makkarakalan ruokinta
Valvoja: Moderaattorit
makkarakalan ruokinta
minulla on makkarakalapariskunta altaassa jossa on miljoonakaloja, platyja, molleja, monni ja seeprakaloja. Tiedan etta ne syovat elavaa ruokaa, mutta onko mitaan hyvaa vinkkia ruokintaan kun nuo muut kalat ahmivat ne nopeasti eika makkaroille jaa mitaan seka ruokinta tulee kalliiksi jos koko joukon ruokin madoilla joka paiva...
Suosittelen lämpimästi makkarakaloille eri allasta kuin miljoonakaloille, platyille ja molleille jo vesiarvojenkin takia. Makkaroille seuran pitää olla rauhallisempaa sorttia, muuten käy kuten kuvaat.
Minun makkarakalani kyllä syövät kuivaakin ruokaa ihan hyvin vaikka matoset parhaiten maistuvat. Ovat lisääntyneetkin iteksiään altaassa, missä niiden kanssa on pikkumonnisia ja katinkultamonneja.
Makkarakala Badis badis; suosittelen googlettamaan tieteellisen nimen.
Minun makkarakalani kyllä syövät kuivaakin ruokaa ihan hyvin vaikka matoset parhaiten maistuvat. Ovat lisääntyneetkin iteksiään altaassa, missä niiden kanssa on pikkumonnisia ja katinkultamonneja.
Makkarakala Badis badis; suosittelen googlettamaan tieteellisen nimen.
Badis badis, perus makkarakala, kuukkelilla löytyy. Toosi pieniä tirriäisiä.
Niin ja itse aiheeseen, kokeile syöttää kädestä. Mulla oli vielä jokin aika sitten yksinäinen makkarakalanaaras, asusteli pakon sanelemana tuossa 460l altaassa 30 pikkukirsikkatetran kans ja ne kun on sellaisia porsaita että siinä maistellaan jo välillä kaverinkin pyrstöä kun ei keretä kattoo, missä se ruoka menee, niin ei siinä yks pikku makkara kerenny edes nähä ruokaa... Niin, pikkuinen kölli oppi hyvin pian että kun käsi lähenee niin sieltä tulee ruokaa! Allasta siivotessa jopa tuli tökkimään et olisko mitään tarjolla.

Niin ja itse aiheeseen, kokeile syöttää kädestä. Mulla oli vielä jokin aika sitten yksinäinen makkarakalanaaras, asusteli pakon sanelemana tuossa 460l altaassa 30 pikkukirsikkatetran kans ja ne kun on sellaisia porsaita että siinä maistellaan jo välillä kaverinkin pyrstöä kun ei keretä kattoo, missä se ruoka menee, niin ei siinä yks pikku makkara kerenny edes nähä ruokaa... Niin, pikkuinen kölli oppi hyvin pian että kun käsi lähenee niin sieltä tulee ruokaa! Allasta siivotessa jopa tuli tökkimään et olisko mitään tarjolla.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
http://kuvablogi.com/blog/5069/