Onneksi ei Suomessa!
Valvoja: Moderaattorit
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Onneksi ei Suomessa!
Onneksi täällä ei harrasteta akvaarioita ihan Indonesian malliin. Saattaisi heikompaa hirvittää.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Pahan näköistä videopätkää. Tuossa tilanteessa tuskin akvaario on edes melkein top kymmenen kärjessä niistä asioista jotka huolettavat
. Jyrkiä kompaten,
Jyrkiboy kirjoitti:Väärin, ihmisparat.kala parat.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
sardiini_85
- Member

-
allablaze
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Ohhoh... Nyt on kyllä jommankumman, minun tai sinun elämänarvot pahoin vääristyneet...Wyrda kirjoitti:Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.Jyrkiboy kirjoitti:Väärin, ihmisparat.kala parat.
Aika hurjan näköistä kyllä on.Onneksi ei täällä Suomessa moista tosiaan ole.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
Wyrda
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Voipi olla näin.allablaze kirjoitti:Ohhoh... Nyt on kyllä jommankumman, minun tai sinun elämänarvot pahoin vääristyneet...Wyrda kirjoitti:Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.Jyrkiboy kirjoitti:Väärin, ihmisparat.kala parat.
Aika hurjan näköistä kyllä on.Onneksi ei täällä Suomessa moista tosiaan ole.
-
Jyrkiboy
- Kivenpyörittäjä

- Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
- Viesti:
Näkyi olevan merivesiakvaario. Tuommoinen loiske on riutoilla normaalia, ja semmoista pyritäänkin aikaansaamaan riutta-altaisiin, jotta eliöt käyttäytyisivät kuten normaalissa elinympäristössään. Riutoilla elävät kalalajit jopa nauttivat tuommoisesta myllerryksestä.
Yksi murikka tipahti, huonosti laitettu, olisi tipahtanut luonnossakin.
Että se niistä "kalaparoista", joita pätkällä ei edes näkynyt, ihmisiä tosin vilahteli.
Yksi murikka tipahti, huonosti laitettu, olisi tipahtanut luonnossakin.
Että se niistä "kalaparoista", joita pätkällä ei edes näkynyt, ihmisiä tosin vilahteli.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
-
Wyrda
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
En ehkä käyttäisi sanaa "murha", koska tätä termiä käytetään yleensä taposta jonka kohteena oleva yksilö on tiedossa jo murhaa suunniteltaessa.janma kirjoitti:Elikkä kun perkaan verkollisen ahvenia niin onko se massamurha? :twisted:Wyrda kirjoitti: Väärin, ihmis- ja kalaparat. Eipä niiden kalojen henki ole sen vähempää arvokkaampi kuin ihmistenkään.
Joukkotappo voisi olla sopivampi sana.
Ja älkää tulkitko tota mun äskeistä toteamustani ihmisten ja muiden eläinten yhtäläisestä arvokkuudesta ihan väärin. Jos mun pitäisi valita vaikka tulipalossa että pelastanko ihmisen vai kaloja, valitsisin ensimmäisen. Tuskin edes ajattelisin kalojen pelastamista ensin.
Eri asia on, toiminko silloin arvomaailmani mukaisesti vaiko vaiston tai jonkun muun ohjaamana.
Mä en ole myöskään saanut ajateltua asiaa aivan loppuun asti. Tällaisissa kysymyksissä on niin monta puolta, että tuskin siinä ikinä onnistunkaan.
Tällä hetkellä olen päätynyt vasta siihen, että jokaisella – niin ihmisellä kuin muullakin eläimellä – on oikeus elämään. Sen enempää en mitään väitä, ainakaan vielä.
Mut tää ei kai kauheesti liity aiheeseen, eli jos ei sen enempää tästä ainakaan tässä aiheessa keskustella..? Muuten kyllä keskustelen oikein mielelläni aiheesta ja siihen liittyvistä kysymyksistä. :)
Minusta ajatuksissasi on järkeä.Wyrda kirjoitti:Jos mun pitäisi valita vaikka tulipalossa että pelastanko ihmisen vai kaloja, valitsisin ensimmäisen.
Tällä hetkellä olen päätynyt vasta siihen, että jokaisella – niin ihmisellä kuin muullakin eläimellä – on oikeus elämään. Sen enempää en mitään väitä, ainakaan vielä.
Ihminen on vain itse nostanut itsensä muun luomakunnan ja eliöstön "johtoon" ja ottanut oikeuden käyttää sitä hyväkseen. Noh, tuon hyväksikäytön seurauksista voimme lukea joka päivä
-
Tallulah
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Mitä ihmeellistä tuossa videossa oli? Maanjäristys, niin....?
Jossain päin palloa tulvii, toisaalla järisee maaperä. Toisaalla Telluksella on hirmumyrskyjä jne. Entä sitten? Mutta onhan se nyt vallan tavattoman hyvä, että täällä koto-Suomessa ollaan, kuin lintukodossa. Ei ole järistyksiä, ei purkaudu tulivuoret. Ei ole hirmumyrskyjä eikä lumivyöryjä. Eipä näille rannoille paljon tsunamitkaan iske.
Koskahan te arvon "kauhistelijat" opitte, ettei joka paikassa elämä ole samanlaista, kuin Suomessa. Joka maassa ei päde Suomen eläinsuojelulaki eikä kaikkialla pidetä samoja eläimiä lemmikkeinä, kuin me pidämme. Niin se vain on.
Koskahan te arvon "kauhistelijat" opitte, ettei joka paikassa elämä ole samanlaista, kuin Suomessa. Joka maassa ei päde Suomen eläinsuojelulaki eikä kaikkialla pidetä samoja eläimiä lemmikkeinä, kuin me pidämme. Niin se vain on.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
-
Aqualung
- Katalysaattori

