Mikä kotilo ja miten hävittää?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä kotilo ja miten hävittää?
Kaikenlaista ongelmaa ollut juu, mutta nyt uusi kotilo on valtaamassa alaa. Pyöreän muotoinen ja kun yrittää lasista irrottaa "hajoaa käsiin". Ei siis voi noukkia niinkuin kierteisiä joita minulla tarkoituksella on.
Näkemäni ovat ihan pieniä, eli en oikein ole saanut selkoa mitä ovat...
Näkemäni ovat ihan pieniä, eli en oikein ole saanut selkoa mitä ovat...
Minun ei tarvitse tietää ehdotonta totuutta.
Kukaan ei tiedä.
Kunhan tiedän sen verran että tulen toimeen...
Kukaan ei tiedä.
Minä vähäisellä kokemuksellani tyrkyttäisin tätä linkkivinkkiä ja veikkaisin noita kehäkotiloita lajiksesi!
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
kotilot
Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä
. Juu tiedän että ei ois saanut,mutta ällötti nuo ylimääräset "oliot" sen verran.
.
Mutta eipä oo levää eikä kotiloita ja kalat uiskentelee hullunlailla.
Vesiarvot ok!

Mutta eipä oo levää eikä kotiloita ja kalat uiskentelee hullunlailla.

Vesiarvot ok!

Re: kotilot
En viitsisi mitään radikaalimpaa (vielä) tehdä, kun juuri muutto takana...En ymmärrä mistä nuo tulivat. Vielä niitä ei juuri näy, mutta pelkään pahinta...muumimamma kirjoitti:Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä. Juu tiedän että ei ois saanut,mutta ällötti nuo ylimääräset "oliot" sen verran.
.
Mutta eipä oo levää eikä kotiloita ja kalat uiskentelee hullunlailla.![]()
Vesiarvot ok!
Minun ei tarvitse tietää ehdotonta totuutta.
Kukaan ei tiedä.
Kukaan ei tiedä.
Litsailet niitä vain sit mukaa kuin tulevat silmien eteen ja ruokit jonkin aikaa niukahkosti. Näin kotilokannan pitäisi pysyä kurissa vaikka eivät nyt ihan kokonaan häviäisikään.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Erinomainen esimerkki siitä mitä ei kannata tehdä. Hyvinkin voi olla ettei ongelmia tule mutta kannattaa silti muistaa että bakteerit elvät pinnoilla: kivissä, hiekassa jne. Luultavasti nitriittiä ei tule mutten itse silti lähtisi heikentämään ehdoin tahdoin akvaarion bakteerikantaa.muumimamma kirjoitti:Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä![]()
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS ry.
- Sukupuoli: Mies
palataan asiaan kuukauden päästä.muumimamma kirjoitti:Mä tein pari päivää sitten radikaali siivouksen akvaarioono, siellä oli kymmenittäin kotiloita sekä levää. Pesin kaikki muovikasvit, kivet ja somisteet, oikeista kasveista nypin kotilot.Vaihdoin osan hiekasta imuroin pohjan oikein huolella sekä vaihoin vielä puolet vedestä. Juu tiedän että ei ois saanut,mutta ällötti nuo ylimääräset "oliot" sen verran.
.
Mutta eipä oo levää eikä kotiloita ja kalat uiskentelee hullunlailla.![]()
Vesiarvot ok!