makkarakalan ruokinta

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tre77
Junior Member
Junior Member

makkarakalan ruokinta

Viesti Kirjoittaja tre77 »

minulla on makkarakalapariskunta altaassa jossa on miljoonakaloja, platyja, molleja, monni ja seeprakaloja. Tiedan etta ne syovat elavaa ruokaa, mutta onko mitaan hyvaa vinkkia ruokintaan kun nuo muut kalat ahmivat ne nopeasti eika makkaroille jaa mitaan seka ruokinta tulee kalliiksi jos koko joukon ruokin madoilla joka paiva...
dolly
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dolly »

Tyhmä kysymys aloittelijalta: mikä on makkarakala? :)
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Suosittelen lämpimästi makkarakaloille eri allasta kuin miljoonakaloille, platyille ja molleille jo vesiarvojenkin takia. Makkaroille seuran pitää olla rauhallisempaa sorttia, muuten käy kuten kuvaat.
Minun makkarakalani kyllä syövät kuivaakin ruokaa ihan hyvin vaikka matoset parhaiten maistuvat. Ovat lisääntyneetkin iteksiään altaassa, missä niiden kanssa on pikkumonnisia ja katinkultamonneja.

Makkarakala Badis badis; suosittelen googlettamaan tieteellisen nimen.
sos-84
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sos-84 »

Badis badis, perus makkarakala, kuukkelilla löytyy. Toosi pieniä tirriäisiä. :mrgreen:

Niin ja itse aiheeseen, kokeile syöttää kädestä. Mulla oli vielä jokin aika sitten yksinäinen makkarakalanaaras, asusteli pakon sanelemana tuossa 460l altaassa 30 pikkukirsikkatetran kans ja ne kun on sellaisia porsaita että siinä maistellaan jo välillä kaverinkin pyrstöä kun ei keretä kattoo, missä se ruoka menee, niin ei siinä yks pikku makkara kerenny edes nähä ruokaa... Niin, pikkuinen kölli oppi hyvin pian että kun käsi lähenee niin sieltä tulee ruokaa! Allasta siivotessa jopa tuli tökkimään et olisko mitään tarjolla.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja naatti »

Meillä on nyt yksinäisenä makkara, mutta saa kavereita, kun saan tuon toisen altaan kypsytettyä. :mrgreen: Täällä syödään ruoka suoraan kädestä. Surviainen, pienimmät kenttäsirkat sekä jauhomatojen poikaset maistuvat. Onko makkara kirjoahven? :)
tre77
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tre77 »

Ei hajuakaan. Kirjoitin tälle osastolle koska "näyttää ahvenelta". Mites ne saa kädestä syömään, lymyilee niin paljon piilossa. On ne jotenkin tosi ihania kaloja ja haluisin niiden syovän.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

naatti kirjoitti:Onko makkara kirjoahven? :)
Ei ole kirjoahven. Kuuluu kyllä ahvenkaloihin...mutta niin kuuluu rihmakalatkin.:roll: Siirsin muihin kaloihin.
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Kun panee kätensä altaaseen, missä on makkarakaloja, ne kyllä uivat pyytämättä kädelle, sormien välistä napsivat ruokaa. Tavan opittuaan, ovat heti lasissa ja pinnassa kun hoitaja lähestyy.
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Minun makkarani syövät ihan kuivaruokaa, tottuvat ihan omia aikojaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”