"Mielenkiintoista" keskustelua tämä herättikin. Kuvittelin että keskustelu ajautuisi lähinnä akvaarioiden kestämiseen kuin johonkin häläpä-häläpään ihmis- ja eläinoikeuksista.
Pitäkää ihmiset ne tunteenpurkaukset itsellänne ja keskustelkaa oikeista asioista. Kuten muuallakin, harvoin täällä asiat riitelevät - ihmiset vain.
Ja käytyä keskustelua sivuten. Eläin on mulle lähinnä ruokaa ja jos siitä saa vaikka takin tai kengät niin plussaa siitä. Söisin akvaariokaloja jolleivat olisi turhan pieniä.
Pitäkää ihmiset ne tunteenpurkaukset itsellänne ja keskustelkaa oikeista asioista. Kuten muuallakin, harvoin täällä asiat riitelevät - ihmiset vain.
Ja käytyä keskustelua sivuten. Eläin on mulle lähinnä ruokaa ja jos siitä saa vaikka takin tai kengät niin plussaa siitä. Söisin akvaariokaloja jolleivat olisi turhan pieniä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
Olisiko paikallaan sitten otsikoida viesti selkeämmin ja ehkäpä jopa mainita tekstissä, että haluat keskustelua juuri akvaarioiden kestävyydestä. Ihmismieli nyt sattuu olemaan moniulotteinen ja kaikilla ei ole samanlaiset ajatukset saatika ajatuspolut.Aqualung kirjoitti:"Mielenkiintoista" keskustelua tämä herättikin. Kuvittelin että keskustelu ajautuisi lähinnä akvaarioiden kestämiseen kuin johonkin häläpä-häläpään ihmis- ja eläinoikeuksista.
Kummallinen tuo asenne "minä saan sanoa, mutta muut eivät"Aqualung kirjoitti:Pitäkää ihmiset ne tunteenpurkaukset itsellänne ..ja keskustelkaa oikeista asioista.
Ja silti oli tuossa tilanteessa aikaa kuvata kun akvaario heiluu ja läiskyy.Adrianna kirjoitti:Pahan näköistä videopätkää. Tuossa tilanteessa tuskin akvaario on edes melkein top kymmenen kärjessä niistä asioista jotka huolettavat. Jyrkiä kompaten,
Jyrkiboy kirjoitti:Väärin, ihmisparat.kala parat.
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Varmaan tottuneet pahempiinkin jyristyksiin. Olisin itse kauhusta kankea jos talo alkaisi noin vatkataSerafia kirjoitti:Ja silti oli tuossa tilanteessa aikaa kuvata kun akvaario heiluu ja läiskyy.![]()
Ei tainnut olla paha.
Pistää miettimään, että mihin sitä muualla joutuu ihminen tottumaan... Kun itseään pelottaisi aivan kamalasti jokin joka voi toiselle olla pikku haitta vain. Ja millainen on sitten sen kaliberin järistys joka sikäläisiä oikeasti kauhistuttaa. Huih, helpolla on päässyt tässäkin asiassa kun on syntynyt tänne sateiseen ja kylmään pohjolaan. Kummasti tuo syksyinen ulkoilma ei vatuta enää yhtään niin paljoa kuin aamulla
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
Malys
- Advanced Member

Kyllä minä olen ihan Suomessa kohdannut maanjäristyksen.
Olisikohan 5-6 vuotta aikaa, kova meteli (luulin että moottorikelkkoja ulkona) ja painava mäntysänky tärisi tuntuvasti ja ikkunat helisi, lehdissäkin oli asiasta juttua. Kyse on vain siitä, että missäpäin Suomea oleskelee.
Kuusamon suunnalla maanjäristyksiä on kohtuullisen usein. Tosin eivät ole "ihan" tuota luokkaa kuin tuossa pätkässä. Maa kohoaa Kemin suunnalla -> järistyksiä ja Kuusamon suunnalla muistaakseni kallioperä oli rikkonaista ja kohoamisen aiheuttama jännitys purkautuu järistyksinä. Kyllähän tuota on tullut luettua asiasta monet kerrat, mutta eipä tietenkään nyt muista.