Onneksi ei Suomessa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Onneksi ei Suomessa!

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Onneksi täällä ei harrasteta akvaarioita ihan Indonesian malliin. Saattaisi heikompaa hirvittää.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Ensin ajattelin, että onmpa säätänyt waveboksinsa isolle... 8O
kala parat.
Väärin, ihmisparat.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Mikä tää juttu on? Ei auennut linkki... tai siis video ei lähtenyt pyörimään...
AnniCana
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja AnniCana »

en kirjoitti:Mikä tää juttu on? Ei auennut linkki... tai siis video ei lähtenyt pyörimään...
Mulla ainakin toimi, vaikka kone tuntuukin olevan älyttömän hidas. Olisiko yhteyksissä jtn vikaa ? :/ ?
eehy.tripod.com/kultakala_laseilla.jpg
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

AnniCana kirjoitti:
en kirjoitti:Mikä tää juttu on? Ei auennut linkki... tai siis video ei lähtenyt pyörimään...
Mulla ainakin toimi, vaikka kone tuntuukin olevan älyttömän hidas. Olisiko yhteyksissä jtn vikaa ? :/ ?
Tuskimpa, kaikki ei vaan todellakaan käytä Windowsia...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Pahan näköistä videopätkää. Tuossa tilanteessa tuskin akvaario on edes melkein top kymmenen kärjessä niistä asioista jotka huolettavat :(. Jyrkiä kompaten,
Jyrkiboy kirjoitti:
kala parat.
Väärin, ihmisparat.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
sardiini_85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Mulla sivu aukee, mut siinä ei oo mitään videota... Missähän vika?
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
valhalla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja valhalla »

"The video system was not able to establish connectivity due to a Proxy/Firewall or network connectivity."

Pitäisikö tästä sittenkin olla vain kiitollinen, kun kone suojelee maailman pahuuksilta. :frown:
85L & 120L
Wyrda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Wyrda »

Jyrkiboy kirjoitti:
kala parat.
Väärin, ihmisparat.
Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.

Aika hurjan näköistä kyllä on. 8O Onneksi ei täällä Suomessa moista tosiaan ole.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Wyrda kirjoitti:
Jyrkiboy kirjoitti:
kala parat.
Väärin, ihmisparat.
Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.

Aika hurjan näköistä kyllä on. 8O Onneksi ei täällä Suomessa moista tosiaan ole.
Ohhoh... Nyt on kyllä jommankumman, minun tai sinun elämänarvot pahoin vääristyneet...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Wyrda
Senior Member
Senior Member

allablaze kirjoitti:
Wyrda kirjoitti:
Jyrkiboy kirjoitti:
kala parat.
Väärin, ihmisparat.

Ohhoh... Nyt on kyllä jommankumman, minun tai sinun elämänarvot pahoin vääristyneet...
Voipi olla näin.
NoiR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NoiR »

Yllättävän hyvin näytti kestävän tuota rytyytystä allas... tunnu pienet alumiinijalustan huojumiset enää miltään... :mrgreen: [;)]
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Näkyi olevan merivesiakvaario. Tuommoinen loiske on riutoilla normaalia, ja semmoista pyritäänkin aikaansaamaan riutta-altaisiin, jotta eliöt käyttäytyisivät kuten normaalissa elinympäristössään. Riutoilla elävät kalalajit jopa nauttivat tuommoisesta myllerryksestä.

Yksi murikka tipahti, huonosti laitettu, olisi tipahtanut luonnossakin.

Että se niistä "kalaparoista", joita pätkällä ei edes näkynyt, ihmisiä tosin vilahteli. :roll:
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
janma
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja janma »

Wyrda kirjoitti: Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.
Elikkä kun perkaan verkollisen ahvenia niin onko se massamurha? :twisted:
"A day without sunshine is like, you know, night."
Mimos
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Onneksi vain pieni maanjäristys verrattuna sellaiseen mikä oli Japanissa.
To be a rock and not to roll.
Wyrda
Senior Member
Senior Member

janma kirjoitti:
Wyrda kirjoitti: Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.
En ehkä käyttäisi sanaa "murha", koska tätä termiä käytetään yleensä taposta jonka kohteena oleva yksilö on tiedossa jo murhaa suunniteltaessa.
Joukkotappo voisi olla sopivampi sana.

Ja älkää tulkitko tota mun äskeistä toteamustani ihmisten ja muiden eläinten yhtäläisestä arvokkuudesta ihan väärin. Jos mun pitäisi valita vaikka tulipalossa että pelastanko ihmisen vai kaloja, valitsisin ensimmäisen. Tuskin edes ajattelisin kalojen pelastamista ensin.
Eri asia on, toiminko silloin arvomaailmani mukaisesti vaiko vaiston tai jonkun muun ohjaamana.

Mä en ole myöskään saanut ajateltua asiaa aivan loppuun asti. Tällaisissa kysymyksissä on niin monta puolta, että tuskin siinä ikinä onnistunkaan.
Tällä hetkellä olen päätynyt vasta siihen, että jokaisella – niin ihmisellä kuin muullakin eläimellä – on oikeus elämään. Sen enempää en mitään väitä, ainakaan vielä.

Mut tää ei kai kauheesti liity aiheeseen, eli jos ei sen enempää tästä ainakaan tässä aiheessa keskustella..? Muuten kyllä keskustelen oikein mielelläni aiheesta ja siihen liittyvistä kysymyksistä. :)
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.

Viesti Kirjoittaja rsy »

janma kirjoitti:
Kotijärven etninen puhdistus? :mrgreen:
-=Rami=-
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Wyrda kirjoitti:Jos mun pitäisi valita vaikka tulipalossa että pelastanko ihmisen vai kaloja, valitsisin ensimmäisen.

