partis jumissa

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
elisabeth73
Junior Member
Junior Member

partis jumissa

Viesti Kirjoittaja elisabeth73 »

partamonni jäi kiinni kiduksistaan haaviin kun siirsin sitä! Olin kauhusta kankeana että raukka kuolee siihen. minä sit pidin pyrstöstä kiinni ja hellästi irroitin. Miten se edes oli mahdollista. Kukaan ei varoittanut moisesta.
Okamonniani en edes yrittäisi haavittaa mutta tuo oli kyllä yllätys. olkaa siis varovaisia muutkin. Sille tuli myös stressiläiskä kylkeen mutta nyt näyttää jo toipuneen.Minä kyllä säikähdin eniten.
born to party, forced to work
Bany
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Bany »

Juu, onhan niillä noita piikkisiä. Mulle kävi samanlailla, mut ei tarvinu koskea kalaan. Haavin vaan jätin akvaan ja "liotin" kalaa siellä vedessä. Kyllä se siitä irtosi melkein heti kun oli shokistaan toipunut. :) Ei tullu läikkiä kaverille.
kiinanharjakoira, rottweiler, 2 amerikan bulldoggia ja suokki mamma.
llFiSull
Member
Member

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

Tuttu juttu. Sitten se siinä pärskii aikansa kunnes rauhottuu.. Minäkin pistän veteen haaveineen kaikkineen lillumaan, niin kyllä se sitten jossain vaiheessa irrottaa.
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Juu, nimenomaan ei saa mennä itse irrottelemaan monnia haavista, joka on kiduspiikeistään kiinni.
Haavi veteen vaan, niin kyllä monni itse pääsee irti.
elisabeth73
Junior Member
Junior Member

monni ressu

Viesti Kirjoittaja elisabeth73 »

Puoli tuntia odottelin josko osaa itse irrottautua vaan eipä tyttö osannut..
Ajattelin että saa pian sydärin ellen auta.
born to party, forced to work
ejr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ejr »

Partisrouvani jäi leskeksi haavionnettomuuden seurauksena viitisen vuotta sitten. Minä, hölmö lapsi, en ymmärtänyt, että Herra Partis saattaisi kenties jäädä parrastaan kiinni verkkoon. Toki se irti pääsi ja ihan omin avuin, mutta onnistui siinä samalla riuhtomaan itsensä rikki, ja heitti henkensä muutamaa päivää myöhemmin.
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Mulla sattui aikanaan pieni onnettomuus hakiessani 200l altaan asukkeineen kaverilta. Partisherra tuli kiltisti haaviin, mutta matkalla altaasta sankkoon päättikin kiivetä pois haavista ja päätyi kaverin karvamattoon, jossa nosti poskipiikit pystyyn. Siinä olikin sitten homma saada kaveri irti! Aikamme pähkäiltyä, todettiin ettei auttanut muu, kuin iso matto väärinpäin(kolmen kaveruksen voimin), se kohta veteen, jossa kala oli kiinni. 5min se piti kiinni, kunnes luovutti ja päästi irti. Kala on edelleen hengissä ja hyvin voiva.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
irkku82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Oma partisrouvani on onneksi helppo siirtää altaasta, jos tarve vaatii. Kaksi muuttoa takana ja molemmilla kerroilla rouva oli jummittanut itsensä omaan kotikoloonsa. Koko koriste vain pussiin ja se on siinä. Onneksi kyse on pienestä koristeesta joten isoimmat kalankuljetuspussit riittää mainiosti. Muita kaloja saakin sitten haavia senkin edestä.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
Tjuho
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tjuho »

Mulla partikset ovat melkein säännöllisesti jääneet jotenkin haaviin kiinni, ja aina olen ne ilman ongelmia saanut nopeasti irroitettua. Ei partikset niin herkkiä ole, etteivätkö irroitusta olisi kestäneet. Hyvin ovat aina voineet ja parista muutostakin selvinneet. Joskus on niinkin sattunut, että partis on lymyillyt niin tehokkaasti isossa kannossa, että on joutunut kannon mukana kylppärin pesualtaaseen, jossa se on vasta suostunut näyttäytymään. Nopea pelastustoimenpide on palauttanut kaverin takaisin akvaarioon, ja ei se siitäkään näytä olleen lopulta moksiskaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”