Perhoskalan ruokinta

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Zoom69
Junior Member
Junior Member

Perhoskalan ruokinta

Viesti Kirjoittaja Zoom69 »

Hei perhoskalalliset, miten ruokitte kalojanne ja millä ruoalla?

Tuntuu olevan vähän konstikkaampi ruokittava kuin monet muut kalat. Mikähän olisi sopivan pitkään kelluva ja hyvä eväs? Kun näyttää siltä, että veijari ei huoli mitään suuhunpantavaa mikä on vähänkään vedenpinnan alapuolella ja ruoan pitää melkeimpä tulla suoraan kohti. Sitä sitten odotetaan väijymällä eikä tartte paljoa ohi mennä, niin ruoka jää nappaamatta.
mik
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mik »

Kärpäsii, hyttysii, kuivattuja surviaisia, kuivattuja pikkukatkoja (vai mitä ne shrimpit olivatkaan suomeksi) ja tubifexia.
nipletius
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nipletius »

Olen noita ajatellut hankkia. Oisko mitään linkkejä noiden hoitoon?
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Mulla nuo syö kelluvia ahvenpellettejä, hiutaleita, surviaista, kärpäsiä eli käytännössä kaikkea mikä kelluu.
/jari
mik
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mik »

nipletius kirjoitti:Olen noita ajatellut hankkia. Oisko mitään linkkejä noiden hoitoon?
Kärpäsii ja hyttysii riittää kesäaikana ihan ilman hoitoakin. Ainakin täällä maalla ja varsinkin maatilalla, jossa on elukoita. Eli mä van tapan niitä ja sit heitän akvaan, mä en niitä suostu kasvattamaan enkä hoitamaan :mrgreen:
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

mik kirjoitti:
nipletius kirjoitti:Olen noita ajatellut hankkia. Oisko mitään linkkejä noiden hoitoon?
Kärpäsii ja hyttysii riittää kesäaikana ihan ilman hoitoakin. Ainakin täällä maalla ja varsinkin maatilalla, jossa on elukoita. Eli mä van tapan niitä ja sit heitän akvaan, mä en niitä suostu kasvattamaan enkä hoitamaan :mrgreen:
Kysymys taisi olla perhoskalojen hoidosta, ei toukkien. :mrgreen:

Itsekin olen noita harkinnut "sitten joskus" tulevaan isoon altaaseen. Olen noista keräillyt tietoa, ja ilmeisesti altaalta vaaditaan mahdollisimman paljon pinta-alaa ja tyyntä vettä. Isommassa altaassa yksilöitä voi olla useampikin, mutta mitään seurallista väkeä ne eivät ole. Ja ruokinta on tosiaan konstikasta, kalaseuran pitäisi olla sen verran rauhallista että vaaniville perhosillekin jää jotain.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
outi
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja outi »

meillä ainakin syö ihan kaikkea, joka hetkenkin pysyy pinnalla
teelusikkaa kun heiluttaa edessä, nappaa suoraan siitä
540 litrainen kasviallas
300 litrainen
250 litrainen
180 litrainen
180 litraa miljoonakalojen valtakuntaa
100 litrainen taistola
CrystalCat
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja CrystalCat »

Krilliä ja tubifexiä syövät meillä, siis kuivasellaista. Ja surviaista jääkuutiossa kun pintaveteen sulattaa palasta ja vähän heiluttelee houkuttelevasti :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”