Tällä hetkellä olen päätynyt vasta siihen, että jokaisella – niin ihmisellä kuin muullakin eläimellä – on oikeus elämään. Sen enempää en mitään väitä, ainakaan vielä.
Minusta ajatuksissasi on järkeä.

Ihminen on vain itse nostanut itsensä muun luomakunnan ja eliöstön "johtoon" ja ottanut oikeuden käyttää sitä hyväkseen. Noh, tuon hyväksikäytön seurauksista voimme lukea joka päivä :roll:
try-out
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja try-out »

Wyrda kirjoitti: Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.
Jos vakuutusyhtiöltä kysytään henkivakuutusta niin voi arvossa jotain eroja olla 8O
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Mitä ihmeellistä tuossa videossa oli? Maanjäristys, niin....? 8O Jossain päin palloa tulvii, toisaalla järisee maaperä. Toisaalla Telluksella on hirmumyrskyjä jne. Entä sitten? Mutta onhan se nyt vallan tavattoman hyvä, että täällä koto-Suomessa ollaan, kuin lintukodossa. Ei ole järistyksiä, ei purkaudu tulivuoret. Ei ole hirmumyrskyjä eikä lumivyöryjä. Eipä näille rannoille paljon tsunamitkaan iske. :roll:

Koskahan te arvon "kauhistelijat" opitte, ettei joka paikassa elämä ole samanlaista, kuin Suomessa. Joka maassa ei päde Suomen eläinsuojelulaki eikä kaikkialla pidetä samoja eläimiä lemmikkeinä, kuin me pidämme. Niin se vain on.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

"Mielenkiintoista" keskustelua tämä herättikin. Kuvittelin että keskustelu ajautuisi lähinnä akvaarioiden kestämiseen kuin johonkin häläpä-häläpään ihmis- ja eläinoikeuksista.

Pitäkää ihmiset ne tunteenpurkaukset itsellänne ja keskustelkaa oikeista asioista. Kuten muuallakin, harvoin täällä asiat riitelevät - ihmiset vain.

Ja käytyä keskustelua sivuten. Eläin on mulle lähinnä ruokaa ja jos siitä saa vaikka takin tai kengät niin plussaa siitä. Söisin akvaariokaloja jolleivat olisi turhan pieniä. :twisted:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Aqualung kirjoitti:"Mielenkiintoista" keskustelua tämä herättikin. Kuvittelin että keskustelu ajautuisi lähinnä akvaarioiden kestämiseen kuin johonkin häläpä-häläpään ihmis- ja eläinoikeuksista.
Olisiko paikallaan sitten otsikoida viesti selkeämmin ja ehkäpä jopa mainita tekstissä, että haluat keskustelua juuri akvaarioiden kestävyydestä. Ihmismieli nyt sattuu olemaan moniulotteinen ja kaikilla ei ole samanlaiset ajatukset saatika ajatuspolut.
Aqualung kirjoitti:Pitäkää ihmiset ne tunteenpurkaukset itsellänne ..ja keskustelkaa oikeista asioista.
Ja käytyä keskustelua sivuten. Eläin on mulle lähinnä ruokaa ja jos siitä saa vaikka takin tai kengät niin plussaa siitä. Söisin akvaariokaloja jolleivat olisi turhan pieniä. :twisted:
Kummallinen tuo asenne "minä saan sanoa, mutta muut eivät" :roll: ..ja täysin OT:ksi meni..jälleen kerran.
Serafia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Serafia »

Adrianna kirjoitti:Pahan näköistä videopätkää. Tuossa tilanteessa tuskin akvaario on edes melkein top kymmenen kärjessä niistä asioista jotka huolettavat :(. Jyrkiä kompaten,
Jyrkiboy kirjoitti:
kala parat.
Väärin, ihmisparat.
Ja silti oli tuossa tilanteessa aikaa kuvata kun akvaario heiluu ja läiskyy. :mrgreen: :mrgreen: Ei tainnut olla paha.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Serafia kirjoitti:Ja silti oli tuossa tilanteessa aikaa kuvata kun akvaario heiluu ja läiskyy. :mrgreen: :mrgreen: Ei tainnut olla paha.
Varmaan tottuneet pahempiinkin jyristyksiin. Olisin itse kauhusta kankea jos talo alkaisi noin vatkata 8O , enkä todellakaan keksisi kaivella kameraa esiin.

Pistää miettimään, että mihin sitä muualla joutuu ihminen tottumaan... Kun itseään pelottaisi aivan kamalasti jokin joka voi toiselle olla pikku haitta vain. Ja millainen on sitten sen kaliberin järistys joka sikäläisiä oikeasti kauhistuttaa. Huih, helpolla on päässyt tässäkin asiassa kun on syntynyt tänne sateiseen ja kylmään pohjolaan. Kummasti tuo syksyinen ulkoilma ei vatuta enää yhtään niin paljoa kuin aamulla [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Kyllä minä olen ihan Suomessa kohdannut maanjäristyksen. :P Olisikohan 5-6 vuotta aikaa, kova meteli (luulin että moottorikelkkoja ulkona) ja painava mäntysänky tärisi tuntuvasti ja ikkunat helisi, lehdissäkin oli asiasta juttua. Kyse on vain siitä, että missäpäin Suomea oleskelee. ;) Kuusamon suunnalla maanjäristyksiä on kohtuullisen usein. Tosin eivät ole "ihan" tuota luokkaa kuin tuossa pätkässä. Maa kohoaa Kemin suunnalla -> järistyksiä ja Kuusamon suunnalla muistaakseni kallioperä oli rikkonaista ja kohoamisen aiheuttama jännitys purkautuu järistyksinä. Kyllähän tuota on tullut luettua asiasta monet kerrat, mutta eipä tietenkään nyt muista. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”