Kokemuksia kaipailisin; luonne, parvisidonnaisuus, seurallisuus, missäpäin allasta viihtyvät ym..
Punatetra/puna-aavetetra kokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Punatetra/puna-aavetetra kokemuksia?
Tuollaiset punaiset tetrat olisivat pähkäilyn alla 384 litraiseen ruso-ja rubiiniseeprakalojen kavereiksi.
Kokemuksia kaipailisin; luonne, parvisidonnaisuus, seurallisuus, missäpäin allasta viihtyvät ym..
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
ParratonMonni
- Advanced Member

Mulla on 20 kpl puna-aaveita 180 litraisessa ja ovat kyllä tosi kauniita kaloja. Elelevät tosin selkeästi lähempänä pohjaa kuin edes keskiosaa. Pintaveteen olen itsekin miettinyt parvea...
Tuo punatetra vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Kävisivätköhän nämä kaksi lajia samaan altaaseen?
Tuo punatetra vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Kävisivätköhän nämä kaksi lajia samaan altaaseen?
-
marinum
- Advanced Member

Jos lämpötila ei ole alle 22 astetta, niin silloin punatetra kyllä sopisi.Pipsu kirjoitti:Mulla on 20 kpl puna-aaveita 180 litraisessa ja ovat kyllä tosi kauniita kaloja. Elelevät tosin selkeästi lähempänä pohjaa kuin edes keskiosaa. Pintaveteen olen itsekin miettinyt parvea...
Itse suosittelen pintaveteen seeprakaloja, varsinkin todella kaunista pientä rubiiniseeprakalaa (Danio choprae)
Minulla on 10 punatetran parvi 210-litraisessa akvassa. Uivat välillä hajallaan ja välillä yhdessä. En ole huomannut mitään selvää syytä, miksi yhdessä ja erillään milloinkin. Ovat oikein kauniita vihreitä kasveja vasten. Ja kutevat puskissa lähes päivittäin. Ks. myös http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... unatetr%2A
Kiitos vinkistä!marinum kirjoitti:
Jos lämpötila ei ole alle 22 astetta, niin silloin punatetra kyllä sopisi.
Itse suosittelen pintaveteen seeprakaloja, varsinkin todella kaunista pientä rubiiniseeprakalaa (Danio choprae)
Lämpötila on 24. Ihan lähiaikoina tosin ei hankinta tule kysymykseen, kun pikkuakvan tyhjennyksen takia muuttivat neontetrat väliaikaisesti ko. altaaseen. Mutta syksymmällä kenties taas uusia tuulia...
Re: Punatetra/puna-aavetetra kokemuksia?
Mulla ollut puna-aavetetroja pieni 5 kalan parvi (jos tuota parveksi voi sanoa). Mulla kalat olivat paljon kasvien seassa piilossa (arkoja) pohjan tuntumassa, paitsi ruoka-aikana tulivat reippaasti ja ahneesti syömään. Kauniita ovatmarinum kirjoitti:Tuollaiset punaiset tetrat olisivat pähkäilyn alla 384 litraiseen ruso-ja rubiiniseeprakalojen kavereiksi.
Mutta se tuntuu olevan altaastakin paljon kiinni miten kalat käyttäytyy, ainakin näin minä olen todennut täällä viestejä lukiessani.
Ei akvaariota tällä hetkellä, kotoa löytyy kolme koiraa, kaksi brasilianterrieriä ja yksi englanninkääpiöterrieri
-
marinum
- Advanced Member

Kiitos vastauksistanne!
Olen vahvasti kallistumassa tuonne punatetran suuntaan, mutta ihmetyttää vaan onko näillä tyypillinen ruumiinmuoto tuollainen "pallovatsa"
, tuossa kuvassakin näkyy:
http://www.weblio.jp/img/OtsukaNettaigy ... ammeus.jpg
Ei puna-aaveet ole mielestäni tuon mallisia vai olenko vaan nähnyt ylensyöneitä punatetroja?
Onko kenelläkään kokemusta nyppivätkö nämä joitakin muita kaloja, esim. monnisia?
Olen vahvasti kallistumassa tuonne punatetran suuntaan, mutta ihmetyttää vaan onko näillä tyypillinen ruumiinmuoto tuollainen "pallovatsa"
Ei puna-aaveet ole mielestäni tuon mallisia vai olenko vaan nähnyt ylensyöneitä punatetroja?
Onko kenelläkään kokemusta nyppivätkö nämä joitakin muita kaloja, esim. monnisia?
Mun kaikki punatetrat on aika tarkalleen ton kuvan näkösiä, eli "pallovatsa" lienee normaali ulkomuoto punatetralla.marinum kirjoitti:Kiitos vastauksistanne!
Olen vahvasti kallistumassa tuonne punatetran suuntaan, mutta ihmetyttää vaan onko näillä tyypillinen ruumiinmuoto tuollainen "pallovatsa", tuossa kuvassakin näkyy:
Ei ainakaan mulla oo nyppineet ketään muita kuin toisiaan (punatetraurokset siis). Samassa altaassa on monnisia, rusokirjoahvenia, partis ja ottoja.marinum kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta nyppivätkö nämä joitakin muita kaloja, esim. monnisia?