400litraisen kiekkoaltaan kalasto

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Mulla on joskus ollut kongontetroja 500litraisessa altaassani ovat tosi vilkkaita uimareita ja ahnaita syömään, kun ruoka-aika on, että en kyllä laittaisi kiekkoaltaaseen niitä ja kongot ovat vielä tosi isoiksi kasvavia abaut 10cm ja kun parvikalakin on kyseessä, että niitä pitäisi olla sit enemmänkin niin voisi olla vähän ahdasta.
rohanna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rohanna »

lempiliisa kirjoitti:Mulla on joskus ollut kongontetroja 500litraisessa altaassani ovat tosi vilkkaita uimareita ja ahnaita syömään, kun ruoka-aika on, että en kyllä laittaisi kiekkoaltaaseen niitä ja kongot ovat vielä tosi isoiksi kasvavia abaut 10cm ja kun parvikalakin on kyseessä, että niitä pitäisi olla sit enemmänkin niin voisi olla vähän ahdasta.
Ok, kiitos! :) Lienee sitten parempi jättää kyseiset otukset kaupan altaaseen.
"se joka pieruaan pirättää, sillä on muutakin salattavaa"
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Joo kannattaa, vaikka tosiaan hienoja kaloja ovat :D .
Ittelläni mulla on kiekkoaltaassa tällähetkellä timanttietroja sekä kardinaalitetoja. Ja ovat sopineet ihan hyvin, timanttitetroja on kyllä vähän liikaakin, mutta, kun lisääntyvät :) .
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Monnisista

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

rohanna kirjoitti:
Mites tuo kysymys, jonka jo aiemmin heitin ilmoille kongontetroista kiekkoaltaassa? Onko ihan hullu ajatus ja ovatko liian vauhdikkaita uimareita kiekkojen seuraan?
OT:ksi lipsahtaa, mutta sinun pitää hommata oma allas ihanille kongontetroille [;)].
rohanna
Junior Member
Junior Member

Poppeli kirjoitti:OT:ksi lipsahtaa, mutta sinun pitää hommata oma allas ihanille kongontetroille [;)].
Heh :D . Mä kun luulin, että kaks isoa allasta samassa huoneessa on riittävästi!
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

rohanna kirjoitti:
Poppeli kirjoitti:OT:ksi lipsahtaa, mutta sinun pitää hommata oma allas ihanille kongontetroille [;)].
Heh :D . Mä kun luulin, että kaks isoa allasta samassa huoneessa on riittävästi!
Et ole ainoa, nimittäin minun mieheni luuli sitä myös. Kas kun erehtyi :mrgreen:. Onneksi meillä on keittiö ja olohuone "yhdistetty" eli hyvin mahtuu kolme-neljä isoa allasta.
rohanna
Junior Member
Junior Member

Onko teillä kokemuksia siitä, voiko kiekkoparvea täydentää siten, että ostan esim. 4aikuista kiekkoja ja hankin kaupasta parven lisäksi esim. 4nuorukaista? Jäävätkö auttamatta pienempinä heikommalle vai toimisko myös näin?
rohanna
Junior Member
Junior Member

Tulee vierailua Tampereen suuntaan ensi viikolla. Onko vinkkejä tampereen eläin-/akvaarioliikkeistä, joissa olisi kiekkoja tarjolla ja millaiset hinnat?
Bucket
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bucket »

viherkala on tamperella :)

www.viherkala.fi

on ostannut tavaraa sieltä netin kautta.. ja homma pelaa yberhyvin ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”