Kokemuksia kaipailisin; luonne, parvisidonnaisuus, seurallisuus, missäpäin allasta viihtyvät ym..

Valvoja: Moderaattorit
Jos lämpötila ei ole alle 22 astetta, niin silloin punatetra kyllä sopisi.Pipsu kirjoitti:Mulla on 20 kpl puna-aaveita 180 litraisessa ja ovat kyllä tosi kauniita kaloja. Elelevät tosin selkeästi lähempänä pohjaa kuin edes keskiosaa. Pintaveteen olen itsekin miettinyt parvea...
Tuo punatetra vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Kävisivätköhän nämä kaksi lajia samaan altaaseen?
Kiitos vinkistä!marinum kirjoitti:
Jos lämpötila ei ole alle 22 astetta, niin silloin punatetra kyllä sopisi.
Itse suosittelen pintaveteen seeprakaloja, varsinkin todella kaunista pientä rubiiniseeprakalaa (Danio choprae)
Mulla ollut puna-aavetetroja pieni 5 kalan parvi (jos tuota parveksi voi sanoa). Mulla kalat olivat paljon kasvien seassa piilossa (arkoja) pohjan tuntumassa, paitsi ruoka-aikana tulivat reippaasti ja ahneesti syömään. Kauniita ovatmarinum kirjoitti:Tuollaiset punaiset tetrat olisivat pähkäilyn alla 384 litraiseen ruso-ja rubiiniseeprakalojen kavereiksi.
Kokemuksia kaipailisin; luonne, parvisidonnaisuus, seurallisuus, missäpäin allasta viihtyvät ym..
Mun kaikki punatetrat on aika tarkalleen ton kuvan näkösiä, eli "pallovatsa" lienee normaali ulkomuoto punatetralla.marinum kirjoitti:Kiitos vastauksistanne!
Olen vahvasti kallistumassa tuonne punatetran suuntaan, mutta ihmetyttää vaan onko näillä tyypillinen ruumiinmuoto tuollainen "pallovatsa", tuossa kuvassakin näkyy:
http://www.weblio.jp/img/OtsukaNettaigy ... ammeus.jpg
Ei puna-aaveet ole mielestäni tuon mallisia vai olenko vaan nähnyt ylensyöneitä punatetroja?
Ei ainakaan mulla oo nyppineet ketään muita kuin toisiaan (punatetraurokset siis). Samassa altaassa on monnisia, rusokirjoahvenia, partis ja ottoja.marinum kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta nyppivätkö nämä joitakin muita kaloja, esim. monnisia?