin taas tuolla viereisessä hiekkakuopassa akvaarioasioilla.. Tuli nimittäin hommattua tuollainen pieni 40l allas. Nyt alkuun on varmaan ihan kasviakvana.. Tarkoitus olis sit laittaa sinne mahdollisesti tulevia poikasia
Hiekan pesu: vatiin 5 lapiollista (lasten hiekkislapio) hiekkaa, käsisuihkulla vettä päälle, ja hämmennyt lapiolla. Eka vesi oli kuin cappuchinoa, vaahtosikin vähän.. kaadoin veden pois, uutta vettä tilalle, vieläkin ruskeaa, kolmannella jo vähän vaaleampaa neljäs ja viides kerta vielä.. Sit vesi oli jo riitttävän kirkasta mun makuun ja eiku hiekat altaaseen.. kolme kertaa vadillinen ja pohjalla jo ihan mukava kerros hiekkaa.
Hiekan lisäys: En oo tehnyt, mut kuvittelisin tekeväni sen seuraavasti: Hiekan pesu -> laittaisin hiekan jollakin kipolla pohjan tuntumaan varovasti ja sit kaataisin sinne.. Varmaan vähän pöllyää, mutta luulis että hyvin pesty hiekka asettuu aika nopeasti. Välillä kun oon tehnyt isompia sisustusmuutoksia (tyyliin kiskonut metritolkulla miekkakasvien juuria hiekasta ja pöllyttänyt initial stickien jämiä veteen, ja sitten istuttanut kasvit uusiin paikkoihin) niin pisimmillään vesi oli hiekkapöllystä samea päivän, tosin sit iski maitomainen ilmeisesti bakteerisamennus perään. se lähti parin viikon aikana pois (jolloin normaalit vedenvaihdot 1krt/ vko)
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni