Kotiloiden syöjäksi/syöjiksi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rapu83
Junior Member
Junior Member

Kotiloiden syöjäksi/syöjiksi?

Viesti Kirjoittaja Rapu83 »

Mitkä olisivat sopivia kaloja kotiloiden syöjiksi / syöjäksi 500L altaaseeni.
Onko muita yhtä ahkeria syöpöttelijöitä kuin tiikerinuoliaiset?
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Verkkonuoliaisetkin kasvavat vähintään 10 cm:n mittaiseksi ja napsuttelevat kotiloita hyvällä ruokahalulla.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Klovni ja harlekiininuoliaiset, tosin mun klovnit ei kauheesti välitä kotiloista. Monet kyllä sanoo niiden napsivan innokkaasti. Tuon kokoiseen niitä menis kiva iso parvi!
Rapu83
Junior Member
Junior Member

Tulipyrstö

Viesti Kirjoittaja Rapu83 »

Onko muuten tietoa syökä Tulipyrstö noita kotiloita, vai välittääkö niistä tuon taivaallista?
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Minulla yhden altaan tulipyrstö syö joskus harvoin kotiloita, mutta toinen tulipyrstö eri altaassa ei koskaan ole ainakaan minun nähden kotiloihin koskenut. En ole varma siitä toisestakaan, että syökö niitä, mutta ainakin tyhjiä kotilon kuoria on monesti hiekan päällä ja olen nähnyt tulipyrstön niitä "nuoleskelevan" :mrgreen: .

Mutta söi se niitä tai ei, ei tulipyrstö kotilonsyöjäksi kannata hankkia, koska ei se niitä syö todellakaan niin paljoa, että ne vähenisivät huomattavasti.

Suosittelen verkkonuoliaisia kotilonsyöjiksi altaaseesi. Ovat mielestäni kauniita kaloja ja mukavia muutenkin käytökseltään ja pitävät ainakin minulla kotilokannan kurissa hyvin.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kimalaispallot tai punapyrstöpallokala.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Loviisa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Loviisa »

Minulla ei ainakaan Tulievä (läheistä sukua tulipyrstölle) syö ainuttakaan kotiloa!
Akvaariot 270l, 140l, malawaario 370l , papukaija 16v, Brittikissa 8kk. Ja ihmisperhettäkin löytyy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”