Punatetra/puna-aavetetra kokemuksia?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marinum
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Punatetra/puna-aavetetra kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja marinum »

Tuollaiset punaiset tetrat olisivat pähkäilyn alla 384 litraiseen ruso-ja rubiiniseeprakalojen kavereiksi.
Kokemuksia kaipailisin; luonne, parvisidonnaisuus, seurallisuus, missäpäin allasta viihtyvät ym.. :)
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minulla on pieni parvi punatetroja pienessä altaassa. Tosi eloisia ja vilkkaita, eivät kovin tiiviissä parvessa, pikkualtaassa uikentelevat kaikkialla. Ahneita syömään. Vaaran uhatessa menevät parveen. Tosi kauniita minusta, varmaan isossa altaassa suuri parvi olisi oikein näyttävä!
Pipsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pipsu »

Mulla on 20 kpl puna-aaveita 180 litraisessa ja ovat kyllä tosi kauniita kaloja. Elelevät tosin selkeästi lähempänä pohjaa kuin edes keskiosaa. Pintaveteen olen itsekin miettinyt parvea...

Tuo punatetra vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Kävisivätköhän nämä kaksi lajia samaan altaaseen? :roll:
Julsku4
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Julsku4 »

Minulla on puna-aavetetroja 9kpl
60L akvaariossa. Ovat ihan kauniita kaloja, tosin myös ahneita ruuan suhteen. :)
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Pipsu kirjoitti:Mulla on 20 kpl puna-aaveita 180 litraisessa ja ovat kyllä tosi kauniita kaloja. Elelevät tosin selkeästi lähempänä pohjaa kuin edes keskiosaa. Pintaveteen olen itsekin miettinyt parvea...

Tuo punatetra vaikuttaa kyllä myös mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Kävisivätköhän nämä kaksi lajia samaan altaaseen? :roll:
Jos lämpötila ei ole alle 22 astetta, niin silloin punatetra kyllä sopisi.
Itse suosittelen pintaveteen seeprakaloja, varsinkin todella kaunista pientä rubiiniseeprakalaa (Danio choprae) [;)]
PiaH
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PiaH »

Minulla on 10 punatetran parvi 210-litraisessa akvassa. Uivat välillä hajallaan ja välillä yhdessä. En ole huomannut mitään selvää syytä, miksi yhdessä ja erillään milloinkin. Ovat oikein kauniita vihreitä kasveja vasten. Ja kutevat puskissa lähes päivittäin. Ks. myös http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... unatetr%2A
Pipsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pipsu »

marinum kirjoitti:
Jos lämpötila ei ole alle 22 astetta, niin silloin punatetra kyllä sopisi.
Itse suosittelen pintaveteen seeprakaloja, varsinkin todella kaunista pientä rubiiniseeprakalaa (Danio choprae) [;)]
Kiitos vinkistä!

Lämpötila on 24. Ihan lähiaikoina tosin ei hankinta tule kysymykseen, kun pikkuakvan tyhjennyksen takia muuttivat neontetrat väliaikaisesti ko. altaaseen. Mutta syksymmällä kenties taas uusia tuulia...
Reetta J.
Junior Member
Junior Member

Re: Punatetra/puna-aavetetra kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Reetta J. »

marinum kirjoitti:Tuollaiset punaiset tetrat olisivat pähkäilyn alla 384 litraiseen ruso-ja rubiiniseeprakalojen kavereiksi.
Kokemuksia kaipailisin; luonne, parvisidonnaisuus, seurallisuus, missäpäin allasta viihtyvät ym.. :)
Mulla ollut puna-aavetetroja pieni 5 kalan parvi (jos tuota parveksi voi sanoa). Mulla kalat olivat paljon kasvien seassa piilossa (arkoja) pohjan tuntumassa, paitsi ruoka-aikana tulivat reippaasti ja ahneesti syömään. Kauniita ovat :mrgreen: Olen kuullut että suuri määrä puna-aavetetroja saattaa jakaa porukan kahteen laumaan.
Mutta se tuntuu olevan altaastakin paljon kiinni miten kalat käyttäytyy, ainakin näin minä olen todennut täällä viestejä lukiessani.
Ei akvaariota tällä hetkellä, kotoa löytyy kolme koiraa, kaksi brasilianterrieriä ja yksi englanninkääpiöterrieri
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Kiitos vastauksistanne!
Olen vahvasti kallistumassa tuonne punatetran suuntaan, mutta ihmetyttää vaan onko näillä tyypillinen ruumiinmuoto tuollainen "pallovatsa" :mrgreen: , tuossa kuvassakin näkyy:
http://www.weblio.jp/img/OtsukaNettaigy ... ammeus.jpg
Ei puna-aaveet ole mielestäni tuon mallisia vai olenko vaan nähnyt ylensyöneitä punatetroja?
Onko kenelläkään kokemusta nyppivätkö nämä joitakin muita kaloja, esim. monnisia?
PiaH
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PiaH »

marinum kirjoitti:Kiitos vastauksistanne!
Olen vahvasti kallistumassa tuonne punatetran suuntaan, mutta ihmetyttää vaan onko näillä tyypillinen ruumiinmuoto tuollainen "pallovatsa" :mrgreen: , tuossa kuvassakin näkyy:
http://www.weblio.jp/img/OtsukaNettaigy ... ammeus.jpg
Ei puna-aaveet ole mielestäni tuon mallisia vai olenko vaan nähnyt ylensyöneitä punatetroja?
Mun kaikki punatetrat on aika tarkalleen ton kuvan näkösiä, eli "pallovatsa" lienee normaali ulkomuoto punatetralla. :)
marinum kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta nyppivätkö nämä joitakin muita kaloja, esim. monnisia?
Ei ainakaan mulla oo nyppineet ketään muita kuin toisiaan (punatetraurokset siis). Samassa altaassa on monnisia, rusokirjoahvenia, partis ja ottoja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”